Henk Heurter Docent/trainer bij Station tot Station
Station to Station Didactiek gaat over: ·overbrengen kennis, vaardigheden en attitudes ·motiveren van leerlingen ·lesopbouw ·evalueren ·optimale inzet media ·activerende verwerkingsvormen
Station to Station Meerwaarde digibord t.o.v. ·krijtjesbord ·beamer + projectiescherm
InstructieInteractie Vragen EvaluatieMediabeheer Fases gebruik Tot besluit
Station to Station schrijven en tekenen Instructie krijtjesbordbeamer/schermdigibord
Station to Station Film en video kijken Instructie krijtjesbordbeamer/schermdigibord
Station to Station Film en video kijken Waarom laat je de video zien? Welke vragen stel je vooraf? Pauzeer om iets toe te lichten of om een vraag te stellen Laat kinderen vertellen wat ze hebben gezien; wat ze ervan vinden. Bespreek na: wat wist je al; wat heb je geleerd? Instructie TEST
Station to Station Tien tips voor Teleblik Instructie
Station to Station snelle beschikbaarheid bronnen Instructie krijtjesbordbeamer/schermdigibord
Station to Station typen Instructie typen krijtjesbordbeamer/schermdigibord
Station to Station Structureren, ordenen mindmappenrubriceren Interactie krijtjesbordbeamer/schermdigibord
Station to Station ZangvogelsRoofvogels lijster merel goudvinknachtegaal fitis koolmees buizerd bosuil giervalk sperwer havik Interactie krijtjesbordbeamer/schermdigibord
Station to Station interactieve animaties Interactie krijtjesbordbeamer/schermdigibord
Station to Station manipuleren: als... dan... Interactie krijtjesbordbeamer/schermdigibord
Station to Station onthullen Delen is herhaald aftrekken 10:2=? 10-2=81 8-2=62 6-2=43 4-2=24 2-2=05 Dus: 10:2=5 Interactie krijtjesbordbeamer/schermdigibord
Station to Station onthullen Interactie krijtjesbordbeamer/schermdigibord
Station to Station Modellen gebruiken Interactie krijtjesbordbeamer/schermdigibord
Station to Station Gereedschappen Interactie krijtjesbordbeamer/schermdigibord
krijtjesbordbeamer/schermdigibord Interactie Station to Station
IJs op de sloot Jan stapt uit bed en loopt naar het raam Jan kijkt uit het raam Hij kijkt naar de sloot Er ligt ijs op de sloot Mam, roept Jan, er ligt ijs op de sloot! Interactie krijtjesbordbeamer/schermdigibord
Station to Station · Woorden waarvan je alleen de bovenste helft ziet. Woorden waarvan je alleen de bovenste helft ziet. ·Woorden in een andere volgorde ·Vleksommen: = 100 ·Ontbrekende woorden in een verhaal Ontbrekende in een verhaal in Woordenvolgorde een andere Interactie krijtjesbordbeamer/schermdigibord Andere voorbeelden:
Station to Station Vragen moeten zo zijn opgesteld dat: · Iedereen de gelegenheid heeft om over het antwoord na te denken ·Iedereen een antwoord geeft ·Leerlingen risico's durven nemen Oplossing: Steek je vinger niet op Vragen
Station to Station Vragen
Station to Station Voordelen van stemkastjes · Effect van de instructie meten ·Aandacht gericht houden op het onderwerp ·Anoniem meningen verzamelen ·Individuele antwoorden volgen ·Reacties onmiddellijk beschikbaar maken ·Interactieve en leuke leeromgeving creëren ·Snelle interactie met de leerlingen tot stand brengen ·Gegevens voor rapportage en analyse verzamelen Vragen
Station to Station Gebruik van stemkastjes (RVS) Vragen krijtjesbordbeamer/schermdigibord
Station to Station Productevaluatie · Digitale producten op digibord tonen / bewerken ·Is er voldaan aan de opdracht? ·Inhoud, stijl, tijdsbesteding, vormgeving, spelling ·Hoe kan het de volgende keer beter? Evaluatie krijtjesbordbeamer/schermdigibord
Station to Station We maken het verhaal samen beter Evaluatie krijtjesbordbeamer/schermdigibord
Station to Station Mediabeheer linkenverzameling krijtjesbordbeamer/schermdigibord
Station to Station Mediabeheer lessen maken en (her)gebruiken krijtjesbordbeamer/schermdigibord
Station to Station Fases gebruik
Station to Station Fases gebruik
Station to Station krijtbord beamer/scherm/pc digibord/touchscreen instructie: notities/schrijven instructie: beeldmateriaal tonen interactie: actieve leerling effectieve vraagstelling 'live' evaluatie efficiënt mediabeheer VISIE - CONTENT - DESKUNDIGHEID - INFRASTRUCTUUR Tot besluit
U vindt deze presentatie op Station to Station Dank voor uw aandacht
De man koopt opde markt.hamburgers onderwerpgezegdelijdend voorwerp Leerkrachten nemen het nakijkwerk mee naar huis.