De kracht van e-mailcampagnes Wietse van Niejenhuis Adviseur marketing 2.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
BUREAU VOOR i-COMMERCE
Advertisements

Marketingstrategie: segmentatie en positionering
“Hoe kom ik aan klanten?”
Management Informatie en Business Intelligence voor uw kantoor
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
Op weg pensioencommunicatie nieuwe stijl
1. Introductie 2. Voor wie? 3. Productomschrijving 4. Wat levert het op? 5. Wat kunt u verwachten? 6. Voordelen Waarvoor Werken aan vindbaarheid Doelgroep.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
Presentatie CRM Ayoub Boufous Yusuf Cetinkaya
Powerpoint in de klas Michiel D. Jansen o.b.s. De Draaimolen.
Marketing Werkgroep 6.
HOE GA JE TE WERK? EEN MARKETINGCAMPAGNE INPLANNEN.
Trainingsproject voor burgers met kwetsbaarheid. Samenwerking.
Resultaten werk wijkverpleegkundige NCVGZ 4 april 2013 Marjan Hoeijmakers.
Welkom bij het NIP Nieuws overzicht Nieuws item.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
Branche in Zicht Kantoorpresentatie Juli september Inhoud  Wat is Branche in Zicht (BiZ)?  Wat levert BiZ ons kantoor op?  Wat levert.
Branche in Zicht (BiZ) Kantoorpresentatie Maart
Bij wie ben je welkom met vragen over alles wat digitaal is? En hoe zorgen we dat de belangen van digitale consumenten gehoord én behartigd worden? We.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Opnieuw samen leven met elkaar Presentatie Congres 25 november 2014.
Samenvattingen van de EU- wetgeving: een inleiding 2008.
Leidy Bolhuis Communicatie en Marketing Gebruikers, Rekeningen en Passen.
Major DesignThis! Daniel Eusebio Roque CMD 4A Internal Branding.
Loyaliteit begint met een warm welkom
Better Practices Theater Trends, Cases en Onderzoek Welkom in het Better Practices Theater Doe mee aan het Nationaal Benchmark- en Trendonderzoek Klantinteractie.
Samenwerking Zorgverzekeraar - Gemeente
Hoe verantwoord je je Financiële positie ?
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
Gerichte campagnes om conversie en klantwaarde te verhogen.
Welkom in de bibliotheek!. Wat gaan we vandaag doen? Presentatie met boekentips (ca. 10 minuten) Rondleiding (ca. 10 minuten) Zelf boeken zoeken op de.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Veerkracht Meer dan zelfredzaamheid Marcel Matthijsse Msc Strategisch Beleidsadviseur Veiligheidsregio Zeeland.
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
Welkom Kennismakingsrondje Presentatie Zorgvoorelkaar.com o Aanleiding/ concept o Wat is het? o Wat kan ik ermee? Casusbespreking in subgroepen Terugkoppeling.
Filmpjes
Duurzame inzetbaarheid en het Levensfasebudget CAO GGZ Een Een interactieve presentatie voor medewerkers vs oktober 2013.
Greenfee4you Een innovatief klant relatie programma voor “ Uw Organisatie “
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
In de ban van het boek - het boek in de ban Paul Schnabel Universiteit Utrecht Sociaal en Cultureel Planbureau Amsterdam, 24 maart 2009.
Programma Groepsontwikkeling Naam groep Datum presentatie.
Versneld van Proof of Concept naar Volwassen Product Wrap-up: doelen terugblik evaluatie vooruitblik.
3 t/m 14 oktober Inhoud  Alert Online 2016  Thema  Communicatie en Onderzoek  Hoe meedoen?
2 Dé trend voor de toekomst: biebonderzoek met een smartphone ProBiblio: Daniëlle Koning Ruigrok NetPanel: Kjell Massen.
Geofoxx en WebGIS Publisher: door: Erwin Stamsnijder.
Dordt aan Zet. De gebruikswaarde van een voorziening maximaliseren door de behoefte van alle belanghebbenden centraal te stellen. Gemeentelijk Eigendom.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
1 MijnABP Ministerie van Defensie. Agenda Gemaakte opmerkingen n.a.v. eerdere presentatie 1.MijnABP geeft weinig specifieke informatie 2.Meetellingswaarde.
KRIJG ENERGIE VAN STUDENTEN. COÖPERATIE DOMMELSTROOM WATERKRACHTCENTRALE IN DE DOMMEL BIJ SINT-MICHIELSGESTEL 250 MILJARD LITER WATER / KWH PER.
Interim Communicatie Opdrachten. Meesters in Management helpt klanten om Interim communicatie opdrachten te vinden. We hebben regelmatig interim opdrachten.
Maatschappelijke waarde en vrijwilligers
Google Analytics Statistieken over je website
Klanttevredenheidsonderzoek
Bibliotheekservice Passend Lezen
Workshop Schulden & Laaggeletterd
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
Sociaal digitaal Visie op de digitalisering in het
Mark: Goedemiddag allemaal, bedankt voor jullie komst naar onze presentatiesessie over het B2B Marketing Trendrapport 2017.
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
WELKOM bij de workshop van team Economie & Ondernemen (E&O)
ZIVVER introductie implementatieaanpak
Symposium Seniorenbeurs 6 april 2018 Pauline Terwijn
Lichen Planus Vereniging Nederland,
Uw bedrijf en de groei.
Wie kent ons nog niet? Welkom Drents Energieloket 5 oktober 2018
Afkoppelen hemelwater bedrijven Noord- en Midden-Limburg Bijeenkomst 25 januari 2018 Presentatie onderzoek ‘afkoppelen hemelwater bedrijven Noord- en.
Welkom bij Ogen en Oren Zaanstreek.
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

