Utrecht, 29 januari 2011 Minisymposium: Succesvolle sponsorproposities.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
WELKOM op de Netwerkborrel 21 januari 2003 Goede ICT- voornemens?
Advertisements

Vragen over Water OS zoals voorgelegd aan groep tijdens OS in a day 11/12/ Wat verwacht u van het OS programma in het algemeen en in toevoeging op.
Op zoek naar een ondernemingsmodel dat werkt
“Hoe kom ik aan klanten?”
9 BOUW STENEN Alex Osterwalder heeft negen bouwstenen ontwikkeld waar dit proces mee is te beschrijven. Deze bouwstenen worden samen het ‘Business model.
1 Club & cultuur Hockey •Sportiviteit voor prestatie, proces voor resultaat, plezier en prestatie gaan hand in hand •Elk lid kans op maximale ontwikkeling,
Presentatie: Jan Paddenburg Manager Sportplan Niels Balke
JAARPLAN HOCKEYSPONSORING DOELSTELLINGEN Bijdragen aan de naamsbekendheid Positieve bijdrage aan het imago Binding eigen medewerkers/ Company Pride.
Overtuigend communiceren Hans Hoeken. Programma Werving Sponsoren Deelname aan verenigingsactiviteiten 2.
Jeugd investeert in Amsterdam, Amsterdam investeert in jeugd 1 januari 2003 Doorlopend activiteitenaanbod: Afstemming school en vrije tijd Tussenbalans.
Opening donderdag 17 december 2009.
Anekdote: “Ik doe m’n ogen open, ja hoor, ‘t is nog steeds donker, de pps-sheets komen voor de 10e keer voorbij, het sneeuwt nog steeds op de televisie…”
Hilde Bellaard van Krachtig Werk
Begeleidingsplannen GGZ
Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pieter-Paul Bakker, Nederlands Jeugdinstituut Najat Toub Arssi, CJG Eindhoven.
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
TERUGBLIK HOCKEYSPONSORING 2011 donderdag 7 augustus 2014 © 2010 BDOPage 1.
Inspiratiebijeenkomst Sociale Netwerken Versterken 27 juni 2013.
Datum: Locatie & Plaats: Welkom! Op het doe-congres: Vernieuwing in de bouw: “Best Practices & Intervisie”
WELKOM BIJ. WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
plaats datum naam trainer
Welkom bij de lancering van GOvoorelkaar Dé verbinding tussen hulpvragers en vrijwilligers!
Welkom! Wij zijn Jan Kooijman en René van Kooten.
Succesvol Partnerschap bij Duurzame Bouwprojecten
OPLEIDING HOCKEYTRAINER
Sportevenementen: the next step
NAJAARSVERGADERING NOVEMBER KNSB en haar leden.
Ouderbijeenkomst Positief opvoeden
INFORMATIE DOCENTENHANDLEIDING Centraal Museum VOORBEREIDENDE LES BAK basis voor actuele kunst.
De kunst om een klant of prospect een dienst van SNS Bank te laten kopen SNS Programma voor Ondernemende Helden Sales training Verkoop adviseur Docent:
Business en IT Consulting
Startavond coaches/trainers HCC. Leerlijnen en lijncoördinatoren Doel en taken lijncoördinator Wat verwacht de lijncoördinator van jullie Wat verwachten.
BBM workshop Educatie & Jeugdbeleid 20 april 2015 Tilburg.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 13 – Concurrentie en samenwerking Business IT & Management
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
BIG, OPEN EN DUURZAAM ALLES WAT JE OVER DATA WIL WETEN ICT NOORD 1 OKTOBER 2015.
D.M.H.C. de Graspiepers Jan en Els van Gammeren, Vrienden van “de Graspiepers” Een uniek concept?
H.C. ‘s-Hertogenbosch Gerard Booij en Pieter Bak, sponsorcommissie H.C. ‘s-Hertogenbosch HockeySociëteit ‘s-Hertogenbosch.
De Gezonde Sportkantine NHC 25 januari AGENDA Introductie Wat is een Gezonde Sportkantine? Stellingen & discussie Resultaten leden enquête Verenigingsondersteuning:
EXTERNE COMMUNICATIE Een ‘force multiplier’! Bart Bams / NHC Utrecht 25 januari 2014.
DE NIEUWE SPORTCONSUMENT? HET NIEUWE SPORT CONSUMEREN! Ontwikkelingen in 'passieve' sportbeleving vanuit het perspectief van een marketeer. Nationaal Hockey.
Uitgave ©KNHB District Noord Holland C-selectie
ClubMonitor. Algemeen Finance & admin. Lidmaatschapsvorm Sponsoring Hockeyvormen Families Communicatie Breedtesport Betaalde krachten Algemeen Andere.
Nationaal Hockeycongres 25 januari 2014 WORKSHOP SPONSORWERVING DANNY DE GRAAF.
Uitgave ©KNHB Kennismaken met hockey door bewegen Een introductie voor ouders van jongste jeugdleden.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Social Intranet: een ‘ver van mijn bed’-show Intranet Congres Sonja de Vries - ilionx.
De hockeyvereniging: ‘een dorpsgemeenschap an sich’ de rol van de ‘betrokken’ ouder hierin 10de Nationaal Hockeycongres 16 februari 2008 Kim Bangma Marij.
“MEET & MATCH” DOOR : JAN MENSINK. VOORSTELLEN  JAN MENSINK  NIJVERDAL  LEEFTIJD 57 JAAR  GETROUWD  2 KINDEREN.
Marvin & Miles/Volvo Simon Keizer, Marvin & Miles/Volvo Volvo Clubbonus.
1 Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit Den Haag, april 2011 Caroline Damwijk.
BDO Bram Broess, Sponsoring, Marketing & Communicatie BDO Maurice de Kleer, partner BDO en hockeyambassadeur BDO hockeysponsoring.
1. 2 “Ik sprak laatst met een voorzitter van een hockeyclub bij ons in de regio, die een prachtig plan had ontwikkeld voor het werven van vrijwilligers.
Informatieavond 3 vwo en gymnasium Welkom!. Inleiding Voornaam Achternaam Docent …(vak) Mentor klas (…)
Loopt ‘t – Lukt ‘t – Leeft ‘t
De wereld aan je voeten Wie droomt van een internationale carrière?
drs. Sylvia Meulensteen-van Esseveld MCDm
Crowdfunding.
Ketenstage Student volgt Cliënt Pilot #1 met 3 studenten
Leiding geven aan school ontwikkeling
AGENDA BIJEENKOMST ARBITRAGE NOORD NEDERLAND
Acquisitie en PR– les 1.
Vervanging Container Met muisklik.
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Let’s Roll 2017 Hockeyclub Montfoort
24 Juni de editie Bilderdijk Trofee INFORMATIE
23 Juni ste editie Knuvers Cup INFORMATIE
Gastgemeente gezocht! | 28 Oktober 2019
30 Juni de editie Langstraat Bokaal INFORMATIE
Ongeplande effecten Van particuliere initiatieven
Transcript van de presentatie:

