Online Marketing Plan OW 3 Display Advertising. Opdracht in duo’s Onderzoek de online advertentiemogelijkheden van: - Groep 1: Facebook - Groep 2: Sanoma.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Premium Video Advertising Netwerk Sanoma Media & SBS
Advertisements

Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Omzet genereren via Internet
MMT.
1euroCPM.nl CRAZY RICH MEDIA DEAL versie: juli 2009 EUROforische PRIJSKRAKER.
Heatmap.
Geld verdienen met trends
ROI Driven Internet Marketing Strategies Joris Toonders.
 Online marketing Affiliatie = filiaal samenwerkingsverband Adverteerder geeft vergoeding aan affiliate (uitgever / publisher) voor elke bezoeker, lead.
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
Zlinger Media Interaction !. Zlinger Media Online concepten, creatie en executie Vergroot snel gratis je database Vergroot je omzet en winst Vergroot.
EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?
Marketing Werkgroep 6.
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
Communicatiebeleid Onderneming
Guerrilla Marketing Een originele invulling van de P van promotie
Crossmediale Communicatie
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Basis communicatieplan
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
O NLINE M ARKETING E XPERT, IN EEN WEEK. Sanne Koenders & Esmeé van der Aa.
A6 – ONLINE CONVERSIE Blog presentatie gemaakt door: Guus Vonk E-Marketing & Social Media Sayna de Voogd.
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
S&D Interactive Media Workshop Google AdWords, 8 maart
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Presentatie Agrio ‘’Verrijk jezelf & klanten van meer kennis over online”
Online marketing Expert (in een week)
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
Accountmanagement H4 Kengetallen Junior accountmanager.
4. Online strategie Internet scorecard
Communicatie en Instumenten
De juiste student op de juiste plaats. Highlights presentatie werving & selectie We zijn begonnen met (de voorbereidingen voor) het nieuwe voorlichtingsplan.
ARJAN EN ERIK Online advertising. Inleidend Wat is Online Advertising? Soorten advertising Bedrijven.
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 3. Affiliate Marketing.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Minor Internet Marketing
DMK – week 4.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Jouw Bibliotheek (website)bezoekers aan de e-books met online advertising Caspar van der Woude (Agile) en Karlijn van der Lelij (KB) 19 november 2015.
BEHAVIORAL TARGETING PROJECTGROEP 7. INHOUDSOPGAVE. - Definitie behavioral targeting - Analyse behavioral targeting & aangrenzende onderwerpen - Advies.
Communicatie is de basis
Les: Inkoop & Productmanag ement Keuzevak Marketing Groen Ondernemen Coen van Wetering NazorgSpecificerenSelecterenContracterenBestellenBewaken.
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Evaluatie campagne “Twaalfde Man” Agenda Twaalfde man in vorm –Media (Mindshare) –Concept en plan –Budget –Timing –Partners Campagne 2015.
Mini-onderneming Toelichting project Planning Teamverdeling.
H 8 Marketingcommunicatiebeleid 1.Inzicht in marketingcommunicatie 2.De rol van reclame in het communicatiebeleid 3.Communicatiedoelgroep en -doelstellingen.
Multimediale technieken Banners en Buttons Elize Diepeveen, Annika Timmer en Kim Ellerman.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
Les 3 Affiliate Marketing
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Facebook Jeroen van Ittersum.
Communicatie 6e les.
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
What will you do to change the
Online Marketing Basis
Internetmarketing en oefentoets
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Online media kansen voor ieder bedrijf
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Marketing en zoekmachines
Het internet als reclamemedium
Transcript van de presentatie:

Online Marketing Plan OW 3 Display Advertising

Opdracht in duo’s Onderzoek de online advertentiemogelijkheden van: - Groep 1: Facebook - Groep 2: Sanoma Online - Groep 3: Ad.factor Zoek uit: - Kies één ‘middel’ en ga na welke advertentiemogelijkheden er zijn? - Wat zijn de kosten? - Wat voor informatie wordt gegeven over bereik? - In hoeverre kun je segmenteren op doelgroep?

Online advertising Standaardbannerformaten A. Full banner B. Leaderboard C. Medium rectangle D. Large rectangle E. Skyscraper E. D. C. B.

Display advertising High impact en rich media uitingen A. Takeover B. Expandable C. Cornerad/Floorad B. / C. A.

Tekstlink Interactieve bannerFlashbanner

Display advertising: mediaplanning De juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste doelgroep tegen de juiste kosten onder de aandacht brengen. Kunst daarbij is om op te vallen: –Ondanks zware concurrentie –Ondanks budget-beperkingen –Ondanks lage betrokkenheid bij product

Mediaplanning Planning: –sites selectie –periode/tijdspad –formaten/vormen –posities op de site –frequentie One-stop-shopping: alle mediaruimte inkopen bij één uitgever/saleshouse

Afrekenmodellen display advertising CPM| attention CPC| interest CPL| desire CPA| action Hybride: een combinatie van een twee of meer betalingsmogelijkheden

CPM| attention Kosten per duizend pagina weergaves Gericht inkopen op positie Branding waarde Verandering in kennis houding en gedrag Let op de doelgroep CTR

CPC | interest Afrekenen per click op banner of tekstlink Optimaliseren naar eCPM eCPM staat voor Effective CPM en is een berekening van de geschatte opbrengsten per duizend advertenties. Minder branding waarde Eerste stap richting conversie

CPL| desire Afrekenen bij een informatie aanvraag Voor laatste stap naar conversie

CPA| action Afrekenen op basis van een actie of conversie De laatste stap in de conversie funnel