Henk Heurter Docent/trainer bij Station tot Station.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Het tweede werkstuk.
Les 33 Dit wordt mijn spreekbeurt
Wat is een Digitaal schoolbord
Leren in een ICT - context. een verhaal in beeld brengen…
Digitaal Presenteren Publiek boeien Aandacht vasthouden s.
Digibord en tablet: de perfecte combinatie
Milieuzorg Op School FOCUSGROEP visie en standpunten leerlingen 2 de graad.
Nieuwe media in het onderwijs: wat brengt de toekomst. prof. dr
Collectief portfolio groep 3
Mindmap De kinderen hebben eerst per groepje een digitale mindmap op het bord gemaakt om uit te zoeken wat ze al wisten en waar ze moesten gaan zoeken.
Beelden om te kiezen Docentendag Politicologie Elly te Molder & Juul Willen Donderdag 31 oktober 2013.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
Huiswerk voor vandaag les 4
Portfolio
Als eerste staat Klaas op en gaat naar het bord en….
In de les Waarom video? Hoe te gebruiken? Bronnen Tips en trucs.
Hulpmiddelen bij presenteren. Controleer van tevoren altijd of de apparatuur die je wilt gebruiken aanwezig is, of je er gebruik van mag maken en of je.
Het smartboard op. Levensgeschiedenis Verwekt: BETT-reis 2002 Gezien tijdens scholenbezoek Sommige erg actief met board/anderen niet. Geboren: november.
Leren in een ICT - context Aalst 06 juni 2011 – Massemen 07 juni 2011.
Welkom op onze thema-avond
Het leer- en ontwikkelingsverhaal van leerlingen !
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
PRESENTATIES IN A NUTSHELL.
Workshop “Begrijpend kijken”
Wat inspireert jou? Wat heb jij nodig om creatief te zijn?
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Evaluatie Leerlijnen.
Social media presentatie
Presenteren en communiceren
De Moderne Onderwijsmedia
Basisscho ol Op De Horst Ervaringsgerich t Onderwijs Afstemming.
Reclame Masters | Ik en reclame!
NIEUW: Doorlopende leerlijn Klik hier voor de lessen. Doorlopende leerlijn Mediawijsheid voor groep 1 t/m 8 Gratis toegang tot materiaal na aanmelding.
Groepsdynamica & Interactief communiceren
Samen Scheikunde Doen Jonge kinderen op ontdekking in de keuken.
Lezen: doe het goed voor
1 december  Toelichting BSA programma  Per onderdeel koppeling met thuis  Komende periode  Afsluiting.
Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 1
Welkom op onze ouderochtend
Bijeenkomst vakcoördinatoren. 2 Opzet Voorstelling vakbegeleiding Doel bijeenkomsten Uitnodigende school.
Sleutels, codes en aanwijzingen
De Kennismaatschap. de Kennismaatschap 2 de Kennismaatschap 3 b.socrative.com LvdN 1. 2.
1 van 22 Hoofdstuk 5 Geletterdheid: lezen. 2 van 22 Achtergrondkennis Kennis over lezen: o kennis van de wereld o kennis van de taal:  orthografische.
Spreekbeurt in groep 4.
Digitale psycho-educatie autisme Presentatie Digitale PE voor volwassenen met ASS Wie zijn wij Voorstelrondje? Vragen tussendoor welkom.
Training Voorleescoördinator Bijeenkomst 2 Voorlezen in de kinderopvang.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Welkom op onze thema-avond
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Docentvaardigheden ICT
Waar gaat deze workshop over?
Docentvaardigheden ICT
Als eerste staat Klaas op en gaat naar het bord en….
Digi(bord)boek project <titel project>
Sleutels, codes en aanwijzingen
Hoe geven wij ons onderwijs een nieuwe kleur?
Kennisclip Web toepassingen
Van leerdoel tot les Door Femke Loos.
Training Presenteren Een project van: In opdracht van:
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
BOM-model PV 25/03/2014.
LEERLINGPRODUCTEN alweer een verslag?.
SHOWTIME EARTH ROCKS.
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Transcript van de presentatie:

Henk Heurter Docent/trainer bij Station tot Station

Station to Station Didactiek gaat over: ·overbrengen kennis, vaardigheden en attitudes ·motiveren van leerlingen ·lesopbouw ·evalueren ·optimale inzet media ·activerende verwerkingsvormen

Station to Station Meerwaarde digibord t.o.v. ·krijtjesbord ·beamer + projectiescherm

