Wat vinden jongeren belangrijk? Cliëntenraad GGZ Kinderen en Jeugd.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Praten met kinderen over de wereld !
Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
Rebound Salland. In deze PowerPoint… 1. waarom ik naar rebound ging 2. wat ik geleerd heb! 3. hoe ik terug wil naar school 4. wat ik nodig heb van.
Uitslag enquête over online pesten
Leerlingenenquête •91% van de uitgedeelde enquêtes zijn terug binnengekomen. •Het 1 ste leerjaar heeft niet deelgenomen aan de enquête.
Hondenhumor Kattengein Film is voorzien van geluid.
Godsdienst 1.
Powerpoint gemaakt door
Schoolplein Rachelle Lisa Chantal Xian Leroy.
 De klassen zijn groter, rond de 30 leerlingen.  De lessen kunnen om 8.30 beginnen en afgelopen zijn.  Je kan zomaar een aantal tussenuren.
Vmbo Helicon Eindhoven
Blijf bij mij Jolink.
Hallo! De dia’s die volgen zijn gemaakt als advertentie-campagne door een kerk in Singapore. Vertaling: GKv Pijnacker-Nootdorp /
Mijn Intake Kevin Lutgert Matchpoint. De Voorbereiding naar mijn opleiding Onderzoeken Beslissingen nemen Praten met Matchpoint Gesprek op.
Mijn stage bij Wijkenstein Naam: Amanda van de Nieuwegiessen Klas: Grijs Jaar: 4e Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas.
Onderwijs en kinderarbeid
Tim Versluijs Leerdoelen.
Schoolrijpheid Infoavond 2 februari 2012.
Opwekking 625 Wat een liefde ???.
Presentation Of Learning
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Benieuwd naar wie ik ben ...
Naam:Melvin Lansink Klas: B4 Jaar: 4 de jaar’s
Mijn stage bij Naam: Klas: Jaar: Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het jaar waarin je stage loopt.
Mijn stage bij het grotehuis het is een bejaardentehuis Naam: Elke Klas:4a Jaar: Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ.
Mijn hobby: is over cultuur van Ethiopië
Albert heijn Naam: *jurgen Klas: *5b Jaar: *2005/2006 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het jaar.
Mijn stage bij; humanitas Naam: nancy Klas: 4b Jaar: 2009/2010 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ.
Mijn stage bij sikkens Naam:toon voortman Klas:5b Jaar:2006 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het.
Oud en wijs.....
Lieve zoon/dochter ....
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
Interpreteren van data
Marco van Gijzen & Allard Bouwmeester
Met handen en voeten geloven 1
Gezondheid, basis voor jouw toekomst!
MIS HET NIET! JE DIPLOMA.
Persoonlijk ontwikkeling Plan Deniz Engin
Communicatie met ouders
Stel je voor, je bent weer kind…. En de wereld mag lekker helemaal om jou draaien.
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
Hoe gaat het verder na Bethel?
Onze school, Albeda colege Schiedam Nieuwland.
Situatie 1 Ik ben iemand die graag zelfstandig blijft, maar heel veel informatie over de veranderingen gaat tegenwoordig met de computer en ik heb geen.
 Wie heeft er hyves?  Hoe vaak zit je er op?  Schelden op Hyves hoort er nu eenmaal bij, iedereen doet dat, ik ook.
Onze doelen en visie in beeld
Mijn stage plek is solis, afdeling Gr.Voorster. Naam: Pinar I Klas: 5a Jaar: 17 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar.
Met de handen in het haar? Twee projecten voor de prijs van één! - cursus: kleine kinderen helpen groot worden. - Inforeeks: hoe ga je als ouder om met.
Centrum voor herstellende verslaafden en hun naasten
Welkom in de wereld van het asielzoekerskind!. In mijn land Syrië is het niet veilig. Er is al heel lang oorlog. Heel veel mensen en kinderen worden gedood.
Windesheim zet kennis in werking Update Beeldcommunicatie in de GGZ Nieuwe verpleegkundige zorg. Opduikende interventies in telezorgpraktijken.
Mijn kind gaat naar de basisschool Themabijeenkomst.
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Kiezen voor keuzedelen
Woordjes leren.
Tattooshop in Enschede. Een tattooshop vinden en het juiste ontwerp laten maken  hoe pak je dat het beste aan?  -stap 1: Waar op je lichaam wil je de.
Uitkomsten van de enquête van ouders Maart 2014 De stelling was: Oudergesprekken vind ik belangrijk, ik ga daar naar toe. Gemiddelde score t.o.v. het.
De leerlingenraa d Laat je stem horen!
Welkom op onze thema-avond
‘Dit vind ik ervan!’ 2.0 Cliënten vertellen wat zij belangrijk vinden
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
In gesprek met elkaar Gebruik eventueel rode en groene kaartjes waarmee mensen kunnen aangeven of ze het eens of oneens zijn met de stelling.
Start Aandacht voor levensvragen en liefdevolle zorg in uw organisatie
Kwaliteitskader 2017 Stichting de Parel.
Doelen Aan het einde van de les weten jullie:
Transcript van de presentatie:

Wat vinden jongeren belangrijk? Cliëntenraad GGZ Kinderen en Jeugd

Zelf keuzes kunnen maken! Wat past bij mij? Valt er wat te kiezen? Ik heb zelf ook nog een mening! Pas als ik goed geïnformeerd ben weet ik waaruit ik kan kiezen. Klik met behandelaar is belangrijke succesfactor, let daar goed op!

Geen discriminatie! Maak geen onderscheid tussen geestelijke en lichamelijke problemen. Je kan er niks aan doen! Er is weinig kennis en begrip, veel vooroordelen. Geef voorlichting op scholen en aan burgers over GGZ problemen. Oordeel niet maar praat met mij!

Neem mijn tijd serieus Kom op tijd, mijn tijd is ook belangrijk! Het is fijn als je de tijd neemt voor een echt goed gesprek. Geen gehaast. Laat me mijn verhaal niet tig keer opnieuw vertellen.

Resultaat Ik wil vooruitgang boeken, daarom kom ik hier. Zorg dat ik de best mogelijke behandeling kan krijgen. Als je jong bent is het fijn als je snel resultaat boekt. Vraag aan mij of ik tevreden ben.

Wat is er aan de hand? Zorg dat ik snel weet wat er precies aan de hand is met mij, het is al vervelend genoeg. Zorg dat ik niet lang hoef te wachten voor een afspraak/onderzoek/diagnose. Zodat ik aan de slag kan.

Goede hulp vlakbij huis Zorg dat de hulp niet ver weg is. Dat ik niet lang hoef te reizen, hulp kost al veel tijd. Ik wil ook nog tijd hebben voor andere dingen.

Jongeren gaan naar school Plan afspraken buiten schooltijd. School missen zorgt dat je achterloopt en veel moet uitleggen. Dat is vervelend.

Vervolg school: Zorg dat ik ook op school ondersteuning krijg bij mijn problemen. Zodat ik zoveel als mogelijk gewoon kan meedoen op school, ik therapie en school goed kan combineren. Therapie is zwaar en kost veel tijd. Zorg dat er begrip is voor mijn situatie.

Privacy Ga zorgvuldig om met mijn gegevens. Bespreek het eerst met mij zelf als je met anderen over mij wil praten, ook als het mijn ouders betreft. Leg uit wat mijn rechten zijn.

Samenwerking met verschillende instanties: Zorg dat ik er wat aan heb. Zit elkaar niet in de weg, en negeer elkaar ook niet. Zorg dat verschillende instanties elkaar aanvullen, ten bate van mij. Regel het als ik voor sommige zaken elders hulp nodig heb. Bijvoorbeeld hulp bij mijn financiën.

Benut ervaringsdeskundigheid: Jonge mensen die hetzelfde hebben meegemaakt begrijpen je goed. Stimuleer lotgenotencontact, zelfhulpgroepen. Zet ervaringsdeskundigen in. Zij kunnen een voorbeeldfunctie hebben en zaken bespreekbaar maken. Ook kunnen zij hoop geven.

Bovenal: neem mij serieus! Het is mijn leven, ik wil serieus genomen worden. Ook als je jong bent kun je goed aangeven wat je wel en niet fijn vindt. Help mij de beste hulp voor mij te vinden en vorm te geven.