45 98 151 58 53 52 121 184 54 150 184 54 161 194 227 210 226 242 36 142 198 142 182 223 Kleuren voor stoplichten 196 5 254 165 1 107 155 26 Kleuren logo.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De zoektocht naar barrières in handhygiëne
Advertisements

ICT op school.
Identiteitsverankering
3 x opvoeden 12 april Effecten van belonen en straffen
Filosofie Op HAVO en VWO.
Vertrouwen als voorwaarde voor “partner in business”
Sporten.
3 x opvoeden 12 april Effecten van belonen en straffen
Communicatie ouder-kind
INFO-AVOND DE SCHOM 18 JANUARI 2010
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Binden en verbinden van mensen of personeel…
Hogescholen in Dialoog
INSTRUCTIE 1: Verzamel zoveel mogelijk verschillende soorten gekleurd papier en pakpapier. Vergeet geen zwart en wit papier. Zorg dat ieder van jullie.
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Bloemen weelde met muziek
Naam: Begard Mijn hobby : Irak.. Klik op “Naam”. Vul je naam in. Doe hetzelfde met “hobby” Hier kun je een foto / tekening Invoegen.
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
Iedereen coach naar Jef Clement.
Lees aandachtig deze boodschap, heel belangrijk !
…… kennisterrein ….. ……naam en functie ……. …… naam bedrijf …….
Geen natuurlijke kleur. Het moet groen,bruin, zandkleurig etc. zijn. Maar geen blauw. Logo en plaatjes van het bedrijf.
A WAY OF LIFE René Blok. Ideamanagement is een middel om alle medewerkers op een creatieve manier te laten meedenken met het bedrijf.
Beïnvloeding Reisgedrag
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Deel anders, mijn organisatie
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Communicatiehandvatten Blijf in contact
CanDo Coaching.
Verbinden, stimuleren & ontwikkelen. E-learning module “Aan de slag blijven” Miranda Grootscholte Chantal Huinder Projectleider SBCMProjectleider STOOF.
DIGITALE COLLAGE ESTHER
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Hoe het beste van mensen gedaan te krijgen Organizational Behavior Management Creëer een werkomgeving die het beste uit de mens haalt en daardoor de hoogste.
Wees eens wat OENiger Open – Eerlijk - Nieuwsgierig
Visie & Strategie.
Toolbox: WPI door DMT-leden
Vraag de leerlingen om tijdens de lessen aantekeningen te maken.
Huiswerk maken Uw kind helpen bij het maken van schoolopdrachten.
Weerstand kan je opvatten als feedback
Iedereen gebruikt social media.
Les 2:Vriendschap, relatie en seksualiteit
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Ambassadeurs 29 augustus Agenda Mededelingen Digitale werkplaats Ambassadeurs (Hester) Bijeenkomst met RvT over cultureel ondernemerschap.
Marcel Seijner Mmed.hro.nl\data\presentaties\
Groepsdynamica.
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Ondernemend gedrag Hoofdstuk 2 Kan het ook beter? Signaleer mogelijkheden voor verandering.
Mijn Leefstijl. EVEN VOORSTELLEN… Kan je een inschatting maken van de prijs van een product. Besef je dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Weet.
Hulpvragen voor het formuleren van je eigen kernwaarden
Coachen op competentie-ontwikkeling
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 6 Onderdeel : personeelsinstrumenten.
Mondriaan Symposium 17 maart WORKSHOP MONDRIAAN SYMPOSIUM 17 MAART 2016 FRANS HEUS Ga toch fietsen! Mondriaan Symposium.
Powerpoint presentatie.
Dagdeel 3 conflicthantering
MOTIVATIE. Dromen en Idealen Jongeren dromen en hebben idealen.
Kleuren voor stoplichten Kleuren logo.
H2 Een leven lang leren.
DIRECT • RELEVANT • RESULTAAT
Loopbaan en burgerschap les 2
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
Toolbox Communicatie Samen doen we het beter!.
Optie om de toolbox uit te breiden
BOM-model PV 25/03/2014.
Hoe verhogen we de betrokkenheid van alle collega’s?
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
“(On)gemotiveerde leerlingen:
Loopbaan en burgerschap les 3
Transcript van de presentatie:

Kleuren voor stoplichten Kleuren logo Kleuren Standaard TitelStandaard Basis kleuren Sturen op gedrag met Organisational Behaviour Management

Kleuren voor stoplichten Kleuren logo Kleuren Standaard TitelStandaard Basis kleuren Plaats op de achtergrond van elke slide een plaatje dat past bij je boodschap Skinner box Gedrag is aangeleerd Geen verschil mens en dier

Kleuren voor stoplichten Kleuren logo Kleuren Standaard TitelStandaard Basis kleuren Plaats op de achtergrond van elke slide een plaatje dat past bij je boodschap Theorie Wat is gedrag? Hoe ontstaat gedrag? ABC Kracht van type consequentie Wat betekent dit voor mijn rol als leidinggevende?

