RET Verdieping bij hoofdstuk 11 Handboek voor leraren RET Een goede leraar worden.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Dag 12. Dag 12 Dag 12 van het dagboek Hallootjes, Hoe is het bij jullie? Ik hoop dat jullie je een beetje beter voelen dan wij hier. Want het is toch.
Advertisements

Eerste gebod De HEER vindt het fijn,
Rebound Salland. In deze PowerPoint… 1. waarom ik naar rebound ging 2. wat ik geleerd heb! 3. hoe ik terug wil naar school 4. wat ik nodig heb van.
Bijbeltekst: 1 Samuël 20: 1-17
Een bericht speciaal voor jouw m’n
voor iedereen die van zijn hond houdt…
De Drama Driehoek.
3 x opvoeden 12 april Effecten van belonen en straffen
Verborgen vormen van pesten
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Pikante afwas !! Ik stop ermee. Die hele bereiding van deze maaltijd!!!
Extra ondersteuning voor leesvaardigheid
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Powerpoint gemaakt door
Dr. Albertus Risaeusschool
Advent Week 1.
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Kindermoment.
Discipelschap.
Train The Coach Bijeenkomst PMGG d.d
Opnieuw Steeds opnieuw ben ik andere aspecten van
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
"Wat ga je later worden, Jantje. " vraagt moeder. "Vuilnisman
Workshop Knallende ruzie
Werk mijmeringen Sleepy Shores.
Johari venster & feedback
Kinderboekenweek op de Wissel
“Ik kan dit niet oplossen...” “Ik zal de weg voor jou banen”
Het is precies 19:06.
De theorie van de dramadriehoek
Zijn de geboden van God moeilijk te volbrengen
Ik ben Bob..
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
Iedereen coach naar Jef Clement.
Gedragsrepertoire Denken over je denken
Welkom op onze thema-avond
Tevreden studenten. Hoge waardering
Kinderen en hun sociale talenten
Interpreteren van data
Op de Berg van God “Ik zal je in een kloof laten schuilen en mijn hand beschermend voor je houden tot ik voorbij ben. Als ik mijn hand weg haal,
Dr. Albertus Risaeusschool
Met handen en voeten geloven 1
Mijn verjaardag..
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Vrienden.
Preek Lucas 18: 1-17 Preek Lucas 18: 1-17 Slide 1
Als de jeugd moe is zijn ze aan vakantie toe.
Arthur Japin, de niet-gelovige hoofdredacteur van de #Jezusglossy, over vergeving.
Ik wou dat ik een vulkaan was, dan kon ik de hele dag roken en zou iedereen zeggen: "kijk hij werkt".
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Volksuniversiteit Zwolle
Liefde Randi V.d.A. Hoe begint het ? ●Eerst vindt je hem/haar knap. ●Dan kom je in contant (praten met elkaar). ●Dan leer je hem/haar kennen. ●En als.
Om soms eens dieper over na te denken
15 feiten die u nog niet wist of waarover u nog niet nagedacht heeft.
 Wie heeft er hyves?  Hoe vaak zit je er op?  Schelden op Hyves hoort er nu eenmaal bij, iedereen doet dat, ik ook.
ANW Module 2 Leven Door Gabriella, Melanie, Elise en Fabienne van v4.
PowerPointsite-bep Dit is een baby zoals iedereen ze zou willen hebben maar helaas zijn ze zo niet verkrijgbaar.
Vrienden Deze gedichten zijn speciaal voor de vrienden om wie ik geef en de mensen die om mij geven Al deze gedichten komen van
Luisteren en feedback Hoofdstuk 15 VP15 Begeleidingskunde
Welkom op onze ouderochtend
Psychologieles 7 lesweek 7
Ik ben 10 jaar Ja ik ga vandaag voor het eerst naar de heksen school. Het is ver lopen maar later kan ik vliegen en hoef ik niet meer te lopen. En later.
De hoge lat Een lezing voor mensen die moe worden van hun eigen eisen.
Dagdeel 3 conflicthantering
Welkom op onze thema-avond
God zei tegen Jona: “Ga naar Ninevé, de mensen daar doen allemaal gemeen.” Maar Jona dacht: ”Ik ga er met de boot vandoor, want Ninevé, daar ga ik mooi.
Aanwijzingen voor een bezinning in kleine of grote kring.
Over anders leren denken
Nee-zeggen Footer Text 12/30/2018.
Transcript van de presentatie:

RET Verdieping bij hoofdstuk 11 Handboek voor leraren RET Een goede leraar worden

Mensen raken niet gestoord door dingen en gebeurtenissen zelf, maar door de manier waarop ze er tegenaan kijken! Handboek voor leraren RET

A Gebeurtenis (echt of bedacht) C Gevoelens & gedrag B Ideeën & gedachten (wat we tegen onszelf zeggen) Het ABC-schema van RET Handboek voor leraren RET

ABC van gedrag gebeurtenisgedachtegevoel gedrag gevolg Handboek voor leraren RET

zelfonderschatting perfectionisme angst voor afwijzing rampgedachten opgelegde normen generaliseren invullen van reacties voor anderen irrationele gedachten Handboek voor leraren RET

Ik ben dom. Ik ben een slappeling. zelfonderschatting perfectionisme angst voor afwijzing rampgedachten opgelegde normen generaliseren invullen van reacties voor anderen Handboek voor leraren RET

zelfonderschatting perfectionisme angst voor afwijzing rampgedachten opgelegde normen generaliseren invullen van reacties voor anderen Ik moet de beste zijn. Ik mag geen fouten maken. Handboek voor leraren RET

zelfonderschatting perfectionisme angst voor afwijzing rampgedachten opgelegde normen generaliseren invullen van reacties voor anderen Ik wil geen ruzie, dus ik houd mijn mond. Ik wil dat hij mij aardig vindt, dus ik doe alsof ik het met hem eens ben. Handboek voor leraren RET

zelfonderschatting perfectionisme angst voor afwijzing rampgedachten opgelegde normen generaliseren invullen van reacties voor anderen Dit zal ook wel weer mislukken. Als ik deze klus niet afkrijg, word ik ontslagen. Handboek voor leraren RET

zelfonderschatting perfectionisme angst voor afwijzing rampgedachten opgelegde normen generaliseren invullen van reacties voor anderen Goede kinderen staan altijd voor hun ouders klaar. Vriendschap is onbaatzuchtig. Handboek voor leraren RET

zelfonderschatting perfectionisme angst voor afwijzing rampgedachten opgelegde normen generaliseren invullen van reacties voor anderen Iedereen vindt mij dom. Niemand luistert ooit naar mijn mening. Handboek voor leraren RET

zelfonderschatting perfectionisme angst voor afwijzing rampgedachten opgelegde normen generaliseren invullen van reacties voor anderen Mijn baas wordt vast boos als ik het niet met hem eens ben. Als ik mijn mening zeg, is mijn collega teleurgesteld in mij. Handboek voor leraren RET

Ik ben dom. Dit zal ook wel weer mislukken. Ik mag geen fouten maken. Als ik de opdracht niet afkrijg, denkt hij vast dat ik lui ben. Als ik nee zeg, vindt hij mij niet aardig. Hoe rationeel zijn deze gedachten? Ben ik dom of heb ik iets doms gedaan? Hoe weet ik dat zo zeker? Ging het ook wel eens goed? Welke feiten wijzen op een mislukking? Waar staat dat? Wie zegt dat? Hoe weet ik dat hij dat denkt? Hoe weet ik zo zeker dat dit zo is? Waarom moet hij mij aardig vinden? Handboek voor leraren RET

ABCDE-model Handboek voor leraren RET de knoop ontwarren

1positief geformuleerd positief 2binnen eigen controle, in stappen iets dat je zelf kan doen 3zintuiglijk waarneembaar zichtbaar 4context helder wie, wat, waar en wanneer 5ecologisch verantwoord brengt geen onnodige schade toe Criteria welgevormde doelen Handboek voor leraren RET