Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Binnen / Buitenkring Maak een binnen- en buitenkring
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Hoe maak ik een goed online cv?
Social media gebruiken om een baan te vinden
Wegwijs in social media land
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Hoe word je een ster? *.
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Sociale media op school
Mijn MaS Mijn naam Mijn klas. Titel van Foto 1 Maak een foto, waar jijzelf opstaat en waarvan jij vindt dat het kenmerkend is voor jouw stageplaats! Net.
Ho 8: Portfolio.
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 17 oktober 2012 Overzicht Sociale Media.
Social Media.
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
Het kruisbestuivingsspel Ervaar de kracht van netwerken
Meer bekendheid via Linkedin Stella Maaswinkel Verseau trainingen.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Ken je kracht…Deel je kracht…
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Het nieuwe solliciteren:
De dag van het solliciteren Blok 1
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
1 1 Phone Challenge Workshop Mbo niveau 3-4. l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
Training voorbeeld voor
Iedereen gebruikt social media.
UVW LinkedIn Presentatie
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
SPH voltijd Ethiek 3: Normatieve Professionalisering Werkcollege 5 kwartaal 3: Corstin Dieterich L
Jongeren en de digitale wereld. Halt Halt levert een bijdrage aan het voorkomen en bestrijden van jeugdcriminaliteit door middel van: De Halt-straf. Voorlichtingen.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
ROC West-Brabant meets. Facts en Figures Vinden.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Spreekbeurt in groep 4.
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
OPVALLEN EN JEZELF ONDERSCHEIDEN ALS PROFESSIONAL.
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
INSPIRATIEWORKSHOP AANGEBODEN DOOR ASERTO TRAINING BERNADETTE VRIJLING
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Workshop Baukelien van Minnen. LinkedIn  LinkedIn – 5,9 mio profielen in Nederland op een beroepsbevolking van 6,1 mio (mbo+)  78% van de mensen op.
Matchcare LINKEDIN BASISTRAINING. Programma Introductie en voorstelrondje Introductie social media LinkedIn Wat moet je vooraf weten? Beginnen met invullen.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Maak indruk op social media
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Introductie social media
‘Boost je Business met LinkedIn’
Inleidende Module Waarom Web 2
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
LinkedIn – Je carriere start nu!
Het bestuur van de Vrienden van de GSR:
Hoe presenteer ik mezelf online?
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Oost west thuis best Netwerken doe je zo..
Nee-zeggen Footer Text 12/30/2018.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Mediawijsheid Netiquette.
Workshop Verander en blijf trouw aan jezelf !
Social media voor statenleden/politici
Welkom! Kennisbijeenkomst ‘Free publicity en social media’
Transcript van de presentatie:

Profileren via sociale media Anita Boerema

Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst van een professionele redactie, de inhoud verzorgen. Hoofdkenmerken zijn interactie en dialoog tussen de gebruikers.

Het doel

Profileer jezelf AIDA - model 91% van alle werving en profileringsacti viteiten gaat via LinkedIn en Twitter.

LinkedIn tip1: Jouw claim to fame Gevonden worden op jouw ondertitel of headline Geen containerbegrip pen zoals: manager: ben specifiek LinkedIn tip2: Jouw Samenvatting Geef de oplossing – wat is er bijzonder aan jou? Wees duidelijk in wie je bent, wat je kan en wat je wilt.

LinkedIn tip3: Trefwoorden Denk na over jouw trefwoorden Drie belangrijkste in je headline en samenvatting LinkedIn tip4: Schrijf voor scanners Korte tekstblokken en elke rol in een ander tekstblok Gebruik de juiste trefwoorden en herhaal trefwoorden

LinkedIn tip5: Strike a pose Kijk net opzij van de lens en niet van te dichtbij of veraf Investeer in een goede foto LinkedIn tip6: Welke groepen zijn interessant Welke groepen zijn voor jou interessant Waar zit jouw netwerk?

LinkedIn tip7: Kies bedrijven die interessant zijn Focus op jouw branche Focus op jouw toekomst, welke bedrijven zijn relevant LinkedIn tip8: Jouw statusupdates Let op! Iedereen leest mee Wat jij post en interessant vindt zegt iets over jou!

LinkedIn tip9: Anoniem rondneuzen Wat doen anderen: loopbaan samenvatting LinkedIn tip10: Niet te perfectionistisch Houd het simpel Te perfectionistisch = verlammend!

Combinatie verschillende Social Media (LinkedIn, Twitter, Facebook) Versterk het zenden! LinkedIn vermelden op Twitter Twitter niet koppelen aan LinkedIn Facebook bedrijfspagina’s Voor nieuws Voor contacten Bredere verspreiding (5 miljoen vs 8,9 miljoen) Combineer de kracht!

Wie schrijft, die blijft… Kies jouw Social Media Welke informatie, welke Social Media LinkedIn heeft een andere (schrijf)stijl dan Facebook! Ontwikkelingen delen op: LinkedIn: max. 2x per week Twitter: max. 3x per dag Facebook: 2x per week + reacties! Publiceer!