ICT bij NLT Overpeinzingen en ervaringen. NLT NLT met T van Technology in de naam Keuzevak (in ontwikkeling) Aanbieder is LCP (LOP) met vaksteunpunten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

Meerwaarde werken met ICT bij wiskunde
BètaPlus: getalenteerde bètaleerlingen op de overgang vwo/universiteit Ton van der Valk Conferentie Excellence, Research and Development, Maarssen, 23.
Educatief videomateriaal in het voortgezet onderwijs
Crowdfunding Door Margriet Brouwer Showroom MAMA.
ICT in Marketing & Communicatie Hoe gebruiken wij de ICT middelen binnen de afdeling marketing & Communicatie.
Opbouw Naar het didactische model van Margadant Introductie, confrontatie Spontane verkenning Onderzoek en vastlegging van resultaten (vraag het de expert.
Digitaal Depot. Waarom een Digitaal Depot •Overheden en particulieren werken steeds meer en soms alleen nog maar digitaal; •Gebruikers verwachten digitaal.
Franconville 3e editie haalbaar leerlinggericht leren op maat
Methodepresentatie Pincode 5e editie
Industriële Chemie VWO 6
Werken met ICT in het onderwijs Annemie Borremans, april 2005.
ICT IN HET OLC De meerwaarde Mogelijkheden De schoolpraktijk.
Meerwaarde werken met ICT bij wiskunde
No nonsense methode ICT vaardigheden
Etty Hillesum Lyceum, Deventer Locatie: Het Vlier
Henk te Ronde ICT coördinator CSV. Inleiding  Onderwijs concept “Levensecht leren” Meer zelfwerkzaamheid minder doceren Samenwerken van leerlingen Combinatie.
ICT conferentie 10 februari 2011 ICT in de klas
Nationaal Actieprogramma Diabetes 24 november 2011 Elize van Ballegooie Senior Implementatiemedewerker NAD Ytje van der Veen Implementatiemedewerker DVN.
Lijn in NLT ? Henriette Kok Baukje Lobregt
Leerlingen, die gekozen hebben voor een natuurprofiel NT of NG
Management en Organisatie
Rekenen en ICT.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
Fundament Informatica Informatiebijeenkomst januari/februari 2002.
Fundament Informatica
ICLON, Universiteit Leiden1 Implementatie van ICT in het hoger onderwijs: ervaringen vanuit het E- merge consortium J. Nedermeijer 25 november 2004.
Computer Based Testing een ‘rijkere’ vorm van toetsing?
KNAG Onderwijsdag 2010 Ervaar de kracht van digitaal onderwijs Workshop 48, 13: :45 uur.
Gerard Koolstra, St. Michael College Zaandam
Wiskunde in NLT wordt dat wat?
Workshop ICT-dag Amsterdam Arena Karel Kats
Wat vooraf ging… Regionale stimuleringsregeling Samenwerking met milieu educatie centra Communicatiemiddelen –NME-krant –Persberichten.
Directe Toegang tot Digitale Leermiddelen gebruikersdag 21 juni 2012 Tony Heemskerk.
Voor wie is NLT bedoeld? Leerlingen, die gekozen hebben voor een natuurprofiel NT of NG.
Het (nieuwe) betavak NLT
KLIMAATBUFFERS Technicles NVON-congres Duurzaamheid in processen Heerlen 14 maart 2008.
Welkom.
Blijft in 2008 Didactische uitgangspunten: echte wiskunde
Nieuw Nederlands 4e editie
Moderne Wiskundedag 8 maart 2012.
Landelijk Ontwikkelpunt NLT Docent Greijdanus Zwolle (bi, anw)
2. Eduscrum als activerende didactiek
Deel anders, mijn organisatie
Informatieavond CLD Brede scholengemeenschap Visie: motivatie stimuleren door: o Samenhang tussen vakken o Samenhang binnen/buiten o Praktisch o Positief.
Voorlichtingsavond 2 Mavo
Keuzevak in de Tweede Fase HAVO en VWO
WAI-NOT Internet voor mensen met een mentale beperking
Scheikunde in de bovenbouw
Een maatwerkdiploma Wat moet ik ermee als docent? Docentencongres Leerling november 2015 Jeroen van Grunsven, rector
E-klas en PAL-student Digitaal lesmateriaal voor bètavakken h/v E-klassen 10 november 2015 Cor de Beurs en Arjan de Graaf.
Een maatwerkdiploma Ervaringen op het Picasso Lyceum Docentencongres Leerling november 2015 Jeroen van Grunsven, rector
Wiskunde op het Cygnus OPEN HUIS.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Het nieuwe bètavak: NATUUR, LEVEN en TECHNOLOGIE.
2 APRIL 2013WIM BEINDORFF, SEC, TU DELFT NLT NATUUR, LEVEN EN TECHNOLOGIE.
“If the first challenge of change is to ensure that it’s desirable and the second challenge to make it doable, then the biggest challenge of all is to.
Wie weet alles over NLT? Afsluiting Landelijke Conferentie NLT 17 maart 2011.
1. Greijdanus College 3. Korte omschrijving van de interventie Eduscrum is activerende didactiek die een positieve invloed heeft op de leeropbrengsten.
Thijs Maessen Wellantcollege MBO Houten Beheersbaar Differentieren.
Mart H. Mojet Workshop 2.2 Docentendag Netwerk Noord, 24 juni 2016 NLT Statistiek, Big Data, en MS Excel.
'privacyprotocol, ict-leerlijn, mediaprotocol'. "Leerlingen kunnen op onze Yurls nakijken wat hun huiswerk is en downloaden eventuele kopieerbladen met.
Digitale mogelijkheden voor leerlingen met lees- en schrijfproblemen
Leerlingen Ervaring met maatschappijwetenschappen
Een voorbeeld Software voor formatief toetsen, Kahoot
Vereniging NLT: groei naar volwassenheid
Arrangeren en Leermiddelenbeleid Utrecht, 13 december
Product van TU Delft, SEC
Product van TU Delft, SEC
Transcript van de presentatie:

