AgO personeelsontbijt. Wat gebeurde er op 12 mei? Sint-Pancratius, één van de ijsheiligen 1927 - Laagste minimumtemperatuur –0,9 °C 1998 - Hoogste maximumtemperatuur.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het Loopbaanontwikkelcentrum van de Vlaamse overheid: het LOC
Advertisements

Elad-Brody Projectontwikkeling ► Elad-Brody Projectontwikkeling is één van de meest gerenomeerde, dynamische en professionele vastgoedondernemingen in.
Clean desk voor dummies
Beheer van gebruikers en groepen lancering DSH Leuven 2-feb-2009 Jan Vangrinsven.
VIRGINIE LOVELING GEBOUW
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep ICT/Facilities 24 oktober 2011.
Werkgroep personeel / HNW-kantooromgeving dinsdag 11 maart 2014 VAC Hasselt + verslag werkgroep Eerstelijnsondersteuning: uw eigen entiteit Tweedelijnsondersteuning:
welkom Philips Nijmegen QAS Value Day Marc Jetten
HNW Kantooromgevingen
‘t Schrijverke Unit 1 Teamonderwijs Op Maat “ Het scheppen van beelden ” Informatieavond woensdag 16 oktober 2013.
VAC BRUGGE JACOB VAN MAERLANTGEBOUW “ANDERS WERKEN”
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Projectstuurgroep 31 augustus 2011.
VAC Brugge - Stuurgroep 09 maart 2010
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Technieken-ICT 1 december 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Technieken-ICT 16 november 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Technieken-ICT 17 januari 2012 Aanwezigheidslijst:
Vlaamse Regulator van de Elektriciteits- en Gasmarkt Ondernemingsplanning VREG Netwerk organisatiebeheersing – 24/03/2011.
© 2008 Universitair Ziekenhuis Gent1 DIVERSITEIT EN GELIJKE KANSEN: projecten 2012 Commissie Emancipatiezaken19 maart 2013Geerte Van den Driessche.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw WG Facilities / Stuurgroep 15 december 2011 Aanwezigheidslijst:
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Stuurgroep 15 december 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Stuurgroep 16 november 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw WG-Facilities 1 december 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Technieken-ICT 15 december 2011 Aanwezigheidslijst:
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
WELKOM Jacqueline Kerkhoffs Rob Abbenhuis
GASTLESSEN VOOR STUDENTEN 1 E LEERJAAR PW 3 EN 4 Kwaliteitszorg in de KO.
Digitale duurzaamheid: (ook) een kwestie van organiseren Inge Angevaare, coördinator Nationale Coalitie Digitale Duurzaamheid DEN conferentie - 10 december.
Brede School Update AV 8 juni Brede school – Waar gaat het over ? Doel: –nieuwe school –maatschappelijk engagement, integratie Middelen –PPS-structuur:
Het Facilitair Bedrijf partner in vastgoed en ICT.
Samen sterk in verandering
1e gebruikersgroep, 6 januari 2015
Projectleider HVAC / Kennis van klimatisatie
Werkgroep personeel / HNW-kantooromgeving donderdag 2 oktober, VAC Hasselt + verslag Eerstelijnsondersteuning: uw eigen entiteit Tweedelijnsondersteuning:
Het Nieuwe Werken in VAC Brugge maandag 29 september verslag
OPTIMALISATIE VAC Brugge Jacob Van Maerlantgebouw, Koning Albert 1-laan 1-2, 8200 Brugge Werkgroep Facilities –
Werkgroep personeel / HNW-kantooromgeving woensdag 6 juni 2014 VAC Hasselt aangepast Eerstelijnsondersteuning: uw eigen entiteit Tweedelijnsondersteuning:
Plannen en waarderen binnen de functioneringscyclus
Fixatie-arm beleid: Team- of ziekenhuisdoelstelling Isa Michiels
Past telewerken / PTOW bij mijn functie ? Donderdag 29 oktober 2015 Gerda Serbruyns P&O-adviseur Vlaamse overheid AGENTSCHAP OVERHEIDSPERSONEEL M 0490.
Tevredenheidsmeting OCMW Presentatie MC Bea 24/08/09.
Past telewerken / PTOW bij mijn functie ? Workshop + verslag Zin?Ja!-netwerk Donderdag 16 april 2015
Transitie oprichten beheerstichting Sport Alblasserdam Han de Krijger Tonia Ruybroek 9 oktober 2012.
Aan de slag met een gespecialiseerde jobcoach Zin?Ja! Sessie 21 april
VAC Herman Teirlinck Agentschap Onroerend Erfgoed.
Werkgroep MOF-MOD 28 mei 2013 Hugo Hoogwijs, afdelingshoofd MOD DAR-iV Bijlage 5: PROJECT INTEGRATIE MANAGEMENTONDERSTEUNENDE DIENSTEN MOD DAR-iV - MOD.
W … WE ZONDER PRIKKLOK WERKEN ? Breakoutsessie 22 maart voor leidinggevenden VAC Brussel.
Algemeen PTOW: een verhaal van … 7 B’s Bricks Bytes (Brains &) Behaviour Bills Business Buy-in Benefits.
1 AUTORISATIES 29 november Agenda Krachtlijnen van de nieuwe autorisaties Procedure Autorisatie aanvraagformulier invullen Overlopen handleiding.
NME-Overlegplatform Maandag 3 mei NME-Overlegplatform maandag 3 mei 2010 Agenda 1)Welkomstwoord voorzitter 2)Vlaamse NME-dag 18 november 2010.
VOORSTELLING PROJECTTEAM HFB Trees Verhoogen, team Studie & Coördinatie Bouwprojecten Tine Janssen, team Studie & Coördinatie Bouwprojecten Tom Van de.
Informatiebijeenkomst Huisvesting
InfosessiE 8 en 9 mei 2017.
Agentschap Onroerend Erfgoed
Het Nieuwe Werken en ééngemaakte communicatie
Organisatieontwikkeling
VAC Brussel.
DKB is op weg naar… Vrijdag 2 december 2016.
Woensdag 14 juni 2017 Nieuwe titelpagina
Hoe leg je meer focus op resultaat?
Hoe leg je meer focus op resultaat?
VAC Brussel Herman Teirlinckgebouw
Het Nieuwe werken en informatiebeheer
Loopbaan in eigen handen? We werken er aan!
Vlaamse Administratieve Centra
VAC Brugge Opstart WG Archivering
Het Nieuwe Werken en ééngemaakte communicatie
Ontwikkeling, wij als EBS
Het Facilitair Bedrijf and the SDG’s
Transcript van de presentatie:

AgO personeelsontbijt

Wat gebeurde er op 12 mei? Sint-Pancratius, één van de ijsheiligen Laagste minimumtemperatuur –0,9 °C Hoogste maximumtemperatuur 31 °C Napoleon neemt de Republiek Venetië in, wat vanaf 726 een onafhankelijk land was.NapoleonRepubliek Venetië Robert Smith en Bill Wilson stichten Alcoholics Anonymous.Alcoholics Anonymous De Belgische alpiniste Ingrid Baeyens verovert als eerste vrouw de AnnapurnaBelgischeIngrid BaeyensAnnapurna Het nationale museum van Groot-Brittannië Tate Modern wordt geopend in Londen.Tate ModernLonden Internationale Dag van de Verpleegkunde

Eerst een paar kleine dienstmededelingen

Streefdoel = 75% - indien behaald:

Save – the - date AgO – dag! 30 september 2016 Voor de rest – nog een geheim! Wil je helpen? Contacteer

Vandaag staat er zoiets op het programma Wat gebeurt er op 12 mei?

Recep Bas – Faeza Belhadj – Stijn Cambier – Inge Cammaerts – Veerle Depauw – Dorien Elskens – Martine Herten – Evelien Kippers – Sofie Lekens – Maxime Loose – Nancy Sempels – Radek Sidorski – Silke Smekens – Michiel Trippas – Nicholas Van Beveren – Wendy Van Vaerenbergh – Liesbet Van Valckenborgh – Ilse Vanderweyen – Kristof Verhoeven – Luk Verschooren – Jonas Vincken – Bartel Volckaert

“Ik zweer getrouwheid aan de koning, gehoorzaamheid aan de grondwet en aan de wetten van het Belgische volk”

Even aandacht voor PTOW vandaag Geen sluipwerkplekken creëren Agenda openstellen Telewerken registreren in Vlimpers Verder afbouwen prikplicht Effectief gebruik mobiele telefoons Individuele werktijd is tussen 6u en 20u, servicetijd af te spreken

