AM Internetcongres 2008 VolmachtBeheer Producten Interface (VPI) Achtergrondinformatie Fase 1: Koppeling centrale rekentoepassingen Voordelen voor de.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Communicatie als strategisch instrument bij verandertrajecten in de langdurige zorg Saskia ter Kuile, Communicatiemanager In.
Advertisements

Koepels: keuzes die de Intermediair kan maken SBR voorlichtingsbijeenkomsten 2011 Vanaf 1 januari 2013 is SBR de standaard voor financiële rapportages.
Van duurzaam energie-initiatief naar Met Elkaar Voor Mekaar
aanbevolen administratieve opzet voor Rotary Clubs
Financiële Planning. Financiële planning  Goede oudedagsvoorziening. Is uw pensioen en AOW wel toereikend?  Inkomensvoorziening bij arbeidsongeschiktheid.
Alumni-portals gezien vanuit een ICT-perspectief Robert van ‘t Sant.
Digitaal Sociaal Huis 21 januari Agenda VanTot 12u13uBroodjes en koffie 13u13u45VERA : Operationele impact perceel 1 13u4514u15CORVE : Stand van.
BOK - QLICT contract Wat vooraf ging – de stichting BOK: Oprichting (2000) De Enschedese besturen besloten tot krachtenbundeling Alle schoolbesturen zijn.
Digitale afname van examens: Facet (informatieve sessie)
Debat BB ICT samenwerking Equalit 14 februari 2013
Financial Systems 2014.
Aanbesteden WMO Max. 21 gemeenten SRE Bizob. Inleiding Samenwerking tussen de SRE- gemeenten. Faciliterend: SRE en Bizob.
Informatiebeheer centraal Stadsarchief Jan Verhoeven.
1 Kostendekkende huur  Wat is kostendekkende huur? inzicht kosten  Optimalisatie door kostendekkende huur? -standaard kwaliteit -tijdig investeren en.
WMO - Communicatie- Inspraak belangenbehartigers Praktijk WMO-adviesraad in de gemeente Brummen.
Inhoud Doelstelling Huidige situatie Scenarios voor eventuele vervanging Doelen Mozaiek Criteria per scenario Voorstel voor vervanging Overweging koppeling.
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Pilot gebruik RSGB op landelijke schaal:
ZH308, de nieuwe zorgnota 2014 Pieter Hooftman, landelijk projectleider, 1 november 2013.
Applicatieplatform congres 12 & 13 maart. Sneak Preview Technologie van morgen MS SQL server bij REAAL Peter de Visser IT Architect
Amsterdam virtueel Ruimtelijke plannen in 3D als onderdeel van Bouw Informatie Modellering (BIM) IBA / PMB en OGA – OntwikkelingsAlliantie (OA) Bas Vroon.
Van JBF via Degelijkheid naar Pro-actief Beheer
1 Selfservice binnen een grote organisatie Leerpunten / terugblik Harold van der Hoeven Projectleider TPG Post
Domotica beleid en inzet VWS
Het portfolioproject van de AOC’s EduExchange 2006 Groene Scharnieren.
Waarom applicatie rationalisatie een slimme keus is
HDN en SPN in 2011 Albert Eikenboom. Introductie  CVSP 2006 diverse midoffice cy’s  Uitgangspunten Inkoop IT Marketing Tegenwicht Professionaliteit.
Status van activiteiten en voortgang
Productflexibilisering en standaardisatie binnen Pensioen en Leven.
