Verslag Bestuursgesprek tussen Philadelphia en de Inspectie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Programma Sociaal Domein Project AWBZ-Wmo April 2014.
Advertisements

Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
SVEB Plezier en Respect in Voetbal Sport als belangrijke drager van de leefbaarheid van een dorp/gemeenschap Ouderavond SVEB 28 oktober 2013.
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Woonservice wijken KLANKBORDGROEP Donderdag 20 juni 2013 AANVANG 13:30 UUR RECREATIERUIMTE.
MEDEZEGGENSCHAPSRAAD
Vergelijk 2008 en 2010 MR vragen. wn 9% wn 0% wn 26% wn 4%
Vrijheidsbeperking.
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
“Kwartiertje Overstag” De wet Milquet Aanduiding vertegenwoordiger.
Veiligheid en vrijheidsbeperking
De rol van de OR bij incidenten en onderzoek
Medezeggenschapraad H. Henricusschool
Onderwijs Transparant
Dagbegeleiding informatie avond voor cliënten en mantelzorgers 4 februari 2015.
De DP 'Rotonde' discussie. Rode draad uit de gesprekken van deze ochtend.
Onze school, Albeda colege Schiedam Nieuwland.
Denise Goessens-Nix, ketencoördinator CVA keten Parkstad Utrecht, 7 oktober 2015.
Ondernemend Vitam Een training in ondernemend werken op je locatie.
De Rode Knop van Viattence
KWALITEITSDAG VGN Handreiking Ondersteuningsplan.
Welkom op de overlegtafel van 10 juli.  Opening  Vaststelling agenda  Vaststellen verslag 26 juni 2014  Mededelingen  Digitale mailbox centraal 
Masterplan Kampen/IJsselmuiden. Aanleiding en inventarisatie masterplan Grootschalig onderzoek per locatie Kwaliteit van het aanbod ( zorg, expertise,
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
Samenvatting voorstellen Metropoolregio Rotterdam Den Haag Commissie Bestuur, Leefomgeving en Duurzaamheid Gemeente Delft 25 juni 2013.
Patiënt Zorgverlener Leidinggevenden Voor een open omgeving moet op deze drie niveaus beleid bestaan.
Leerlingenvervoer. Voorwoord door de wethouder Terugblik bijeenkomst 17 november 1. Uitleg over de nieuwe verordening en het doel om kinderen te stimuleren.
Verbeteringen kwaliteitskader gehandicaptenzorg Voorlichtingsbijeenkomst Zichtbare Zorg Utrecht, Eindhoven en Zwolle 26 en 28 oktober, 2 november 2010.
‘Dit vind ik ervan!’ 2.0 Cliënten vertellen wat zij belangrijk vinden
Medezeggenschap Nu & Toekomst Landelijke Cliënten Raad 6 september 2014.
Aanpassing Klachtenregeling. Je hebt een klacht, wat kan je doen? Je kan direct een klacht indienen bij de klachtencommissie Je kan praten met verschillende.
Uitkomsten van de enquête van ouders Februari 2016.
Cliëntervaringsonderzoek Wonen 2011 Tragel Zorg Kwaliteitsdag VGN Jos van Hooijdonk senior adviseur kwaliteit en Veiligheid.
Jaarverslag Inleiding 2.OR en communicatie 3.Onderwerpen 4.Advies en instemmingsverzoeken 5.Kennis en scholing OR 6.OR en samenwerking met andere.
Cliënten Over Kwaliteit (COK). Over het LSR Het LSR, landelijk steunpunt (mede)zeggenschap Koepelorganisatie voor cliëntenraden Kwaliteitsonderzoek, training,
Meldplicht datalekken en Algemene verordening gegevensbescherming (achtergronden en verplichtingen) Mr. Dr. Anne Wil Duthler Advocaat en senator, voorzitter.
19 september 2016 Herinrichting Stevensbeekseweg door Bas Verwayen.
Welkom bij de startbijeenkomst Overlegtafels transitie AWBZ.
Vragen & discussie Aan de keukentafel, De rol van de ouderenadviseur bij het aanmelden en/of aanvragen van hulp.
Leidinggeven Hoofdstuk 10 Functionerings- en beoordelingsgesprekken.
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
CONCEPT!.
Digitale Risico Inventarisatie & Evaluatie
Fysio/sport centrum Heesch
In gesprek met de Raad Transitie Jeugdzorg Remko Iedema
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
ZorgkaartNederland En toezicht op de zorg
H.6 Overleggen en regelen
Bestemmingsplan Graspeel
Klachtencommissariaat Enschede
KVC en naam organisatie
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
De Kwaliteit Verbetercyclus
De Richting van de Regio in 2017
De Kwaliteit Verbetercyclus
RIBW Groep Overijssel: “Partnerberaad Hardenberg”
Cliëntenraad Sociaal Domein
Stand van zaken 25 Oktober 2013
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Wij willen als gemeente/organisatie X onze klanten centraal stellen
Werkmethode Bouwstenen voor familiebeleid KansPlus en ‘s Heerenloo
Toolbox Communicatie Samen doen we het beter!.
Kwaliteitszorg les 3.
Wateroverlast gemeente Werkendam door extreme regenval
Sterke FNV: Zichtbaar betrokken wervend hoe doe jij dat?
Klachtencommissariaat Enschede
ASVZ Samen doen van A tot Z
Inspectiebezoek VAVO Alfa-college 24 en 25 november 2015
Adviesraad Sociaal Domein Eersel 15 januari 2019
Inkooptafel gemeente Dalfsen
Beoordeling Trajectplannen Voorne Putten Werkt
Transcript van de presentatie:

Verslag Bestuursgesprek tussen Philadelphia en de Inspectie

Bestuursgesprek 26 november 2014 heeft de Inspectie een gesprek gehad met de Raad van Bestuur In dit gesprek zijn er verschillende onderwerpen besproken Daarna is er een verslag gemaakt van het gesprek

Bestuursgesprek LCR,LFR en OR hebben ook een gesprek gehad met de Inspectie Mark heeft dit teruggekoppeld in de vergadering van 14 februari

Inspectiebezoeken op locatie 4 locaties bezocht De locaties zijn uitgekozen door mogelijke risico’s Geen grote risico’s gevonden

De klachtenregeling Het moet duidelijk zijn dat een klacht direct gemeld kan worden bij de klachtencommissie

De indicentmeldingen Er is maar een calamiteit gemeld in 2014 In de zomer waren er veel meldingen van seksueel misbruik De Inspectie vindt het goed dat het vergroten van de weerbaarheid extra aandacht krijgt

De overgang naar de Wmo Philadelphia neemt medewerkers en cliënten actief mee in de overgang Het is een centraal onderwerp geweest bij alle medezeggenschapsraden Het is niet als aandachtspunt naar voren gekomen in de gesprekken met de LCR of LFR

Vrijheidsbeperkende maatregelen Er wordt hard gewerkt aan de afbouw Het wordt niet altijd goed gerapporteerd Aandachtspunt voor Philadelphia

Conclusie De kwaliteit is zichtbaar verbeterd Geen grote risico’s op de 4 bezochte locaties Medewerkers en cliënten worden actief betrokken bij de overgang naar de Wmo

Afspraken Blijvende aandacht voor vrijheidsbeperkende maatregelen Aanpassen klachtenregeling

Acties Philadelphia De klachtenregeling is aangepast Hierover vragen we jullie advies De nieuwe versie ligt klaar bij de vergadering