Welcome session PhD students Psychology and Educational Sciences 01-10-2013.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Requirements -People are able to make their own memorial page, called a memori -The website will be build first in Dutch for extension.nl, then copied.
Advertisements

Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
ETHOS PROJECT: PROGRESS Follow-up & feedback end of year 1.
User Centred Development
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
English and IPC How to teach content through English.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/008] theme: ‘I have to arrest you, you’ve stolen my heart’ … can-do : kan een eenvoudig face-to-face gesprek.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/004] thema ‘Today I will talk to you about… ‘ can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving.
Deltion College Engels A2 Lezen [Edu/001] thema: What about smoking in this B&B? can-do : kan specifieke informatie vinden en begrijpen in eenvoudig, alledaags.
Deltion College Engels B2 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: My favourite recipe… Can-do : kan veel zaken binnen het eigen interessegebied duidelijk.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Informatievaardigheden Feedback BPE Marja Maclaine Pont Bibliotheek Wageningen UR 30 september 2010.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/005] thema: The Weakest Link or Weekend Millionaire… can-do : kan in brieven of s feitelijke zaken beschrijven.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/006] thema: to a prisoner – Amnesty International can-do : kan korte tekst schrijven volgens een vast format ©
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Informatievaardigheden Feedback BPE Marja Maclaine Pont Bibliotheek Wageningen UR 29 september 2011.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/001]/ subvaardigheid lezen thema: What a blooper…. can-do : kan taal flexibel en effectief gebruiken voor.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/003]/ Subvaardigheid lezen Thema: Once upon a time… can-do : kan een verhaal(tje) vertellen © Anne.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Deltion College Engels B1 Luisteren [Edu/002] thema: A cyber listening lab can-do : kan eenvoudige, duidelijke informatie begrijpen © Anne Beeker / Randall.
Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek Semantic Web and Library Applications Workshop Presented by Luit Gazendam.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Deltion College Engels C1 Lezen [Edu/002]/ subvaardigheid schrijven thema: Hwaet! (Old) English literature can-do: kan snel belangrijke detailinformatie.
ABAP en onderwijs Wie? Liesbet Heyvaert – vicedecaan Onderwijs – Erasmushuis Wat? 1. Specifieke onderwijstaken / statuten 2. Facultaire onderwijstaken.
Preparing your exchange Jan Schut. 2 5th semester It is your choice Stay at University of Twente Go abroad Consider: Your further study career (MSc) and.
Time management Howdoyouset priorities?. Priorities:thingsthatyouthinkare important.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
PhD guidance AN INSIGHT INTO THE GUIDANCE PROVIDED TO PHD CANDIDATES by the UM Staff Career Counselling Services and the Staff Development Centre (SDC)
AAP-BAP Delegatie Algemene Vergadering – 08/10/2012.
A historical database: finding our possibilities and limits Case: Oosterhesselen Erwin H. Karel/Richard Paping (Digital Humanities Pitch April.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Localizing the SDGs – Brussels, 16/5/2017
Social benefits, residence permits and more ….
Sector, Firm Size and ICT investments
The VVS WVS Introduced 13 - May -2006
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
De taaltaak
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
<Typ titel via Beeld, Koptekst en voettekst, Koptekst>
Talent development Association of universities in the Netherlands
What is ProRail’s Life Cycle (cost) Management?
ACTION RESEARCH MODULE 14: COHORT 2 YEAR 3.
English 23 April 2018.
Who knows something about scenarioplanning?
Dynamic Architecture What about you?
Assignment: calling for a meeting about internet use at work
BSc Honours Programme 30 credits extra-curricular, on top of your regular bachelor study programme Integrate your knowledge in a challenging multidisciplinary.
Info session New Lecturers December 1st, 2014
Exams at KU Leuven Campus Sint-Andries.
Presentatie titel Effective Math Lesson Part 1
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Moving Minds DNA.
Transcript van de presentatie:

Welcome session PhD students Psychology and Educational Sciences

Overview Introduction Fun stuff ABAP-vertegenwoordiging (Dutch)

Introduction AAP (‘Assisterend Academisch Personeel’) o teaching assistants ‘praktijkassistenten’ / ‘onderwijsassistenten’ full-time teaching o research assistants 2/3 PhD, 1/3 teaching BAP (‘Bijzonder Academisch Personeel’) o research assistants (‘wetenschappelijk medewerker’) o scholarships (‘bursalen’ - possibly 10% teaching) FWO, IWT, FLOF personal grant (e.g., FWO aspirant)

Introduction ABAP representatives  represent you in official bodies of faculty and university mailing list - ABAP representatives: mailing list - all ABAP: ombudsperson: Walter Schaeken

Introduction some other names and faces to remember… director of the doctoral program: Rudi D’Hooge coordinators: Psychology Educational Sciences Omer Van den Bergh Lieven Verschaffel secretary: Claudia De Broyer

PPW university: general rules faculty: further specification (yearly revision) information: o website o seminars: RSS o other communication: PPWDOCT mailing list  send to leave subject line open message: subscribe ppwdoct first name last name