Vb. van Sluipwerkplekken

Vandaag:kick-off verhuis VAC Brussel Verhuizen doen we samen en is de verantwoordelijkheid van ieder van ons, maar er wordt wel ondersteuning voorzien. aantal dagen tot verhuis: 460

Vandaag: kick-off verhuis VAC Brussel

VAC BRUSSEL: EEN DUURZAAM GEBOUW Score van 4 op 4 voor d uurzaamheid volgens het handboek ‘waardering van kantoorgebouwen’ van de Vlaamse Overheid : “Een duurzaam kantoorgebouw voldoet optimaal aan het geheel van prestaties die qua bruikbaarheid en diensten van een gebouw en zijn omgeving verwacht worden. “  lage milieu – impact  comfort  toegankelijk: 1ste gebouw met A-label  levensduur

Vooruitblik op verhuis koppen VTEg incl externen verhouding

VAC Brussel Herman Teirlinck gebouw

18

© Neutelings Riedijk Architects / A2Studio Binnenstraat gelijkvloers: plan

© Neutelings Riedijk Architects / A2Studio

DE BOUW: stand van zaken Eind april 2016: Van de derde verdieping is de ruwbouw bijna afgewerkt Technieken in de kelder worden geplaatst De kernen van de torenverdieping zijn tem 8 de verdieping geplaatst Dagelijks wordt er gewerkt van 7u – 24u met 170 mensen in twee ploegen Aantal arbeiders wordt verdubbeld als ruwbouw klaar is

PLANNING PROJECT Contractueel Voorlopige Aanvaarding werken 7 april 2017 Zal mei 2017 worden wegens wijzigingen Eigen inrichtingswerken mei – augustus 2017 Verhuis van Het Facilitair Bedrijf vanaf 15/8/2017 Verhuis vanuit Phoenix vanaf 1 september 2017 Verhuis vanuit Boudewijn vanaf eind september 2017 Verhuis Kliniekstraat en VMSW vanaf januari 2018

Indeling van het gebouw

KELDERVERDIEPINGEN -1 en parkeerplaatsen (geen bezoekersplaatsen) -1: dienstvoertuigen -2: medewerkers 20 motoparkeerplaatsen 200 fietsparkeerplaatsen (-1) Ruime kleedruimte, droogkamer, 7 douches en 100 lockers per geslacht (-1) Ook nog Zone voor schoonmaak en catering (-1) Archief (-2) Berging Serverruimte (-1) Luchtgroepen en technieken

GELIJKVLOERS Ruime binnenstraat met aanliggende binnentuinen Ontvangstbalie Polyvalente ruimte met eigen keuken Auditorium voor 250 personen Broodjesbar en zelfbedieningsrestaurant Vergaderzaal 25 personen Multifunctionele sportruimte Siteverantwoordelijke en verzending EHBO en moederslokaal Laad- en loszone met afvallokaal

IMPRESSIE RESTAURANT

VERDIEPING 1 Leslokalen Auditorium klein Gang vergadercentrum Vergaderzalen Binnenstraat / centrale overlegzone

VERDIEPINGEN 2 t.e.m. 5 Kantoren Circulatie

VERDIEPINGEN 2 t.e.m. 5 Opgebouwd rond 3 kernen Met fijnstofreducerend tapijt + linoleum voor kitchenettes Per 70 werkplekken een kitchenette met koffiehoek Verdeling open / gesloten is reeds bepaald Entiteiten moeten mee nadenken over plaatsing meubels AgO zit op de 2 e verdieping (mét binnentuin) Verdiepingen 6-13: torenverdieping rond 1 kern

INRICHTINGSPRINCIPES VAC BRUSSEL = het eerste gebouw dat volledig ingericht wordt volgens Het Nieuwe Werken Omzendbrief PTOW wordt van kracht bij verhuis i.p.v Verschillende types werkplekken Individuele werkplekken Samenwerkplekken Ondersteunende faciliteiten Niet allemaal nieuw: refurbishing

Verschillende types werkplekken Concentratiecockpit Team cockpit Werkplekeiland Afgeschermde werkplek Intake cockpit Koffiehoek Grote vergaderzaal Brainstormruimte Dynamisch archief Aanlandplaatsen Open overleg onthaalwerkplek Lounge werkplek