Financiële Planning. Financiële planning  Goede oudedagsvoorziening. Is uw pensioen en AOW wel toereikend?  Inkomensvoorziening bij arbeidsongeschiktheid.
Tijdelijk informatie systeem overdracht vreemdelingen
Seminar Smart reports Voor een betere klantbediening en een effectievere schadebehandeling.
eFactureren in de praktijk bij Purmerend
© Universiteitsbibliotheek Groningen METIS Projectstatus Arnold Zijlstra (BIV) 25 mei 2005.
Koppeling VTE – processen Toelichting bij SOBO-nota 25 juni 2014.
ISO 8402 algemeen ISO 9000 aanvullingen ISO 9001 ISO 9004 extern
Vlaamse Reguleringsinstantie voor de Elektriciteits- en Gasmarkt Werkgroep netbeheer en decentrale productie Werkvergadering 13 december 2010.
““Hypotheek 4 Ieder” bepaalt voor iedereen de laagste hypotheek rente, en tezamen met andere kortingen resulteert dit in de goedkoopste hypotheek maandlasten.
Inhoud presentatie: Huidige situatie / stand van zaken FUMO Doelen komende jaren Draagvlak en interactie Projecten van dit moment Actualisering Bedrijfsplan.
Informatievoorziening Zorg en Ondersteuning Denktank 12 februari 2014.
T.b.v. The Customer Connection Michel Leenders, 16 maart 2006
Relatie tussen Architectuur en Beheer. Inleiding  Architectuur:  Inzicht in samenhang en beheersing van verandering;  Actuele problematiek  Architectuur.
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
Taakteam Kennisdeling bij PROF 8 december 2015 Aftrapsessie.
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
Samen werken aan betere dienstverlening. AANLEIDING.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
Toekomstvisie Raamsdonk Pilot Raamsdonk Raamsdonk (27 oktober 2008)
Bra1 STUDENTMOBILITEIT Eindrapport Andre Brands – 4 augustus 2015.
ESF Regiobijeenkomst Verantwoording casemanagement april 2015.
Transitie oprichten beheerstichting Sport Alblasserdam Han de Krijger Tonia Ruybroek 9 oktober 2012.
Gebruikers- ondersteuning Require- ments man. Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie Operationeel support Tactisch support Strategisch.
25 augustus 2009 Ontwikkeling PROTIDE Klankbordgroepoverleg #4.
Fietspad Oase- Zandvoortselaan (Buitenrandvariant) Bewonersavond Bramenlaan-Duinrooslaan e.o. 14 juni 2011.
Welkom Presentatie inzake verkenning herfinanciering. 09 mei 2016.
Werkgroep Juriconnect
Ministerie van BZK – 3 november 2016
Impressie e-factureren
BGT: Een integrale beheerkaart voor BOR en
Aanpak BGT Purmerend Reny Koevoets Titeldia Kop
Inleiding, stand van zaken COINS2.o
Herinrichting voetbalaccommodatie sportpark D’n Heuvel
26 octobre 2016 Migratie IT Rijksregister Overlegcomité RR (AV 26/10/2016) Eric Roelandt.
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Samenwerking waterbeheerders
Het E-depot van Rotterdam
Limburgs doelgroepenvervoer
Programma Digitale Leeromgeving
Voorbeeld presentatie
Transcript van de presentatie:

AM Internetcongres 2008 VolmachtBeheer Producten Interface (VPI) Achtergrondinformatie Fase 1: Koppeling centrale rekentoepassingen Voordelen voor de volmachtbedrijven Organisatie Overige informatie Stand van zaken en planning Vragen?

VolmachtBeheer Producten Interface (VPI) Ontstaan van de VolmachtBeheer Producten Interface (VPI) “Door de toenemende complexiteit en het frequenter wijzigen van producten en tarieven is de huidige werkwijze van distribueren naar de gevolmachtigden niet meer gewenst. De huidige situatie is niet alleen arbeidsintensief en daardoor kostbaar maar ook onbeheersbaar met een grote kans op fouten.” Ontwikkeld door VolmachtBeheer en Colimbra in nauwe samenwerking met maatschappijen en de NVGA. Financiering door betrokken maatschappijen, geen kosten voor de volmachtbedrijven. Geen toekomst meer maar realiteit.

Huidige situatie volmachtlandschap Volmachtkantoren 400 Volmachtgevers >15 Tarieven P en Z Overige pakketten Informatiebronnen

VPI schematisch

VPI “achter de schermen” Ontwikkeling volmachtstandaarden. Communicatie richting gevolmachtigden, verzekeraars en branchepartijen. Stekkers bij systeemhuizen. Hosting en beheer platform. Onderhoud en ondersteuning. Maatwerkprojecten voor aansluiting verzekeraars en volmachtbedrijven.

Fase 1: Koppeling centrale rekentoepassingen Doelstelling: Vervangen decentrale tariefregels Uitgangspunten: –Impact op volmachtbedrijf laag; –Via VPI bruto termijn- of jaarpremie; –Volmachtpakket berekent overige componenten zoals bijvoorbeeld pakket-, collectiviteits- en B/M korting; –Commerciële korting blijft mogelijk; –Gebruik van “eigen” tarieven blijft mogelijk.

Fase 1: Realisatie Ontwikkeling VPI-platform door Colimbra. Maatschappijen en Market Scan maken rekenboxen VPI-proof. Systeemhuizen bouwen VPI-stekker in hun pakket. SIVI ondersteunt m.b.v. volmachtstandaarden. Testen en pilottrajecten per maatschappij / systeemhuis. Uitlevering per maatschappij/product.

Voordelen voor de volmachtbedrijven Rechtstreekse koppeling met de rekenboxen van de maatschappij; Nieuwe producten en tarieven zullen sneller beschikbaar zijn en kunnen daardoor eerder ingezet worden bij advies en verkoop; Invoeren en onderhouden van tariefregels zal niet meer nodig zijn; Hierdoor kostenbesparing op het gebied van applicatiebeheer; Eén rekentoepassing voor zowel de back-, mid- als frontoffice (hierdoor geen verschillen meer tussen berekende premies vanuit bijvoorbeeld het offerteprogramma en het volmachtpakket).

Organisatie Stuurgroep VPI –Allianz/London, Avéro Achmea, Delta Lloyd/Erasmus, Fortis ASR, Monuta, Nationale-Nederlanden, REAAL/Axa. –NVGA. –VolmachtBeheer en Colimbra. Werkgroep Standaardisatie –Fortis ASR, Monuta, Nationale Nederlanden. –NVGA. –Amedia, ANVA en CCS. –Market Scan. –Colimbra. Werkgroep Marketing en Communicatie

VPI: Overige informatie (1) Stuurgroep VPI (dus ook NVGA) bepaalt beleid doorontwikkeling VPI (bijvoorbeeld koppeling met kennisregels). Eén platform voor Schade (particulier en zakelijk), Leven en Zorg. Dus alle tarieven via één platform ontsluiten. Niet alleen voor standaardtarieven maar ook voor alle afwijkende tarieven zoals per agent, collectiviteit, niche, enz. VPI ondersteunt dagtarieven. Toepassing van de marktstandaarden (GIM en AFD). Samenwerking met SIVI.

VPI: Overige informatie (2) Ondersteunt verkoop via internet. VPI en ANVA-Rolls koppeling kunnen naast elkaar worden gebruikt. Inrichting volmachtpakketten op termijn (grotendeels) gestandaardiseerd. Totaaloplossing (alle systeemhuizen en ook de eigen pakketbouwers).

Stand van zaken mei 2008 Fase 1 operationeel. Deelnemers: Allianz, Avéro, Delta Lloyd, Erasmus, Fortis ASR, London, Monuta, Nationale-Nederlanden (excl. hosting), REAAL. Presentaties en overleg met overige maatschappijen. CCS: pilotfase afgerond in productie juni ANVA: pilotfase afgerond in productie juni DIAS: start pilot juni GIM-standaarden volmacht operationeel.

Vragen en informatie Rondvraag. (VPI/Documentatie/Algemeen).