Utrecht, 29 januari 2011 Minisymposium: Succesvolle sponsorproposities

Welkom Succesvolle sponsorproposities Dagvoorzitter, Maton Sonnemans, partner VODW marketing bestuurslid Sponsoring S.C.H.C.

Programma Inleiding Maton Sonnemans, VODW marketing Jan en Els van Gammeren, Businessclub D.M.H.C. de Graspiepers Simon Keizer, Marvin & Miles/Volvo Gerard Booij en Pieter Bak, sponsorcommissie H.C. ‘s- Hertogenbosch Bram Broess, Marketing Communicatie en Sales BDO en Maurice de Kleer, Partner BDO en hockeyambassadeur Marie-Louise Lemmen, Manager Sponsoring, Marketing en Communicatie KNHB Afsluiting uur netwerkborrel

Nationaal Hockey Congres 2011 Succesvolle sponsorproposities 29 januari 2011 Maton Sonnemans Partner VODW Bestuurslid Sponsoring SCHC Official Sponsor KNHB

1.Gunnen of Sponsoren 2.Borden of Business 3.Vrijwillig of Professioneel werk 4.Top of Breedte 5.Bestuursfunctie of Niet 6.Cash of Natura 7.Alleen of samen werven 8.Veel kleine of weinig grote sponsors 9.Privileges en exclusiviteit voor sponsors of Niet 10.Centrale of decentrale acquisitie 10 Gouden dilemma's bij hockey sponsoring

Gunnen of Sponsoren Clubs moeten minder afhankelijk worden van de gunfactor Sponsors met een zakelijke insteek bieden club continuiteit

Vrijwillig of Professioneel werk? Voor de meeste commissieleden is sponsoring vrijwillig werk Sponsors verwachten een professionele benadering en relatiemanagement

Bestuursfunctie of Niet? Sponsoring wordt een steeds belangrijkere inkomstenbron voor hockeyclubs Sponsoring is daarom een cruciale bestuursportefeuille

Alleen of samen werven? Elke club probeert in zijn eentje sponsors te overtuigen en te strijden tegen andere (hockey)verenigingen Kijk of je krachten kunt bundelen om sponsors nog meer bereik, gemak en impact te bieden

Privileges en exclusiviteit bieden of niet? Elke sponsor wil (terecht) belangrijk worden gevonden; zakelijk en persoonlijk Maar exclusiviteit en privileges zijn de laatste dingen die je moet weggeven

Vanuit de club of vanuit de sponsor bekeken? Mooie verhalen uit de praktijk van anderen Elke club moet vanuit eigen context en eigen keuzes maken Veel plezier en succes!!