InstructieInteractie Vragen EvaluatieMediabeheer Fases gebruik Tot besluit

Station to Station schrijven en tekenen Instructie krijtjesbordbeamer/schermdigibord

Station to Station Film en video kijken Instructie krijtjesbordbeamer/schermdigibord

Station to Station Film en video kijken Waarom laat je de video zien? Welke vragen stel je vooraf? Pauzeer om iets toe te lichten of om een vraag te stellen Laat kinderen vertellen wat ze hebben gezien; wat ze ervan vinden. Bespreek na: wat wist je al; wat heb je geleerd? Instructie TEST

Station to Station Tien tips voor Teleblik Instructie

Station to Station snelle beschikbaarheid bronnen Instructie krijtjesbordbeamer/schermdigibord

Station to Station typen Instructie typen krijtjesbordbeamer/schermdigibord

Station to Station Structureren, ordenen mindmappenrubriceren Interactie krijtjesbordbeamer/schermdigibord

Station to Station ZangvogelsRoofvogels lijster merel goudvinknachtegaal fitis koolmees buizerd bosuil giervalk sperwer havik Interactie krijtjesbordbeamer/schermdigibord

Station to Station interactieve animaties Interactie krijtjesbordbeamer/schermdigibord

Station to Station manipuleren: als... dan... Interactie krijtjesbordbeamer/schermdigibord

Station to Station onthullen Delen is herhaald aftrekken 10:2=? 10-2=81 8-2=62 6-2=43 4-2=24 2-2=05 Dus: 10:2=5 Interactie krijtjesbordbeamer/schermdigibord

Station to Station onthullen Interactie krijtjesbordbeamer/schermdigibord

Station to Station Modellen gebruiken Interactie krijtjesbordbeamer/schermdigibord

Station to Station Gereedschappen Interactie krijtjesbordbeamer/schermdigibord

krijtjesbordbeamer/schermdigibord Interactie Station to Station

IJs op de sloot Jan stapt uit bed en loopt naar het raam Jan kijkt uit het raam Hij kijkt naar de sloot Er ligt ijs op de sloot Mam, roept Jan, er ligt ijs op de sloot! Interactie krijtjesbordbeamer/schermdigibord

Station to Station · Woorden waarvan je alleen de bovenste helft ziet. Woorden waarvan je alleen de bovenste helft ziet. ·Woorden in een andere volgorde ·Vleksommen: = 100 ·Ontbrekende woorden in een verhaal Ontbrekende in een verhaal in Woordenvolgorde een andere Interactie krijtjesbordbeamer/schermdigibord Andere voorbeelden:

Station to Station Vragen moeten zo zijn opgesteld dat: · Iedereen de gelegenheid heeft om over het antwoord na te denken ·Iedereen een antwoord geeft ·Leerlingen risico's durven nemen Oplossing: Steek je vinger niet op Vragen

Station to Station Vragen

Station to Station Voordelen van stemkastjes · Effect van de instructie meten ·Aandacht gericht houden op het onderwerp ·Anoniem meningen verzamelen ·Individuele antwoorden volgen ·Reacties onmiddellijk beschikbaar maken ·Interactieve en leuke leeromgeving creëren ·Snelle interactie met de leerlingen tot stand brengen ·Gegevens voor rapportage en analyse verzamelen Vragen

Station to Station Gebruik van stemkastjes (RVS) Vragen krijtjesbordbeamer/schermdigibord

Station to Station Productevaluatie · Digitale producten op digibord tonen / bewerken ·Is er voldaan aan de opdracht? ·Inhoud, stijl, tijdsbesteding, vormgeving, spelling ·Hoe kan het de volgende keer beter? Evaluatie krijtjesbordbeamer/schermdigibord

Station to Station We maken het verhaal samen beter Evaluatie krijtjesbordbeamer/schermdigibord

Station to Station Mediabeheer linkenverzameling krijtjesbordbeamer/schermdigibord

Station to Station Mediabeheer lessen maken en (her)gebruiken krijtjesbordbeamer/schermdigibord

Station to Station Fases gebruik

Station to Station Fases gebruik

Station to Station krijtbord beamer/scherm/pc digibord/touchscreen instructie: notities/schrijven instructie: beeldmateriaal tonen interactie: actieve leerling effectieve vraagstelling 'live' evaluatie efficiënt mediabeheer VISIE - CONTENT - DESKUNDIGHEID - INFRASTRUCTUUR Tot besluit

U vindt deze presentatie op Station to Station Dank voor uw aandacht

De man koopt opde markt.hamburgers onderwerpgezegdelijdend voorwerp Leerkrachten nemen het nakijkwerk mee naar huis.