ICT bij NLT Overpeinzingen en ervaringen

NLT NLT met T van Technology in de naam Keuzevak (in ontwikkeling) Aanbieder is LCP (LOP) met vaksteunpunten Niet commercieel Open lesmateriaal

ICT Dus digitaliseren………. maar wat? voor wie? en hoe? waarom?

Digitaliseren Wat is digitaliseren? Veel verschillende uitingsvormen

Uitingsvormen-1 Website met modules (in pdf) Dvd met docentenmateriaal Digitale nieuwsbrief Vaklokaal leerlingen Docentencommunity met leermiddelendatabase (Digischool/Kennisnet) Moduledatabase

Uitingsvormen-2 Software bij modules (vaksteunpunten) Websites bij modules (vaksteunpunten) Internetcollege (vaksteunpunten) YouTubekanaal Twitteraccount

Uitingsvormen-3 E-modules (Bètapartners-Amsterdam) Voorkennistoetsen (pilot) Multimediale modules (pilot)

Digitaliseren Wat is digitaliseren? Grote verschillen in uitingsvormen Welk probleem wil je oplossen? Welk nieuwe probleem ontstaat? Digitaliseren is geen probleem. Organisatie is lastig Meerwaarde is lastig Continuïteit is lastig

Moduledatabase Overzicht van modules die gebruikt worden Gerichte communicatie tussen gebruikers en vaksteunpunten Gebruik is belangrijk Registratie en communicatie op gang brengen Noodzaak: docentenhandleidingen en toetsen, voorbeeld PTA (in ontwikkeling) Moduleoverzichtcentrum met stoplichten

Voorkennistoetsen Digitale voorkennistoetsen Diagnostische toetsen voor leerlingen aan het begin van een module

Multimediale modules Digitale modules met filmpjes (Teleblik, YouTube) De reis van de Beagle (havo, startmodule) Citius, Altius, Fortius (5 vwo, sportmodule)

Digitaliseren Wat is digitaliseren? Grote verschillen in uitingsvormen Welk probleem wil je oplossen? Welk nieuwe probleem ontstaat? Digitaliseren is geen probleem. Organisatie is lastig Meerwaarde is lastig Continuïteit is lastig

(tussen)Balans Digitaliseren is niet moeilijk Gebruik van ICT bij NLT is gewoon Gebruik van ICT in de les is minder gewoon Zorg voor inhoudelijke én organisatorische meerwaarde Onderhoud van ICT is lastiger dan het digitaliseren zelf