Door Kaoutar Elkaouini, Susan van Rijn, Lisa van Neck, Yara Bank en Daniëlle Roest. Thema: water.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
1.
Advertisements

IMPIAN ANAK in 12 vragen…veel meer informatie en foto’s vind je op www
Oerproducent (bijv. de veehouder)
Wie is rijk ? & wie is arm ?.
Thema 1 Noah, Yaimo en Ivar Water.
De internet-encyclopdie voor kinderen
Rivieren en Dijken.
tekstbegrip Probleem; hoeveelheid vragen bij tekst.
Water in het Midden-Oosten
Aardrijkskunde Thema 1 water.
Zuid oost azie Natuurrampen.
HET OUDE EGYPTE (deel 1) Een beschaving.
Ja maar, bij ons gaat alles goed Wij hebben geen problemen Ik heb een idee! Zullen we het zo doen? Andere prioriteiten, geen tijd Dat willen we nietPast.
De Stad Antwerpen Geografisch START.
Rotary is een club van vrouwen en mannen die elkaar iedere week ontmoeten en dan elkaar vertellen over hun werk We helpen mensen die hulp kunnen gebruiken,
Hoofdstuk 5 Werelden van verschil
SG Groenewald A2a Jasmijn, Nadja, Kyara & Deborah
Samen leven langs de Nijl
Aardrijkskunde Omgaan met natuurlijke hulpbronnen § 7 en 8 en 9 Water in natte gebieden.
Jinthe Marieke Ian.
Mayte Lesley kinderarbeid Raiko Noah Nina.
Hoofdstuk 2 Water in het Midden-Oosten
Gemaakt door Alicia,Merel,Max,Bas
Hoe en waarom brengt de burger zijn snoeihout snel naar de biomassa verbrander? Van consument tot biomassaleverancier.
Zwemmergie Stan Coen Luuk Egon SG Groenewald Klas: A2A.
Hoofdstuk 2 Patronen op de wereldkaart: wereldbeeld Paragraaf 1 t/m 4
Par. 4.2 / Par. 4.3 A.) ….
Stormen Orkanen Overstromingen
Transport en Infrastructuur
Omgaan met natuurlijke hulpbronnen Examenvragen
Versie 1: 1306; v2: 1308 ….
Aquacity Gemaakt door: Lindy Groenewold, Marijke Boersma,
Hebben jullie je ook al afgevraagd waarom MAROKKANEN veel gemakkelijker een huis kunnen kopen dan de BELGISCHE werkende mens ?
Aardrijkskunde Thema 1 water
Vincent Staats, Max Frambach en Dennis van Leeuwen
2 vmbo-T/havo 4 steden, §2 en 3
Slot 4Hc.
8.4 Hoe help je een ontwikkelingsland?
Vraag de leerlingen om tijdens de lessen aantekeningen te maken.
De profeet Pablo Gargallo ( ).
LIEFSTE PAPA.
WIELEN VAN WATER TAAK 2.
Stad en water in Nederland
Apartamenta “Bouwvallia” Groeten uit Kluswoude Deel 5.
Iedereen gebruikt social media.
De Ganges....
WERELD 2 h/v Ontwikkeling, arm en rijk par Drie aanwijzingen: koopkracht is hoog dienstenmaatschappij scoort hoog op welzijnsindex Nederland is.
 Wat is biomimicry  Wat hebben we geleerd  Onze mening over de lessen  Biomimicry in de toekomst  Ons plan  Quizz !!!!!!!
INHOUD 1. Ons idee 1.1 Waar kan het worden toegepast? 1.2 Hoe werkt het? 1.3 Welke materialen worden er gebruikt? 2.Berekeningen 2.1 Hoeveel kost het?
Van Engel, Minke en Helen
Biomimicry Van: Mas Omar.
Een tikkeltje f i l o s o f i e (niet klikken).
Wie zijn wij? Graag willen wij ons eerst aan u voorstellen. Wij zijn Brando en Lianne met Samuel, Ruth, Salomé, Yaela en Jaimie van Oosten, Arjan, Marissa.
Ouderavond Slim Fit unit 5 t/m 8. Inhoud / programma van deze ouderavond Hoe zag onze proefweek eruit? Wat houdt Slim Fit in voor unit 5 t/m 8? Enkele.
In de loop van miljoenen jaren zijn ze ontstaan door vervorming van planten- en dierenresten. Voorbeelden:aardolie, aardgas, steenkool en bruinkool. Ook.
Powerpoint presentatie.
André Kuipers op Mars De ontwikkeling van een ruimtehuis.
2 TH Hoofdstuk 4 Water § 7-8 Wereld. Bijna 7 m onder de zeespiegel Laagste punt van Nederland: hoe laag? Laagste punt.
DE ZONNE /AQUA ENERGIE COLLECTOR Sondervick College AT2B VELDHOVEN Bart Gerritsen Melissa Schmidt Rowin Gabriëlse Chloë Strauss Wouter van Vlerken.
2 TH Hoofdstuk 4 Water § 2-4 Wereld. Grootste deel van het aardoppervlak = zee = zout Geschikt / Ongeschikt als drinkwater? Water Geschikt / Ongeschikt.
Een toekomstige stad onder water
Leren & Instructie 1 – Vakdidactisch Lastig
Wereldwaterdag 22 maart In alle landen van de wereld wordt op Wereldwaterdag aandacht gegeven voor schoon water.
BLOKBOEK NATUUR 7 LES 5 - PLANTEN.
Bronnen van energie Hfd 1: Energie in Nederland
Groep 11 | Chayenne, Charity, Sheetal en Jayani
Thema 5: werken 5a: Landbouw 5b: Noord Nederland
Egypte Les 1 De Nijl.
THEMA 2 Nederland is overal Les 1 – De wereld in een straat
Hoofdstuk 3 Eerlijke handel
Transcript van de presentatie:

Door Kaoutar Elkaouini, Susan van Rijn, Lisa van Neck, Yara Bank en Daniëlle Roest. Thema: water

 Bangladesh  Probleem  Ons idee  Hulp  Het werkstuk

 Bangladesh is een klein land in Zuid-Azië naast India. Het land bestaat voornamelijk uit de delta van de rivieren de Ganges en Brahmaputra. Bangladesh is een van de dichtstbevolkte landen ter wereld. Door de laaggelegen ligging aan de monding van grote rivieren zijn er vaak overstromingen in het land.

 Door de lage ligging van het land, zijn er dus veel overstromingen. Die overstromingen hebben zowel voor- als nadelen. Een voordeel is dat de grond van de plantages vruchtbaar wordt, wat erg gunstig is voor het verbouwen van voedsel. Maar een groot nadeel is dat er veel mensen sterven na zo’n overstroming. Daar hebben wij, met ons groepje van Artcadia een oplossing voor bedacht.

 Wij hebben iets bedacht waardoor het water van de overstromingen alleen door de plantages gaat, en niet het dorp in. Dit is ons idee:  Langs de twee belangrijke rivieren Ganges en Brahmaputra, worden de plantages geplaatst. Na die plantages komen natuurlijk de dorpen, waar het water dus niet naartoe mag. Naast de plantages, moeten dus dijken komen, zodat het water alleen naar de plantages kan, en niet het dorp in. In zo’n dijk moet een hele grote buis klem zitten die richting een watertoren gaat en daar ook in uitmondt. Al het overstroomde water gaat na het overstromen via de buis, de watertoren in. In de watertoren wordt het water gezuiverd, waardoor het als drinkwater e.d. gebruikt kan worden in Bangladesh. De plantages krijgen hun vruchtbare grond, er sterven geen mensen door overstromingen en het land krijgt ook nog eens meer water wat gebruikt kan worden als drinkwater en andere dingen.

 Zoals iedereen weet, is Bangladesh een erg arm land. Wij denken dat Bangladesh al deze dingen niet kan betalen, dus lijkt het ons handig als andere rijke landen meebetalen aan dit hele proces. Als elk land een bijdrage levert, zal het vast lukken om Bangladesh een stuk veiliger te maken.

 In dit werkstuk hebben we geprobeerd ons idee uit te beelden. Dit is het geheel.

 Dit is het bovenaanzicht.

 De plantage (je ziet ook een stukje van de dijk met de buis erin).

 Dit is de watertoren met de buis die richting de dijk gaat.

Dit is het water van een van de rivieren: Ganges en Brahmaputra. Dit is een plantage. Deze buis zuigt het water van de overstromingen op en brengt het naar de watertoren. Dit is de watertoren die het water zuivert. En dit is het begin van een dorpje