RSS feed  subscribe

What is an RSS feed? provides frequently updated content published by a website commonly used for news and blog websites, but also for distributing pictures, audio, video can have the same content as a webpage, but is often formatted differently when you subscribe  automatically checks the website and downloads new content, so you can see what’s new since you last visited the feed

Doctoral program: compulsory 1 international publication (peer-reviewed; first author; accepted) 1 (oral or poster) presentation at international conference give at least 2 seminars enlarge scientific knowledge, ‘look over the wall’: attend at least 10 seminars/colloquia o half can be replaced by taking a course for PhD students yearly submission of progress report  DOClog = logbook

Doctoral program: student-selected = extra activities aimed at developing skills essential to PhD students’ future careers (inside or outside the university) seminars courses or classes didactic training conferences workshops study period abroad (co)supervision of master theses

Options (annual) data analysis course (Tuerlinckx & Ceulemans) other statistical courses & ICT: New initiative: Flames ‘Flanders Training Network for Methodology and Statistics’ teaching skills: DOS / DUO LIRIAS & Open Access language & presentation skills

Options wide range of time- and self-management skills ‘Doctoral School for the Humanities and Social Sciences’  lecture and workshops by Lucian Consulting: 16 Oct: ‘Publishing your research’ 17 Oct: ‘Impact and research communication skills’ competence profiles: non-academic skills, useful for future career o o

Each year PROGRESS REPORT all PhD students (irrespective of whether or not you are enrolled in the doctoral program) every year before September 15 how? o form on website, max 2 pages research (planning and progress) scientific contributions (planning and progress) progress of the doctoral program context factors o signed by supervisor o hand in to Claudia De Broyer PERFORMANCE APPRAISAL ‘Functioneringsgesprek’ Once a year, mention date on progress report

After about two years DOCTORAL PROJECT + COMMITTEE before the middle of doctoral period (2 nd year BAP, 3 rd year AAP) o at least one year before defense project o description of theoretical framework / research questions / methodology / preliminary results – ‘proposal / plan’ o min 10, max 20 pages + summary o hand in to Claudia (  dean) o supervisor suggests committee members o after approval by FB, set time & place of meeting with Claudia supervisory committee o supervisor, chairperson, 3-5 committee members o ask questions about project o goal: guidance & coaching + quality control  acceptance / conditional acceptance / rejection

Final stage of PhD (1) complete the doctoral program (DOClog) hand in doctoral dissertation o 100 to 300 pages o typically based on manuscripts (first author, at least 1 accepted) introduction + discussion chapter link between manuscripts if necessary: methodology in appendix o English + Dutch scientific summary in dissertation o popular summary on KU Loket (‘My PhD’) supervisor suggests jury members o supervisor, chairperson, min 2 ‘opponents’ o 1 other university, 1 faculty, 1 supervisory committee

Final stage of PhD (2) approval from FB  jury starts reading permission to defend from the jury register for the university hall set time & place of defense defend your dissertation o 20 min presentation ‘for family and friends’ o questions & answers o enclosed gathering of the jury o no grades – ‘quality report’ o laudatio upload dissertation to ‘My PhD’ more info:

Money every PhD student, enrolled in the doctoral program, is entitled to a €750 refund after finishing PhD o applications: Brigitte Smets check website for more options & grants

Fun stuff PPW after work party New Year’s reception Once a year: veggie-event important to get to know each other; social support ‘party committee’ = FOFO (‘Facultair Olijk Feest Overleg’)  Agnieszka

ABAP-vertegenwoordiging ABAP = Assisterend en Bijzonder Academisch Personeel doctoraatsstudenten, praktijkassistenten, postdocs vertegenwoordiging = groep mensen die niet alleen bezig zijn met onderzoek en dienstverlening, maar ook nadenken over meer beleidsmatige aspecten en eventuele problemen (en oplossingen)  verdedigen van zaken die ons aanbelangen op het niveau van de faculteit

Concreet aanwezig zijn op facultaire vergaderingen o doorgeven van opmerkingen, problemen, vragen, … o suggesties doen voor een beter beleid vertalen van het beleid & informeren van collega’s  voorbereidende vergaderingen waarop iedereen is uitgenodigd – ook gewoon luisteren mag!  Verder: algemene ABAP vergaderingen om ook niet- vertegenwoordigers up-to-date te houden

Raden Faculteitsbestuur, FOWO, FOnzO Faculteitsraad vergadering van (vrijwel) alle ZAP-leden van de faculteit, en vertegenwoordigers van het ATP, ABAP en de studenten. De voorzitter is de decaan, en alles wat betrekking heeft op het beleid van de faculteit (zowel op vlak van onderzoek als onderwijs) wordt er besproken. Vaak worden ‘dossiers’ of thema’s eerst uitgebreider besproken op een meer specifieke vergadering, zoals een POC (= permanente onderwijscommissie), waarna ze worden voorgelegd op de faculteitsraad. vergadert om de twee maanden POC’s = Permanente OnderwijsCommissies Richtingscommissies Informatica- & bibliotheekcommissie Internationalisering

Thanks & good luck!