Op de werkvloer ‘dynamisch archief’ voorzien, beperkt tot 3lm/VTE  alle kasten met papieren (afdelings)archief in voor opslag van fysieke documenten die de quasi dagdagelijks nodig zijn. Elk personeelslid krijgt een postvak en locker voor persoonlijke opslag. Dat kan gaan om een rugzak of trolley, over kantoorbenodigdheden tot persoonlijke werkdocumenten met onofficieel karakter, die niet thuishoren in het dynamisch afdelingsarchief.  Zo veel mogelijk paperless werken Locker en dynamisch archief

Meer weten over het gebouw? overheid.vlaanderen.be/vac-brussel

Ambtelijke stuurgroep Projectteam vol partnerschap Directie HFB Werkgroepen en experten Extensa (eigenaar) Klanten (bilateraal overleg) PROJECTSTRUCTUUR VAN HFB

WERKGROEPEN UITGELICHT Werkgroepen P&O/HNW (Gerda Serbruyns) Werkgroep communicatie (Mieke De Meester) Ambassadeurs (Patrick Cordier) Werkgroep Huisvesting (Joëlle Lhoëst) Werkgroep ICT (Ivan Smet) Werkgroep Informatiebeheer (Sandy Reynaerts)

WERKGROEPEN UITGELICHT Werkgroep Mobiliteit Werkgroep heeft aanbevelingen geformuleerd Johan Van Damme (HFB) werkt deze momenteel verder uit Gesprekken met andere actoren voor harde engagementen (MIVB, gewest Brussel, Stad Brussel, NMBS, …) Verschillende sporen NMBS: verdere uitbouw van S-station ‘Tour en Taxi’ MIVB: aanpassingen aan nieuwe busplan Gewest Brussel: aanleg brug en heraanleg Havenlaan Stad Brussel: aanpassen wegen tussen Brussel Noord en VAC Als er meer nieuws is ivm mobiliteit wordt dit gecommuniceerd!

Hoe bereidt AgO zich voor op de verhuis naar het VAC Brussel? Interne werkgroep ‘verhuis’ samengesteld uit: Gerda Serbruyns (PTOW/P&O/HNW) Mieke De Meester (communicatie) Patrick Cordier (ambassadeur) Joëlle Lhoëst (huisvesting en facilities) Sandy Reynaerts (informatiebeheer en archief) Ivan Smet (ICT) 39

NU al gestart met Huisvesting en facilities In kaart brengen van het type werk en bijhorend meubilair en werkplekken  klaar tegen de zomer Binnen krijtlijnen uitgetekend door het Facilitair Bedrijf en vertrekkend vanuit correcte toepassing PTOW Informatiebeheer Grootste uitdaging: opschonen van het papieren archief Opkuis archief (op basis van actualisering informatiebeheersplan): wat mag vernietigd worden, wat overgedragen naar Depot Vilvoorde, wat moet mee verhuizen? Afdeling per afdeling, worden aangesproken Digitalisering papierstroom: Project e-dossier voor DCPA  Tijdens de zomermaanden met de hulp van jobstudenten

Werkgroep P&O/HNW Vertegenwoordiger AgO: Gerda Serbruyns Doel: Leidinggevenden en personeelsleden voorbereiden op de verhuis en het werken in een nieuwe kantooromgeving binnen het kader van PTOW.

Werkgroep Communicatie Vertegenwoordiger AgO: Mieke De Meester DOEL: Voorbereiden van communicatiemomenten, zorgen dat iedereen weet ‘hoe, wat, waar’

Werkgroep Huisvesting Ambassadeur: Patrick Cordier Aanspreekpunt voor collega’s, ‘voelspriet’ Vertegenwoordiger AgO: Joëlle Lhoëst DOEL: Afspraken rond inrichting en facilities, praktische voorbereiding verhuis

Werkgroep ICT Vertegenwoordiger AgO: Ivan Smet Doel: de collega’s laten beschikken over de juiste hard- en software om in deze nieuwe context optimaal te kunnen werken.

Werkgroep Informatiebeheer Vertegenwoordiger AgO: Sandy Reynaerts DOEL  Omschakeling naar Radicaal Digitaal  Toepassing archiefnorm

Wij horen graag wat jullie bezig houdt! Interactief luik: standjes met flipcharts Werkwijze: noteer uw vragen/bedenkingen/suggesties bij de verschillende thema’s. Thema’s: 1. P&O/HNW 2. Communicatie 3. Huisvesting 4. ICT 5. Informatiebeheer 6. Mobiliteit 7. Andere vragen/bedenkingen 46