Dienst Communicatie Huisstijlhervorming 2014. Inhoudstafel Logo’s, labels,… Kleuren Drukwerk Beeld Samenwerken Taal Onlinecommunicatie Infrastructuur.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Viktor Wieme, Kimberly Camus, Kelsey Vermeulen
Advertisements

Gent, scheppende stad Gent 2020 Stadscongres VGC 25 februari 2009.
Sociaal infopunt- sociaal huis •Elke gemeente/stad is verplicht om een sociaal huis uit te bouwen Decreet Lokaal Sociaal beleid.
Het 4e jaar van het VMBO op het IJburg College
Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
SportMinistry. AIA, de kerk en sport  Kerken willen graag relevant zijn en in hun wijk getuigen van Jezus, maar hoe doe je dat?  AIA: sport als taal.
Pilot Loondispensatie Oktober •Aanleiding aanmelding / deelname pilot •Doelgroep •Toegangstoets •Uitgangspunten - ontwikkelingen •Huidige status.
Landelijke campagne bedrijfstakpensioenfondsen Bpf Bouw, 2 maart 2010 Marjolein Zaal Manager Communicatie VB.
Marketingplanning en -strategie
Stel u voor: Navigator op uw telefoon!. Maak kennis met Mobile Navigator – altijd en overal!
Analyse Intranet Evy Jansen – Loredana Falone – Anke Coenen
Reflecties van de waarheid
Met welk vakkenpakket naar mavo-4?
De Proostdijschool School vol talenten Prachtig om er kind te zijn, Prachtig om er te werken.
Strategie Arie Meulepas 9 & 10 nov
Jeugd investeert in Amsterdam, Amsterdam investeert in jeugd 1 januari 2003 Doorlopend activiteitenaanbod: Afstemming school en vrije tijd Tussenbalans.
Waarom doen wij wat we doen ! Toekomst visie Observatie systeem AchterAchter KantKant Uw Adviseur Dienstverlening Aan u als consument Uw Adviseur Back-office.
Welkom !!! Bs Meuleveld SBO Peelhorst
Thematisch overleg en regie Stad Gent OCMW Gent Derden Rol van de regisseur : Overzicht Verantwoording Visie en beleid Samenwerking Thematisch overleg.
concern 1 naam mei Vanaf 1 juni 1 logo.
S.O.R. Strategische Oriëntatie Ronde
Interne Communicatie Inhoud: doel en nut van IC
Voor elkaar en voor de stad Samenwerken in kenniswerkplaatsen Marianne Donker Chief Science Officer Rotterdam 27 januari 2011.
Presentatie op Flitsbijeenkomst ICO Taal & Rekenen
Jacqueline Kerkhoffs Regiobijeenkomsten januari 2014 Jacqueline Kerkhoffs
Welkom Workshop: Vereniging van de Toekomst Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Vereniging van de Toekomst.
In een ogenblik zult u de wereld van de magie betreden...
“Commissie Kerkopbouw Zeist” Ingesteld door de Centrale Kerkenraad op 3 december 2003 Ingesteld door de Centrale Kerkenraad op 3 december 2003 Mijn naam.
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Marketingproject-communicatieplan
22 november Geschiedenis 2.Trud’Or en zijn doelstellingen 3.Toekomstvisie.
15 feiten die u nog niet wist of waarover u nog niet nagedacht heeft.
Mariman Melissa. Persoonlijke gegevens O Voornaam: Melissa O Achternaam: Mariman O Klas: 4BHZa O Geboorteplaats: Antwerpen O Geboortedatum: 03 Februari.
Wijkraad Pathmos Veranderingen openbare ruimte
Overige spellingsregels
Ingelmunster 5 Groep 5. Ingelmunster DoelstellingenMiddelenBudgetPlanning.
Van actie naar interactie
Denken in mogelijkheden
LOB 3 HAVO Schooljaar
Waarden & organisatiecultuur
Letterlijk door én voor patiënten uit deze doelgroep.
college van burgemeester en schepenen
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Interconfessionele Scholengroep Westland Informatie doorstroming klas 1 mavo/havo naar klas 2 mavo of klas 2 havo.
2 Vier stellingen; Rode duim; Groene duim, 3 Stelling 1 Je stuurt via Snapchat een foto van jezelf met weinig kleren aan. Je vriend(in) slaat die foto.
Introductieavond voor bestuursleden Beleidsvorming binnen een Scoutinggroep.
Informatieavond leerlingen en ouders mavo scholen Dunamare Overstap 4 mavo naar 4 havo per
“Hoe zet ik Systems Engineering effectief in?” Praktijkbijeenkomst Systems Engineering Deventer 6 juni 2013.
De compliance officer: Blijver en bijter Jaap Koelewijn 16 november 2006.
Jelle Zwart Senior beleidsmedewerker Gemeente Groningen.
Het is een noodzaak voor het bedrijfsleven om online aanwezig te zijn Maar veel kleine bedrijven zijn terughoudend om dit te doen, als gevolg van de tijd.
E MPLOYER BRANDING Katrien Put. O VERZICHT Wat is employer branding? Waarom employer branding invoeren? Hoe employer branding invoeren?
Ik heb een licht dat altijd schijnt. Het schijnt overdag en ook ‘s nachts. Als de duisternis komt en de zon niet meer schijnt, dan zal ik blijven schijnen,
Leven in de aanwezigheid van Jezus. Is leven in hoop Leven in de aanwezigheid van Jezus.
Betrokken en betrouwbaar Stelling: Integrale zorg krijgt pas vorm als we met het hele zorglandschap samen werken aan de zorg!
Terugkoppeling Oudercafé HUISWERK & MEERTALIGHEID.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Blok 1 Wonen in een stad Deelvraag:
Voedseldag VVSG – 30 september 2016 – Gent
Voor een optimale ontwikkeling van kinderen
Waarden & organisatiecultuur
Short film city.
Gezocht: sterke solidariteits-verhalen 7 op 7
Overlegtafel ‘Vitaminen voor je Lokaal Overleg Kinderopvang’
Overlegtafel ‘Vitaminen voor je Lokaal Overleg Kinderopvang’
Ouderenzorg: op weg naar een leeftijdsvriendelijk Gent
Communicatie CAR Tonté Chow – Dienst Communicatie Voorstelling:
ONDER WIJS CENTRUM GENT
‘Dordrecht 800 jaar stad’ De marketing van Gerben Baaij,
Vzw Mechelen MeeMaken.
Transcript van de presentatie:

Dienst Communicatie Huisstijlhervorming 2014

Inhoudstafel Logo’s, labels,… Kleuren Drukwerk Beeld Samenwerken Taal Onlinecommunicatie Infrastructuur en signalisatie En nu?

LOGO’S, LABELS,… Huisstijlhervorming Stad Gent 2014

Gent: is de herkenbaarheid De drie torens zijn de handtekening

Labels gent: zoveel talent gent: vernieuwt gent: slim op weg gent: sport gent: cultuurstad gent: UNESCO creative city of music gent: iedereen telt mee gent: woonstad gent: feest gent: zoveel te beleven gent: onderneemt gent: mijn stad, mijn wijk gent: denkt vooruit gent: jong & wijs gent: te veel voor één nacht gent: groen in de stad gent: klimaatstad gent: gezonde stad

Kleuren

Niet noodzakelijk Gent:- label Contactgegevens van dienst of departement buiten het beeld Wél drie torens INTERN

DRUKWERK Huisstijlhervorming Stad Gent 2014

BEELD Huisstijlhervorming Stad Gent 2014

SAMENWERKEN MET EXTERNE PARTNERS Huisstijlhervorming Stad Gent 2014

Door bij elke start van een nieuw samenwerkingsverband een goede communicatievisie en een communicatieplan voor te leggen, zullen we op termijn aanzien worden als sterke communicator. Scenario: 1.Visie 2.Bepalen van communicatietrekker I.Wie, wat, waar,…. 3.Consequentie voor de keuze in huisstijl Stad Gent als sterke partner

TAAL Huisstijlhervorming Stad Gent 2014

Taal Je/jouw en U/uw Altijd éérst Nederlands Dan ook altijd Frans en Duits En ook altijd samen AFKT.: zo weinig mogelijk – Altijd minstens eenmaal vergezeld van de voluit-versie Woordgroepen die eigennaam zijn mét hoofdletter Handtekeningen: stadssecretaris, schepenen, burgemeester OPGELET: ‘college van burgemeester en schepenen’ krijgt geen hoofdletters, omdat het een niet-uniek orgaan is

ONLINE COMMUNICATIE Huisstijlhervorming Stad Gent 2014

NIEUWE MEDIA

E-NIEUWS

INFRASTRUCTUUR EN SIGNALISATIE Huisstijlhervorming Stad Gent 2014

EN NU? Huisstijlhervorming Stad Gent 2014

Structurele vervanging Wegens weinig of geen budget, zullen alle zaken die met huisstijl te maken hebben zullen structureel worden vervangen. Wanneer een dienst zelf budget heeft, zal de Dienst Communicatie advies geven over de verandering.

Bedankt voor uw aandacht!