Uitkomsten van de enquête van ouders Maart 2014 De stelling was: Oudergesprekken vind ik belangrijk, ik ga daar naar toe. Gemiddelde score t.o.v. het.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Leerlingenenquête •91% van de uitgedeelde enquêtes zijn terug binnengekomen. •Het 1 ste leerjaar heeft niet deelgenomen aan de enquête.
KMPO enquête
KBS Petrus en Paulus.  104 (van 324)  Ouders zijn gezien hun rapportcijfer gemiddeld genomen iets minder tevreden dan andere ouders  7,4 tegenover.
Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
Voorbij & Do Met enkele foto’s van Giovanni.
De Meridiaan naar de toekomst. Welkom 1. De organisatie 2. Gelijke tijden 3. Continurooster.
MOBIELE PORNO? NEE, IK DOE NIET MEE
Samen opvoeden; ouders en pedagogisch medewerkers
De Kor f Openbare basisschool Montessori Welkom.
Andere schooltijden OBS Molenbeek 8 mei 2012
Dialoogdag Ouderswerking Vlaams-Brabant
Continurooster Integraal Kind Centrum De Vonkenmorgen Februari 2013.
Workshop Knallende ruzie
Continurooster ?.
Een veilige school Niet voor 8.30 uur en uur op school. Dan is er geen toezicht.
Hogescholen in Dialoog
Waarom zou je geloven? Dáárom, juicht mijn ziel
Presentation Of Learning
Informatieavond ‘Andere schooltijden’ De Bolster 22 maart 2012
De Zeester Informatieavond - Ouderpanel 12 maart
Welkom op onze thema-avond
TRANSVISIE ZORG Gert Bekendam
Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG)
Presentatie resultaten monitor landelijk versus lokaal maart 2014.
Communicatie met ouders
Situatie 1 Ik ben iemand die graag zelfstandig blijft, maar heel veel informatie over de veranderingen gaat tegenwoordig met de computer en ik heb geen.
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
Agenda Informatie over pesten Wat doen kinderen online?
Aanpassing gesprekscyclus donderdagoverleg 2 oktober 2014.
Met de handen in het haar? Twee projecten voor de prijs van één! - cursus: kleine kinderen helpen groot worden. - Inforeeks: hoe ga je als ouder om met.
Basisscho ol Op De Horst Ervaringsgerich t Onderwijs Afstemming.
Basisschool Op De Horst
PESTEN JULIANASCHOOL.
Pesten Nee, dat doen wij niet..
Mijn kind gaat naar de basisschool Themabijeenkomst.
Informatie Continurooster 5 gelijke dagen model Informatie Continurooster 5 gelijke dagen model Mei 2015 Dhr. B. Korenstra c.b.s. de Vuurvlinder.
Ouderavond Mediawijsheid Basisschool ‘t Rendal 20 januari 2014.
Informatieavond continurooster “Andere tijden” 16 november 2015
Presentatie schooltijden oudergeledingen 23 november 2015Presentatie schooltijden oudergeledingen 1.
INTERVIEW. Hallo, Ik ben juf Isabelle. Ik geef les in het 1 ste leerjaar van de Sint-Stevensschool.
Welkom bij Freekids: Buitenschoolse Opvang (BSO) Peuterspeelzaal ‘t Krekeltje.
Schooltijden. 18 januari 2016Ouderavond schooltijden2 Agenda 1.Welkom. 2.Doel van de avond: informatieverschaffing en uitwisseling van meningen. 3.Voorstellen.
WELKOM OP DE INFORMATIE AVOND VAN GROEP 3-4. Even voorstellen Op de maandag, dinsdag en vrijdag staat juf Janneke voor de klas. Op woensdag en donderdag.
SCHOOLTIJDEN op De Havelt 12 januari AGENDA: 1.Welkom. 2.Doel van de avond: informatieverschaffing en uitwisseling van meningen. 3.Voorstellen procesbegeleider.
SCHOOLTIJDEN op De Kastanjelaar Informatieavond 1 februari 2016.
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
STIMULANS KWALITEITSZORG augustus Gegevens van de school Raad van Toezicht: 5 leden Bestuur : 3 schoolleiders en 1 directeur van het stafbureau.
Verkorte Middagpauze Model Obs ’t Hunnighouwersgat.
Informatieavond Adalbert Basisschool ‘Andere schooltijden?’
Plagen incidenteel gelijke machtsverhoudingen geen winnaar of verliezer wederzijds plezier “slachtoffer” is in staat zich te verdedigen geen blijvende.
Stichting School & Veiligheid ondersteunt scholen bij het bevorderen van een sociaal veilig klimaat.
Inhoud van de avond uur: opening voor- en nadelen huidige rooster voor- en nadelen continurooster korte pauze stellingen vragen? hoe nu verder?
Continurooster 5 gelijke dagen model Maart 2011 m.z.r. / schoolleiding c.b.s. de Vuurvlinder.
25 februari 2014 Pesten hoort bij het leven Bij ons wordt niet gepest Wie gepest wordt, lokt het zelf uit.
, Sociale veiligheid is cruciaal voor kinderen om te kunnen leren Evt. logo van de school.
Wat vinden jongeren belangrijk? Cliëntenraad GGZ Kinderen en Jeugd.
Welkom op onze thema-avond
Minder kinderen, minder scholen? Bijeenkomst gemeente Sluis dinsdag 28 juni 2011.
Uitkomsten van de enquête van ouders Februari 2016.
Onderzoek schooltijden Willibrordschool
Ouderavond over pesten op de basisschool
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
Oudertevredenheidsonderzoek:
Passend onderwijs.
Ouderinformatie avond
Kwaliteits- onderzoek
Uitnodiging Nieuw! Thema-ochtend Vrijdag 2 november Beste ouders,
Transcript van de presentatie:

Uitkomsten van de enquête van ouders Maart 2014

De stelling was: Oudergesprekken vind ik belangrijk, ik ga daar naar toe. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde

De stelling was: Ik ga naar informatiebijeenkomsten. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde

De stelling was: Ik bespreek met mijn kinderen wat zij overdag op de basisschool/kindcentrum meegemaakt hebben. Gemiddeld tot bovengemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde

De stelling was: Mijn kind voelt zich thuis op de basisschool/kindcentrum; hij/zij heeft het gevoel erbij te horen. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde

De stelling was: Mijn kind wordt vaak gepest. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde

De stelling was: Mijn kind gaat graag naar de basisschool/kindcentrum. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde

De stelling was: Ik krijg voldoende informatie vanuit de basisschool/kindcentrum. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde

De stelling was: Ik krijg voldoende informatie over de ontwikkeling van mijn kind. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde

De stelling was: De basisschool/kindcentrum is een veilige omgeving voor mijn kind. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde

De stelling was: De weg tussen huis en de basisschool/kindcentrum is veilig voor mijn kind. Conclusie: bovengemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde

De stelling was: Ik voel me medeverantwoordelijk voor de educatieve ontwikkeling van mijn kind op de basisschool/kindcentrum. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde

De stelling was: Ik lees met mijn kind. Gemiddeld tot bovengemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde

De stelling was: Als ouder voel ik mij gehoord. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde

De stelling was: De school komt afspraken na. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde

De stelling was: Ik houd me aan afspraken. Gemiddeld tot bovengemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde

De stelling was: Klachten worden serieus genomen. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde

De stelling was: Indien nodig kan ik bij de leidinggevende terecht. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde

De stelling was: Gesprekken met leerkrachten ervaar ik als plezierig. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde

De stelling was: Gesprekken met leerkrachten ervaar ik als gelijkwaardig. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde

De stelling was: De leerkracht heeft een goed beeld van mijn kind. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde

De stelling was: Mijn kind krijgt goed onderwijs. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde

De stelling was: Ik voel mij welkom op de basisschool/kindcentrum. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde

De stelling was: Welk tevredenheidscijfer geeft u de medewerkers? Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde

De stelling was: Welk tevredenheidscijfer geeft u het basisschool/kindcentrum? Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde

De stelling was: Maak je gebruik van BSO (buitenschoolse opvang)?

De stelling was: Welk tevredenheidscijfer geeft je BSO? Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde

De stelling was: In welke mate op een schaal van 1 tot 10 bent u betrokken bij de school? Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde

Schoolspecifieke vraag Ik ben voor een continurooster: mijn kind luncht met de klas, heeft een korte pauze en is 's middags eerder vrij.

Conclusie EC ‘t Sparrenbos scoort gemiddeld. Kleine afwijkingen naar beneden of naar boven komen regelmatig voor, maar we blijven altijd binnen de marge van het gemiddelde scoren. Alleen bij tevredenheid over medewerkers en tevredenheid over de school scoren we maar net binnen de marge t.o.v. het stedelijk gemiddelde. Dit worden dus belangrijke aandachtspunten. Wij gebruiken deze uitkomsten als input voor het jaarplan en voor het schoolplan Voor het schoolbestuur van Signum kunnen de verschillende uitkomsten gebruikt worden om het stedelijk beleid bij te stellen.