SPAANS Alles op een rijtje
Wat hebben we inmiddels gedaan? Woordenlijst gemaakt van min. 35 ‘dingen’( bioscoop, ziekenhuis etc) Eerst oefenen met willekeurige stad Geoefend met onderstaande werkwoorden: ¿Hay un/una…? ¿Dónde está(n)......? ¿Dónde hay ? ¿Dónde queda(n)....?
Dit heb je al gedaan Woordenlijst gemaakt van minimaal 35 ‘dingen’ in je stad 35 zinnen gemaakt + zinnen geoefend met een klasgenoot die dezelfde stad heeft.
Dit heb je al gedaan google earth opdracht: museum/gebouw/monument uit in jouw stad, THUIS maken Digitaal ingeleverd 80 woorden (noem je eigen naam en de naam van het item dat je bezocht hebt) (50)
Hier ben je mee bezig Onderzoeksopdracht en schrijfopdracht. ZOEK THUIS INFORMATIE, neem die mee naar de les Gebruik je materiaal van de voorgaande opdrachten Historische achtergrond Minimaal 3 toeristische attracties + 1 toeristische TIP Info jongeren Handgeschreven individuele opdracht, eigen werk (overschrijven/ kopiëren/ van Internet = 1), Illustreer je werk met een poster over je stad. 750 woorden (200)
Inleveren handgeschreven werk Woensdag 1 juni werk+ poster
Dit ga je nog doen Presentatie donderdag 2 juni Gebruikt poster + kaart stad Duur: min. 5 max 8 minuten, IN HET SPAANS Goede presentatie = 1/5 punt erbij voor je schrijfopdracht Slechte of onvolledige presentatie = punt aftrek schrijfopdracht Steekwoorden Teveel steekwoorden: dan zonder presenteren (afwezig? Eerst volgende les VOOR de klas)
Toetsen nogmaals op rijtje Google earth opdracht (digitaal) (50) juni inleveren handgeschreven stuk + poster (200) 2 juni presentatie stad (+/- bij schrijfopdracht) 8 juni libro de referencia a- z + marcadores (100) 15 juni kijkluisteropdracht (100) Toetsweek lezen (300) + taaldorp (Bonus bij leestoets)