Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Advertisements

Ondernemen in de praktijk
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Relatiegeschenken Maaike Hanoulle 6 OP 11.
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Guerrilla city marketing Roeland Tameling november 2008.
Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
Senioriteit als pluspunt bij sollicitaties
Cross Media. Rondje! Waar heb je stage gelopen? Wat heb je gedaan tijdens je stage ?
Marketing Werkgroep 6.
Using Media ’09/’10 Blok 1 Werkcollege 4. OPDRACHT 1-communicatiecampagnes (60 minutes) Vorm groepjes van 4 personen (met dezelfde case/opdrachtgever)
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en creativiteit module 2 Identiteit
Inleiding Komende periode gaan we het hebben over kinderen die ziek-zijn: Verzorging, Het herkennen van de symptomen/de klachten Wat kun/moet je doen.
Nieuw relatiemanagement / scrm
Hoe onderhoud ik de dialoog met mijn partners?. Samen werken voor meer publiek Tot UitinBrabant.nl, Uitmarketingburo, Brabants Bureau voor Toerisme.
Social Media.
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Guerrilla Marketing Een originele invulling van de P van promotie
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Omgevingsanalyse, doelgroepen, doelstelling, strategie, moodboard
Social Media Door Dyonne en Yanthe
BEDRIJVENSAFARI Woensdag 11 November ARA Het bedrijf Ongeveer 35 jaar geleden opgericht 70 communicatiespecialisten 3 afdelingen - ARA M/V -> Arbeidsmarkcommunicatie.
Wat is een campagne? Kort gezegd; een campagne is het ondernemen van acties en eventueel producten uitdelen om een product, idee of persoon te promoten.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Evenementencommissie RCU Zwolle
Visie & Strategie.
Kennismanagement & Sociale media
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
De juiste student op de juiste plaats. Highlights presentatie werving & selectie We zijn begonnen met (de voorbereidingen voor) het nieuwe voorlichtingsplan.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Sociale marketing Diëtist 2.0, inspiratie voor een marktgerichte aanpak Nederlands Vereniging van Diëtisten, 1 nov 2011 Jacqueline Vink, Evelyne Meynen,Yardeen.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
 A-94 A-94.
Social work Week 2.
Hoe bereiken we Stadse Alleseters?. Kenmerken Stadse Alleseter jaar -Vrije tijd : uit eten, winkelen, terras, bioscoop -Zijn oververtegenwoordigd.
50.
Strategiekeuzes maken en 1-pagina strategieplan uitschrijven
Opdrachten en eindopdracht
Mapping the field. ALEX KLAASEN Eigen website Beginpagina is stijlvol en nodigt uit om verder te kijken op de site. Helaas is de inhoud.
Verschillende rollen en stijlen
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
Merk IK marketingplan Ruth Giebels Vrijdag 20 november 2009 HKU.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Bijeenkomst 2. Terugblik  Wat is er tijdens de eerste bijeenkomst besproken?  Wat is ondernemerschap?  Wat hebben jullie geleerd?  Is het gelukt met.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Conflicthantering Drie dagdelen van 120 minuten. Doelstellingen: -Kennis over conflicthantering (een theoretisch kader) -Inzicht in eigen conflictstijlen.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Crossmedia in een marketing fullservice bureau
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Een product of dienst verkopen
Direct 4. Waarnemen 29/07/2018 Direct 4. Waarnemen Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 3.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Viral Marketing Groep A.
Transcript van de presentatie:

Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU

programma 1.kort voorstellen Bureau Flink 2.opzet colleges Het Merk IK 3.guerrilla marketing 4.spraak- en smaakmakende voorbeelden 5.korte presentaties 6.huiswerk

voorstellen Jong bureau met senior mensen Marketing zoals Rotterdam 2001 Evenementen bv Breda 750 jaar Adviezen bv Rotterdam Festivals Projecten bv jongerenmarketing & strategische marketing bij BPP Advisor en gastdocent HKU

Opzet Merk IK Doel: getting in business without losing your soul Niet: hoe maak je publiciteit met affiches/social media enzovoorts Wel: hoe zet jezelf in de markt En met plezier!

Opzet Merk IK 1.Proeven aan marketing  guerrilla marketing 2. Plannen maken  SWOTten en stappen zetten 3. Merk IK  moodboard van Merk IK

Algemene trends web 2.0 (consumer generated media) MSN/mobiele telefonie (privé domein) content is belangrijker dan het medium social media (weblogs, LinkedIn, twitter) uiteindelijk is ‘echt’ communiceren belangrijkste (post/telefoon/in café)

Algemene trends authenticiteit kennis is cool mediawise belang van peergroeps/sociale netwerken én guerrilla marketing!

guerrilla marketing wie niet groot en sterk is moet slim en dapper zijn

definitie strategisch doordachte overval via een onconventioneel medium, die op een onvoorspelbaar moment, op originele manier en op juiste moment bij de juiste doelgroep sympathie en onvergetelijk WAUWeffect opwekt

guerrilla’s kiezen voor gerichte verrassingsaanval verkennen strijdtoneel goed zetten omstandigheden om in voordelen zijn vasthoudend en blijven altijd trouw aan hun zaak

uitgangspunten nauwe band met bezoekers/klanten duidelijke positionering, duidelijke visie wat je bent en voor welke doelgroep tegen zo laag mogelijke kosten

vraagt om creativiteit originaliteit onorthodox no guts no glory frisse blik

slaagkans afhankelijk van geloof in je product en je visie consequent promoten verdiep je in je bezoeker neem niet op tegen marktleider goede database!!!!

Geslaagde guerrilla marketing 1.is de actie origineel, qua vorm en qua inhoud? 2.is de actie onverwacht en onvoorspelbaar, is het een overval? 3.voldoende bereik? Kan die vergroot worden door buzz of redactionele aandacht? Heb je beelden van de actie?

Geslaagde guerrilla marketing 4. is de actie relevant? Sluit aan bij kern- waarden van je product, merk en doelgroep? 5. speelt actie in op actualiteit, productlancering of gebeurtenis? Is op juiste moment op juiste plek? 6. wekt de actie sympathie op?

voorbeelden flashmobs tupperware party’s dj op school/tennisbaan boekenkaft actie sampling op straat poederzakjes

Guerrilla oefening Verdeel je in groepjes van 8 personen Neem een guerrilla campagne die je opgevallen is Rafel hem uiteen: wat zouden doelstellingen geweest kunnen zijn, welke media worden gebruikt, waarom die media, wat zal resultaat zijn geweest Bedenk guerrilla marketing voor de opleiding Korte presentatie aan elkaar

Huiswerk Maak kleine onvolledige SWOT van jezelf Dat wil zeggen, benoem een kans en bedreiging die er zijn in de buitenwereld waar je geen invloed op hebt Noem een sterke en minder sterke kant van jezelf, zaken waar je dus wel invloed op uit kan oefenen. Mag heel persoonlijk maar ook zakelijk

contactgegevens LinkedIn/twitter/facebook