Uitkomsten van de enquête van ouders Maart 2014
De stelling was: Oudergesprekken vind ik belangrijk, ik ga daar naar toe. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: Ik ga naar informatiebijeenkomsten. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: Ik bespreek met mijn kinderen wat zij overdag op de basisschool/kindcentrum meegemaakt hebben. Gemiddeld tot bovengemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: Mijn kind voelt zich thuis op de basisschool/kindcentrum; hij/zij heeft het gevoel erbij te horen. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: Mijn kind wordt vaak gepest. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: Mijn kind gaat graag naar de basisschool/kindcentrum. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: Ik krijg voldoende informatie vanuit de basisschool/kindcentrum. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: Ik krijg voldoende informatie over de ontwikkeling van mijn kind. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: De basisschool/kindcentrum is een veilige omgeving voor mijn kind. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: De weg tussen huis en de basisschool/kindcentrum is veilig voor mijn kind. Conclusie: bovengemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: Ik voel me medeverantwoordelijk voor de educatieve ontwikkeling van mijn kind op de basisschool/kindcentrum. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: Ik lees met mijn kind. Gemiddeld tot bovengemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: Als ouder voel ik mij gehoord. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: De school komt afspraken na. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: Ik houd me aan afspraken. Gemiddeld tot bovengemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: Klachten worden serieus genomen. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: Indien nodig kan ik bij de leidinggevende terecht. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: Gesprekken met leerkrachten ervaar ik als plezierig. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: Gesprekken met leerkrachten ervaar ik als gelijkwaardig. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: De leerkracht heeft een goed beeld van mijn kind. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: Mijn kind krijgt goed onderwijs. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: Ik voel mij welkom op de basisschool/kindcentrum. Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: Welk tevredenheidscijfer geeft u de medewerkers? Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: Welk tevredenheidscijfer geeft u het basisschool/kindcentrum? Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: Maak je gebruik van BSO (buitenschoolse opvang)?
De stelling was: Welk tevredenheidscijfer geeft je BSO? Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: In welke mate op een schaal van 1 tot 10 bent u betrokken bij de school? Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
Schoolspecifieke vraag Ik ben voor een continurooster: mijn kind luncht met de klas, heeft een korte pauze en is 's middags eerder vrij.
Conclusie EC ‘t Sparrenbos scoort gemiddeld. Kleine afwijkingen naar beneden of naar boven komen regelmatig voor, maar we blijven altijd binnen de marge van het gemiddelde scoren. Alleen bij tevredenheid over medewerkers en tevredenheid over de school scoren we maar net binnen de marge t.o.v. het stedelijk gemiddelde. Dit worden dus belangrijke aandachtspunten. Wij gebruiken deze uitkomsten als input voor het jaarplan en voor het schoolplan Voor het schoolbestuur van Signum kunnen de verschillende uitkomsten gebruikt worden om het stedelijk beleid bij te stellen.