Brailleschrift Nick Op de Beeck 1 SL LO-Tech ICT.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ouderavond • Informatie over passend onderwijs • Informatie over de MR door Arno Derkman • Informatie over de OR door Claudia Pleijhuis • Ouders.
Advertisements

JE HOORT ERBIJ! Een spel ter bevordering van de integratie en acceptatie van leerlingen met autisme in het basis- en voortgezetonderwijs.
Communicatie en draagvlak
De patiënte staat recht, houdt de voeten gelijk en de schouders tijdens het meten recht. De patiënte geeft aan wanneer tijdens het meten het maximale van.
Borneo eiland.
Vals geld J.Tatiana V.Jimenez.
Ik hou van Holland spel!.
Ik hou van Holland spel!.
Laplace transformatie
Aard van de prikkel: gevoel
Louis braille Door Tibo.
 Het tentamen wordt afgenomen op maandag 29 okt., zalen Alpha en Gamma van Wees er op tijd!! Te laat komen is afwezig.  Telefoon uit, eten.
Eenrichtingsstraat. Kom terug alles vergeven en vergeten Alleen datgene wat we al op ons 15 de wisten of weten bepaalt onze attractiva (Intaliaans voor.
GOD BESTAAT Galaten 4:6 U bent kinderen! De gelezen preek is van Prof. Jakob van Bruggen.
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
Lotte Cuypers 6 de leerjaar Mater Dei Centrum Schooljaar
Welkom.
Kennis-spel meerkeuzevragen.
Haren wassen.
Tulpen tellen Dit is een voorbeeld van een les voor leraren die kinderen willen leren tellen, aan de hand van concreet materiaal. Doel: kinderen leren.
Woordenschat Groep 5 Thema 4, les 2
Politieke partijen en populisme
Landsaat. Stage Oktober/November Landsaat De voorkant van Landsaat. Zuiddijk 145 Zaandam.
Welkom bij het eerste oudercafé Thema: BEELDDENKEN
Open Les Wiskunde F.J. Brandsma 1 Open Les Wiskunde ‘ een wandeling over de Möbius band ’
Etalagebijeenkomst 9 maart Werkende studenten, didactiek en de kracht van een online learning community.
Woordjes leren.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Leespubliek. Spoorboekje Even opfrissen Oefening leespubliek Bespreken oefening Wat gaan we leren?: Je kunt vertellen wat een leespubliek is en naar welke.
PDA-route door De Vooroever. Het PDA-toestel (1)
Quiz tops en tips groep 5 en 6. Tops en tips In deze les maakte je maatje een gedicht over de nacht. Dit stond in ‘Zo zit het!’: ZO ZIT HET! Hier let.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Groepslessen Terneuzen
Het oog.
Bibliotheekservice Passend Lezen
Netwerkspel voor inclusie
Communicatie 7e les.
Taalspelletjes Werken met een woordenboek
Anatomie en Fysiologie
Xperimenta 12 oktober zintuigen.
LOB zeven stappen naar succes
Klik telkens op het juiste blokje
Les 13 De training Wat doe ik hier vandaag?
Blokje aan de veer Uitrekking (cm) Gewicht (N)   Meting 1.
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 4
Eén Lichaam 1 Korintiërs 12:12-13
Thema Zintuigen.
Waarnemen Zintuig Prikkel Ogen Oren Neus Tong Huid Licht Geluid Geur
Week 1, les 4.
Les 1 ruimte vangen in de klas
Waarnemen Zintuig Prikkel Zien Horen Ruiken Proeven Voelen Ogen Oren
Kleutervaardigheden en voorbereidend schrijven
volgende bladzijde terug
Inleiding beoordelen.
Papier programmeren Bron: code.org (
De schrijver mee op reis
Semantisatieverhaal: Ik wil in de toekomst graag op vakantie naar China. De toekomst dat is de tijd die nog moet komen. Daarom ben ik nu op Chinese les.
Muziekles 1 Nieuws, keyboard, zang.
Persoonlijke doelen maken
Les 1 ruimte vangen in de klas
Hoe leer je geschiedenis?
Scheikunde, een wetenschap
KUN JE BOOSHEID ALTIJD ZIEN?
Tarief berekenen LG41 IBS 1.3 – les 4.
Kritiek geven en krijgen
voorbeeld volgende bladzijde terug
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 4
voorbeeld volgende bladzijde terug
Transcript van de presentatie:

Brailleschrift Nick Op de Beeck 1 SL LO-Tech ICT

Wat?  Een speciaal voor blinden ontwikkeld lees- en schrijfalfabet.  Braille wordt geschreven aan de hand van brailletekens

Brailleteken  Bestaat uit een blokje met 6 punten. Van die 6 punten zijn telkens enkele punten uitgestulpt.  Elke combinatie van uitgestulpte punten vormt een brailleteken dat de blinde persoon kan voelen.

Uitstulping  Als je bijvoorbeeld met een potloodpunt hard duwt op papier krijg je aan de achterkant een uitstulping.

Alfabet

Hoe?  Een blinde ‘leest’ met zijn vingertoppen de combinatie.