De kracht van campagnes Wietse van Niejenhuis Adviseur marketing 2

Onderwerpen campagnes in het algemeen Effect van s 3 DCS / MDB

Communicatie 4

5

Kim wordt lid van de bibliotheek Kim Janssen: 31 jaar, leest graag, zelfredzaam 6

1. Kim wordt lid van de bibliotheek 7

8

9

10 1. Kim wordt lid van de bibliotheek

11 1. Kim wordt lid van de bibliotheek

Scenario Kim wordt lid van de bibliotheek Kim Janssen: 31 jaar, leest graag, zelfredzaam

13 2. Kim wordt lid van de bibliotheek

14 2. Kim wordt lid van de bibliotheek

15 2. Kim wordt lid van de bibliotheek

16 2. Kim wordt lid van de bibliotheek

17 2. Kim wordt lid van de bibliotheek

18 2. Kim wordt lid van de bibliotheek

19 2. Kim wordt lid van de bibliotheek

20 2. Kim wordt lid van de bibliotheek

21 2. Kim wordt lid van de bibliotheek

22 2. Kim wordt lid van de bibliotheek

23 1. Kim wordt lid van de bibliotheek

24 1. Kim wordt lid van de bibliotheek

25 1. Kim wordt lid van de bibliotheek

in 2014 /

Belangrijkste communicatiemiddelen 27

is hot! Dagelijks wereldwijd: 2 miljard non-spam s 4 miljard zoekopdrachten 28

90% van NL’ers heeft 29

campagnes Feiten & cijfers 30

Retentie: Lidmaatschap Campagneperiode: 77% blijft lid Vergelijkingsjaren: gemiddeld 72% blijft lid 5,5% meer (110 extra leden) 31

Retentie: Lidmaatschap Campagneperiode: 77% blijft lid Vergelijkingsjaren: gemiddeld 72% blijft lid 5,5% meer (110 extra leden) 32

Welkom: Leengedrag (exclusief bezoeken, e-books, activiteiten, etc) Gemiddeld 715 leden in campagne 52% nieuwe leden leent bij aanmelding 70% heeft na 8 weken geleend Campagneperiode: 5% meer dan jaar eerder (36 extra leden gaan lenen) 33

Retentie: Leengedrag (exclusief bezoeken, e-books, activiteiten, etc) Gemiddeld leden in campagne Vergelijkingsjaren: gemiddeld 23,5% gaat weer lenen Campagneperiode: 31% gaat weer lenen 7,5% meer (225 extra leden gaan lenen) 34

Inzicht s 35 Openratio (%) Totale clicks (%) Welkommail 163%19% 5 welkommails (gem.)52%13% Welkommail benchmark53%14,5%

Welkom: 5 meest geklikt Voordeel met je Biebpas Mijn Menu Evaluatie vragenlijst Mogelijkheden van de bibliotheek De Bibliotheek App 36

campagnes Niet meetbare effecten 37

Voor de klant Inzicht in mogelijkheden biebpas Awareness: Zichtbaarheid van de bibliotheek Positieve bevestiging: Regelmatige communicatie over voordelen geeft bevestiging Mogelijkheid feedback geven 38

Voor de bibliotheek Denkproces personeel: –Wat hebben wij onze klanten te bieden? –Waarin zijn wij uniek? –Bewustzijn belang van adressen Presentatie productportfolio Geautomatiseerd On-time (event-driven) Inzicht in behoeften klanten 39

campagnes Toekomst 40

Blik op de toekomst Inzicht klantgedrag overige campagnes Nadere analyses op beschikbare data Contentoptimalisatie Integrale communicatieboodschap Segmentatie? 41

campagnes Conclusie 42

Conclusie campagnes passen bij de zelfredzame burger Ze dekken de hele levenscyclus Geautomatiseerd en on-time Voordeel: uniforme communicatie Effect op leen- en lidmaatschapsgedrag 43 Welkom Loyaliteit RetentieWinback

Bedankt voor de aandacht 44

Vragen? 45