4 W Theorie: De test van jouw gewenste gedrag Precisie Pinpoint omschrijving: Observeerbaar Meetbaar Objectief Invloed

5 W Theorie: De test van jouw gewenste gedrag Precisie Pinpoint omschrijving: Observeerbaar Meetbaar Objectief Invloed Overige checks: Dodemanstest Wanneer wel/niet Bijdragen aan resultaat

6 W Theorie: De test van jouw gewenste gedrag Doe het voor! "Tell me, I'll forget. Show me, I'll remember. Involve me, I'll understand"

Kleuren voor stoplichten Kleuren logo Kleuren Standaard TitelStandaard Basis kleuren Plaats op de achtergrond van elke slide een plaatje dat past bij je boodschap Theorie Wat is gedrag? Hoe ontstaat gedrag? ABC Kracht van type consequentie Wat betekent dit voor mijn rol als leidinggevende?

8 Antecedent = wat voor gedrag komt Behaviour Consequentie = wat na het gedrag komt W ABC van gedrag

9 Antecedent = wat voor gedrag komt Behaviour Consequentie = wat na het gedrag komt Consequenties bepalen voor 80% of gedrag herhaald wordt W ABC van gedrag

Kleuren voor stoplichten Kleuren logo Kleuren Standaard TitelStandaard Basis kleuren Plaats op de achtergrond van elke slide een plaatje dat past bij je boodschap Introductie Sybren Eikenaar Agenda Introductie Theorie Wat is jullie bedoeling? Praktijk Morgen

Kleuren voor stoplichten Kleuren logo Kleuren Standaard TitelStandaard Basis kleuren Plaats op de achtergrond van elke slide een plaatje dat past bij je boodschap Theorie Wat is gedrag? Hoe ontstaat gedrag? ABC Kracht van type consequentie Wat betekent dit voor mijn rol als leidinggevende?

12 Beleving van degene die het doet Positive / Negative Immediate / Future Certain / Uncertain W Wat is een consequenties

13 1.PIC, NIC 2.PIU 3.PFC, NFC, NIU, 4.NFU, PFU W Kracht van consequenties P = positive I = immediate C = certain N = negativeF = future U = uncertain

14 W Voorbeeld: consequentie analyse P = positive I = immediate C = certain N = negativeF = future U = uncertain Verbeter ideeën aandragen die bijdragen aan het gemeenschappelijke resultaat P/NI/FC/U Gewenst gedrag:

15 W Voorbeeld: consequentie analyse P = positive I = immediate C = certain N = negativeF = future U = uncertain Verbeter ideeën aandragen die bijdragen aan het gemeenschappelijke resultaat P/NI/FC/U Moeite doen om goed na te denken over verbeter idee Gewenst gedrag:

16 W Voorbeeld: consequentie analyse P = positive I = immediate C = certain N = negativeF = future U = uncertain Verbeter ideeën aandragen die bijdragen aan het gemeenschappelijke resultaat P/NI/FC/U Moeite doen om goed na te denken over verbeter ideeNIC Gewenst gedrag:

17 W Voorbeeld: consequentie analyse P = positive I = immediate C = certain N = negativeF = future U = uncertain Verbeter ideeën aandragen die bijdragen aan het gemeenschappelijke resultaat P/NI/FC/U Moeite doen om goed na te denken over verbeter ideeNIC Gewenst gedrag: Krijgt direct de actie toegewezen Hele goede resultaten Andere (betere) ideeën van collega’s De opmerking: “Dat hebben we al eens geprobeerd, waarom zou dat nu wel werken?” van de manager N I C/U P F U N I C/U

18 W Voorbeeld: consequentie analyse P = positive I = immediate C = certain N = negativeF = future U = uncertain Verbeter ideeën aandragen die bijdragen aan het gemeenschappelijke resultaat P/NI/FC/U Moeite doen om goed na te denken over verbeter ideeNIC Krijgt direct de actie toegewezenNIU/C Hele goede resultatenPFU Andere (betere) ideeën van collega’sNIU/C De opmerking: “Dat hebben we al eens geprobeerd, waarom zou dat nu wel werken?” van de manager NIU/C Gewenst gedrag:

19 W Voorbeeld: consequentie analyse P = positive I = immediate C = certain N = negativeF = future U = uncertain Geen verbeter ideeën aandragenP/NI/FC/U Ongewenst gedrag:

20 W Voorbeeld: consequentie analyse P = positive I = immediate C = certain N = negativeF = future U = uncertain Tijd besteden aan klagen over management of collega’s wanneer deze er niet bij zijn P/NI/FC/U Lucht lekker op om ff te klagenPIC/U Krijg het gevoel dat ik erbij hoor, omdat ik medestanders vind PIC/U Een klaag cultuurNFU Slechte resultaten omdat openheid ontbreektNFU Werkachterstand omdat ik tijd heb besteed aan andere dingen dan werk NFU Ongewenst gedrag:

21 Besteed ook tijd aan de consequenties Makkelijker maken Belonen (4/1) Beloon het juiste gedrag Door er te zijn Door het te herleven W 4 soorten consequenties

Kleuren voor stoplichten Kleuren logo Kleuren Standaard TitelStandaard Basis kleuren Plaats op de achtergrond van elke slide een plaatje dat past bij je boodschap Theorie Wat is gedrag? Hoe ontstaat gedrag? ABC Kracht van type consequentie Wat betekent dit voor mijn rol als leidinggevende?

23 Is management voor een deel opvoeden? Wil je nieuw gedrag? Doe het voor! Besteed ook tijd aan de consequenties Makkelijker maken Belonen (4/1) Beloon het juiste gedrag Door er te zijn Door het te herleven W Boodschap en implicatie

24 HET EIND ….JOUW BEGIN? ……meer weten? Mail