Saskia Spapen (min BZK) Bianca Lubbers (min BZK) Herman Schotman (BvB Amersfoort) Jan Bekkering (BvB Eindhoven) Blok voor Blok congres 1 okt 2014 Highlights.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ervaringen in samenwerking
Advertisements

Wat roept kwaliteitsmanagement bij u op? Alleen steekwoorden!
Hoe blijf ik overeind als welzijnsprofessional?
Implementeren Wat komt er zo al bij kijken? Johan Cruijff
Startbijeenkomsten ondersteunings programma Energie
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Welke boeken kies ik voor mijn kinderen?
Succesvol samenwerken
Workshop 1: Diversiteit in de oudercommissies van de kinderopvang
Ondernemen na je studie!
WINTERCONFERENTIE Zorg voor Zuid in voorbereiding.
Hoe onderhoud ik de dialoog met mijn partners?. Samen werken voor meer publiek Tot UitinBrabant.nl, Uitmarketingburo, Brabants Bureau voor Toerisme.
Beleidsvoering naar groei
Product/marktmatrix Producten en markten waarop we actief zijn
[passende afbeelding]
Projectcoördinator Kennisnetwerk CVA Nederland
Afkijken, nadoen, EGEMwijs E-government Hoeksche Waard november2004.
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
Samen werken aan een gezonde regio!
Workshop Omgevingsgericht werken in het politiek bestuurlijke krachtenveld Ter gelegenheid van de BZK Projectdag 20 november 2008.
Leren: wat houdt ons soms tegen...?
Uw gemeente & mensen met een beperking
PRESENTEREN KUN JE LEREN
“Commissie Kerkopbouw Zeist” Ingesteld door de Centrale Kerkenraad op 3 december 2003 Ingesteld door de Centrale Kerkenraad op 3 december 2003 Mijn naam.
Deel anders, mijn organisatie
Programmering voor het hele dorp? Neem het heft in eigen hand! Kennisnetwerkdag L&G 20 juni 2014 Anja Slendebroek Gerrit Kapteijns.
Vitale opgaven voor de Stad november 2014
Een wijkcentrum in en van de buurt Eindhoven, juni 2014 Aanpak gemeenten Ondersteuning Ondernemen in je wijk.
Zelhem 2mei 2013 Hanneke Verweij Biedt u hulp aan de meest kwetsbaren?
Beleidsinformatie Jeugd
Visie & Strategie.
Maatschappelijke kosten-baten analyse
Informatiebijeenkomst Beleidregel combinatiefuncties.
Re-integratie met het oog op de participatiewet 8 januari 2015 Presentatie aan Commissie Werk en Middelen.
De juiste student op de juiste plaats. Highlights presentatie werving & selectie We zijn begonnen met (de voorbereidingen voor) het nieuwe voorlichtingsplan.
‘Slim vlottrekken’ Commissie Ruimte 3 september 2014
Vitaal en Kwetsbaar Pilot Botlek – DP Rijnmond-Drechtsteden en DP Ruimtelijke adaptatie 8 oktober 2015 Botlek M4H Noordereiland/ Kop van Feijenoord Havenbedrijf.
Hoe ziet jouw droomschool eruit?
SAMSAMSAMSAM. SAMENWERKINGSVERBAND FINANCIELE EDUCATIE VOOR JONGEREN VOORTGEZET ONDERWIJS.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 4 Waar is het gat in de markt?
Informatiebijeenkomst nieuwe medewerkers
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Titel subtitel Samen maken wij… | titel presentatie | datum Cultuuromslag Historie, Conclusies en Aanbevelingen Samen maken wij… | Slot Cultuuromslag|
Kick off IKC Europaschool Welkom Soep met … IKC Europaschool (wie, wat, waarom) World café Afsluiting Rondje door de school (Reageren?
Scouting in beeld bij je gemeente. 2 Scouts in beeld bij je gemeente Gemeenteraadsverkiezingen Aandacht vragen voor de wensen en uitdagingen op lokaal.
MODERN BOEREN OP OUDE HOEVES even voorstellen 3 partners proces; nieuwe samenwerking expeditie ruimte.
Berkelland in cijfers Wat betekent dit?. Taken procesbegeleider: Partijen bij elkaar brengen Introduceren van nieuwe instrumenten voor gemeenten en onderwijs.
Aanpassing grondprijzen sociale koop en huurwoningen Johan Brands, 15 maart 2016.
© MOVISIE Een leefbare samenwerking Door: Bora Avric (senior organisatieadviseur en o.a. projectleider van het project ‘Sportief Participeren’ binnen MOVISIE),
Daarvoor moet je opvallen! MEER OMZET?.  Waarom heb ik een reclame bureau nodig / schoenmaker blijf bij je leest  Wie zijn Reclamebureau Lansingerland.
Verandertypen en invoeringsstrategieën Omgevingswet
Onderzoeksproject samenwerkende archiefdiensten 1.
REGELREKSESSIE SCHAKELDAG 21 juni 2016 Boukje Keijzer en Marte Kappert.
De Gelderse Gezondheidswijzer
Cursus vrijwilligers werven
Coachen Bewust worden van wie je bent, op weg naar wie je wilt zijn
Wegen van waarden en randvoorwaarden
Co-creatie kan plaatsvinden met: Publiek Andere culturele organisaties
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Je voelt het als je binnenkomt…..
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Ruim Baan, de professional in een nieuw jasje:
Lokale samenspel rond mantelzorg
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
WELKOM.
“Omgeving in beweging”
voor een samenleving met veerkracht
Transcript van de presentatie:

Saskia Spapen (min BZK) Bianca Lubbers (min BZK) Herman Schotman (BvB Amersfoort) Jan Bekkering (BvB Eindhoven) Blok voor Blok congres 1 okt 2014 Highlights e-besparingsprojecten in bestaande woningbouw

WELKOM!! Wie zijn wij? Saskia Spapen (min BZK) Bianca Lubbers (min BZK) Herman Schotman (BvB Amersfoort) Jan Bekkering (BvB Eindhoven) Wie zitten er in de zaal?

Programma 15 min inhoudelijke presentatie - uitleg highlight - tips en tricks - toelichting door casus 20 minindeling 4 groepen (1 per highlight) - bediscussieer de highlight - haal 1 inzicht naar boven voor terugkoppeling 10 minterugkoppeling enkele inzichten uit de zaal

Highlights BEPAAL JE AMBITIE EN DOEL INVENTARISEER JE VERTREKPUNT VIND DE JUISTE NETWERKPARTNERS BEPAAL JE POSITIE IN MARKTONTWIKKELING

Bepaal je ambitie en doel Imago en uitstraling Aanpak en overtuiging Resultaat Andere doelstellingen WAT???

Bepaal je ambitie en doel HOE??? Aansluiting bestaande ambities Aansluiting andere domeinen Omgaan met verschillende ambities Realistisch? Operationele doelen?

Bepaal je ambitie en doel MET DE POTEN IN DE KLEI Jan en Herman

Inventariseer je vertrekpunt Je begint nooit op 0 Hoe ziet mijn gebied, gemeente, wijk eruit? Hoe ziet mijn doelgroep eruit? Wat gebeurt er al? WAT???

Inventariseer je vertrekpunt Analyse van je omgeving EN: analyse van je eigen mogelijkheden en instrumenten Kennis van instrumenten en regelgeving Hoe doen de buren het? Kan ik van hen leren en lenen? HOE???

Inventariseer je vertrekpunt MET DE POTEN IN DE KLEI Jan en Herman

Vind de juiste netwerkpartners Wie heb je nodig om je doel te bereiken? Welke rolopvattingen heb je? Waar liggen verantwoordelijkheden? Hoe ga je om met belangen WAT???

Vind de juiste netwerkpartners Vernieuwing! Verantwoordelijkheid beleggen in overeenkomsten Gezamenlijke ambities Zoek de ‘common ground’ Het gezamenlijk belang prevaleert! HOE???

Vind de juiste netwerkpartners MET DE POTEN IN DE KLEI Jan en Herman

Martontwikkeling Marktfalen? Balans in vraag en aanbod Investeer in vraagcreatie EN investeer in aanbodontwikkeling Rolopvattingen WAT???

Martontwikkeling Een taai proces kost investering! Heb geduld Denk na over rolopvatting: streef je een zelfstandige marktfunctie na? Wie heeft dan welke verantwoordelijkheid? Gemeente als tijdelijke facilitator HOE???

Marktontwikkeling MET DE POTEN IN DE KLEI Jan en Herman