20 januari 2012 Oostakker 1 Ria De Sadeleer
52 km van Brussel 5 km van centrum Gent 2
Start MI:
4 kleuterklassen 6 klassen lagere school 2;6j - 12j jaar3-4 jaar4-5 jaar5-6 jaar Groep 3Groep 4Groep 5Groep 6Groep 7Groep 8
Visie *** 5
6 Visie methodes/werkvormen taal rekenen WO MO rapport portfolio handleiding Didactische structuren ateliers Talentenboom Kaders Talentenboom Kaders Handleiding Didactische structuren Handleiding Didactische structuren Handleiding Didactische structuren Handleiding Didactische structuren Ateliers MI Leer- krachten Ateliers MI Leer- krachten MI-rapport MI-profiel MI-rapport MI-profiel Thema Verhalend Ontwerpen MI-kaarten Thema Verhalend Ontwerpen MI-kaarten
Taal en rekenen methode + didactische structuren = alle intelligenties 8 intelligenties in weekschema 7
Muzische vorming Atelierwerking –3 weken –leerkracht 2de naar 5 de leerkracht 5de naar 6de... –5 ateliers: 2de tem 6de lj –5 ateliers: kleuter en eerste lj –vrijdagnamiddag 2u + intelligentie leerkrachten 8
Wereldoriëntatie Stappenplan thematisch werken Verhalend ontwerpen MI-kaarten 1 thema = 8 intelligenties 9
Rapporten 4 puntenrapporten 4 MI-rapporten : 2 intelligenties –leerkracht –én leerling 2x/jaar intelligentieprofiel 10
Portfolio maandelijks talentenboom presentatie in kaders 11
Zo kijk ik ernaar 12
13
14
15