Praktijk(on)geval van live international teaching.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De wereld wordt kleiner
Advertisements

Mijn Inburgering Hoe werkt dat?.
EF A IDS NOT, januari Het EF A IDS programma Internationaal vakbonds- programma voor het onderwijs gericht op bewustwording van millenniumdoel Education.
TALENT SCOUTEN EN UITDAGEN Oftewel: Nut en noodzaak van Honourstrajecten Onderwijsmiddag 20 januari 2009 Jeroen Touwen.
Communicatie door de NVVN: meer digitaal Eenvoudiger, meer informatie, meer toegang, meer verbinding, beter bereikbaar Paula Harte, 27 maart 2014.
Voorlichting 8 januari 2013 Leerlingen en ouders vwo-4
Ontwikkelingssamenwerking en internationale aspecten van de kinesitherapie Een case study Prof. F. Staes.
EXTRA ACTIVITEITEN op het MWC Bezoek aan Oriëntalis.
Blended Learning Minor International Sustainable Development Cooperation Ontwikkelen, uitvoering en evaluatie: successen en leerpunten AnneMieke Zaat Madelon.
Naar een responsief hoger onderwijsaanbod voor werkenden Beelden uit het buitenland Werkconferentie flexibel hoger onderwijs voor werkenden 21 maart 2013.
Basiskwalificatie onderwijs in een internationale context Lezing 31 oktober 2006 Riekje de Jong.
Tentamineren via Skype? bijeenkomst masterdocenten 8/2 Heerlen Paul Oord.
OneWorld Wat is OneWorld? Gebruik van data bij OneWorld Opdracht: data Buitenlandse Zaken Ellen de Lange Projectleider
Karen van Oyen Renate Klaassen Sofia Dopper
Van jonge mensen de diploma’s die voorbij komen
BROEDERLIJK DELEN KOFFIESTOP Vrijdag 18 maart 2011.
UNESCO Marieke Brugman 23 november UNESCO ? United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization.
Wetenschappelijke stage
DELF scolaire Voorlichting 12 januari 2012 Leerlingen en ouders VWO-4.
Paragraaf 9 Een andere aanpak.
Jongen van twaalf Op de drempel Op de drempel tussen kind en volwassen tussen kind en volwassen ontdekken wie je bent ontdekken wie je bent Jezus van twaalf,
HOOFDSTUK 11 GLOBALISERING.
Deltion College Engels
Land, Law and governance Leon Verstappen. GCL-NILG onderzoek  Welke publieke belangen spelen in private sector?  Hoe geprioriteerd?  Naar welk model.
Het UNESCO Charter en de Guidelines for the Preservation of the Digital Heritage na 8 jaar 4 november 2011, Naar een toekomstvaste AV-collectie NL.
 Naam: Jeroen Van Den Bulk  Klas: NB10a
Een perspectief voor Vlaanderen Aggiornamento Een perspectief voor Vlaanderen auteur functie datum Beter Engels of beter Nederlands in het hoger onderwijs.
5 platteland en stad.
2rootje ‘Voyage, voyage…’
Verschillende beursmogelijkheden om studies in het buitenland te financieren Maandag 23 Oktober 2013.
TC&M UNESCO unites us all.
Een online werk- en leeromgeving voor uw kind.
min. = minuut m.a.w. = met andere woorden “We hebben alles geprobeerd om het te maken. Met andere woorden, het is niet gelukt.” ond. = onderwerp = wie.
Stoomcursus Muiswerk Compleet
Studeren in Zuid-Korea
Vaar je eigen koers. Verleg je grenzen op het Oostvaarders College Jongeren uit andere landen ontmoeten?
Internationalisering bij Saxion Hogescholen Education for our common future Educating global citizens.
Marktonderzoek naar Offshore Onderwijs
Erkenning buitenlandse artsdiploma’s
Rijke familie: - Rijke heer werd wakker gemaakt door slaaf. - Salutatio: heer werd begroet door clientes. - voedsel, geld, bescherming - kinderen gewekt.
Thema 1 Inleiding op Onderwijskunde Aanpak van de cursus
IBV4 2 x 75 minuten IB/Advanced/English Methode Cambridge Objective Advanced Deelname Cambridge Advanced Examen in juni 2016 (optioneel) Voorbereiding.
GSTPGO1 Onderzoek in Onderwijs
De school in Europa - Europa in de school
Social work Week 2.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 SLC jaar 2 INFSLC02-2 Lesweek 1, kwartaal 1.
School en Samenleving schooljaar bijeenkomst 1 VQr2 docent: Pascal van schajik med.hro.nl/schpa.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstudeerstage in het buitenland Opleiding Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstudeerstage in het buitenland Opleiding Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek.
Introductie SW-Vircamp / VIRCLASS Remmelt Veenkamp, INH This presentation reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible.
Waar je woont op deze wereld.
Welkom. tweetalig vwo en havo Stedelijk College Eindhoven
KENNISMAKINGSAVOND REYNAERTCOLLEGE 3 VMBO BK 5 OKTOBER 2015.
Historische praktijk 3 (BA 3 geschiedenis) Inleiding, Marc Boone 14 mei 2008.
A multimedia platform for live physics demo's. Bartel Van Waeyenberge Department of Solid State Sciences Ghent University.
/ \ S t a a r t d e l i n g e n * Level 1
Jorismavo Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
EUROPASS. WAT IS EUROPASS? Wat? Europees initiatief “transparantietools” –5 documenten om mobiliteit te faciliteren Diploma supplement Certificaat supplement.
Boons Elke Kaers Jan Langer thuis wonen via het dagverzorgingscentrum “Den Boulevard”
INFORMATION DELF SCOLAIRE VOOR DE LEERLINGEN VAN 3H T/M 6V.
Bijeenkomst examensecretarissen
DELF Junior op het Augustinianum
Onderzoek In Onderwijs – groep bèta
Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling
(het geluid van de stilte)
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Cambridge English op De Boerhaave.
Open online aansluitingsmodules statistiek
Rechtstaat les 4 Expertgroepen.
Jorismavo Examenvoorlichting
Transcript van de presentatie:

Praktijk(on)geval van live international teaching

Overzicht  Context:  In/oprichten Postgraduate International Educating Classes (PIEC)  College: Capacity Building  Examens valideren in het buitenland  UNESCO ASPNet

NIET technisch

In/oprichten Postgraduate International Educating Classes (PIEC)  2008  UNESCO 4 pillars of education  Development Studies (van 30 naar 60 ECTS)   Education For All  Studenten  - hier  - overal (b.v. geen visum / geen geld / familie, enz.)   wel EFA

Live lectures  Capacity Building:  - 20 studenten in de collegezaal  8 in het buitenland Landen: Zuid Korea + 9 uur (met kind thuis) Indonesië + 7 uur Cameroon + 1 uur Nigeria + 1 uur

Werkcollege: ethische vraagtukken  - camera  - speakers  - buitenlandse studenten: inloggen (klas / thuis)   Interactief:  Case studies  (zelfde thema:-- hoe gaat het toe in je land)  (mensenrechten / euthanasie / enz.)  ---- excuse me  ---- reacties vragen per land  ---- FORUM: meteen reacties posten

Activiteit  Model:  A (eens)  B (niet eens)  C (twijfel)

Ongevallen  Geluid valt weg  Storing  Niet te verstaan  Niet kunnen inloggen  Student die weg moest (toilet / tijdsverschil/..;)

Examens valideren in het buitenland  live (mondeling) -  hoek / inrichting  Schriftelijk: via Min. Ond.  = GEEN online cursus  = beter voor diploma

UNESCO ASPnet  Aanvragen (UNESCO Vlaanderen: Marc Vervenne = voorzitter)  Good practice  -networks/aspnet/ -networks/aspnet/  Kan modules inrichten bij  UNESCO / IIEP / OESO (Yves Leterme) in Parijs  Meerwaarde van het diploma