Titel van de presentatie. Dagbladen 7 landelijk, oplage 2 miljoen, naast Metro, Spits, Dag en de Pers. Steeds lager aantal regionale titels, ruim.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Is een kwartier genoeg? Communicatie, zo doe je dat!
Advertisements

Even voorstellen... Gertjan Zevenbergen Zuidland
Het doen van eigen onderzoek
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Digitaal Presenteren Publiek boeien Aandacht vasthouden s.
Veranderingen binnen communicatie door de komst van internet.
Geld verdienen met trends
De rekenkamer van Venlo
Krimp en onderwijs: De sluiting van scholen is geen nieuw fenomeen Korrie Melis Onderzoeker Kenniscentrum Publieke Zaak 24 april 2013.
De onderzoeksresultaten Opstellen en presenteren
Het maken van een presentatie
NOA 2010 de Stentor. 2 NOA in vogelvlucht Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) geeft antwoord op onder andere de volgende vragen: - hoe oriënteert.
Thema-bijeenkomst 6 september 2012
Ingenieursvaardigheden
hoorcollege project, week 6 hein bijvoet & theo ploeg
Medialandschap Blok 2, week 4 College #3.
ResearchLab V1 Blok hoorcollege 4 © R. Buisman.
Over het opbouwen en onderhouden van een duurzame relatie met de pers
Werkproces 1.5 Externe relaties opbouwen en onderhouden
Vooraf Voorkom het moeilijke door het gemakkelijke te doen’. Lao Tse
PRESENTEREN.
WSNS 4 oktober 2007 “Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg”.
Social Media. Vormen:  Fotosites: Fickr, Picasa, PhotobucketFickrPicasaPhotobucket  Microblogs: TwitterTwitter  Social Bookmarking: deliciousdelicious.
Presenteren.
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Informatievaardigheden. Niveau 2. Gevorderd. Academiejaar 2010 – 2011 Els Martens & Carl Demeyere.
Presentatie resultaten monitor INFORMATIEVAARDIGHEDEN landelijk versus lokaal maart 2014.
Het maken van een spreekbeurt
Onderzoek doen een methodische aanpak
FILMEN MET JE SMARTPHONE
[Subtitel presentatie]
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
Presenteren en communiceren
MEE ‘s- Hertogenbosch Ondersteuning bij leven met een beperking.
FILMEN MET JE SMARTPHONE Een workshop voor schrijvend journalisten door Annelotte Verhaagen Amsterdam, 7 november
Hoe vertel je een verhaal? sectorwerkstuk 4 mavo.
Beleidsnotitie De VR heeft op voordracht van de afdeling Twente een voorstel aangenomen tot het schrijven van een beleidsnotitie. In samenwerking met de.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Marketing Coen van Wetering
Van praktijk naar theorie: de aanpak van Dilemma.
Kwalitatief interview(en) Maar waaróm geeft de respondent dat antwoord? Samen onderzoeken.
Lokale media in de dynamiek van technologie en markt Paul Rutten Universiteit Antwerpen Paul Rutten Onderzoek Presentatie voor Gemeenteraad Dordrecht Dinsdag.
Spreekbeurt in groep 4.
Communicatie met/via de pers Simone Boogaard – omgevingsmanager HWBP Renie Hylkema - Communicatieadviseur Praktijkseminar ‘Kennis delen is vermenigvuldigen’
Kritische internet- en onderzoeksvaardigheden: 4 modellen vergeleken Hanneke Banine-de Smit.
Gezond Vertrouwen Ronnie van Diemen. Gezond vertrouwen Arts en organisatie, 10 juni
De wereld van pr 16 december 2016
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Meer communiceren met een klein budget
Een situatie uitgelegd vanuit ‘De Wereld van Verschil’
Bits & Bytes Magazine Media.
Gesprekstechnieken Trainers: Jasper Kroeger Tom Kievit
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Beleid en regelgeving Les 3.
H2 Soorten media.
Welkom bij het leernetwerk Ouderen in het Vizier!
De onderzoeksresultaten Opstellen en presenteren
Het maken van een PWS.
Schrijven 2.1 en 2.2 Formuleren en Stijl 2.1
Je weet welke soorten gedrukte media er zijn
WHY MOST POWERPOINT PRESENTATIONS SUCK AND HOW YOU CAN MAKE THEM BETTER Rick Altman.
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Social media voor statenleden/politici
Reflectie over leren Naam vak.
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Schrijven 2.7 en 2.8 Formuleren en stijl 3.1
Media.
Welkom! Kennisbijeenkomst ‘Free publicity en social media’
Transcript van de presentatie:

Titel van de presentatie

Dagbladen 7 landelijk, oplage 2 miljoen, naast Metro, Spits, Dag en de Pers. Steeds lager aantal regionale titels, ruim 1,5 miljoen Tijdschriften Opiniebladen Populaire bladen Vakbladen (abonnementen en controlled circulation)‏ Radio/TV Landelijk en regionaal en lokaal Publiek stelsel en commercieel Internet Dagbladen op internet Nieuwe aanbieders als Geen Stijl Media in Nederland

Elk medium eigen kenmerken en kwaliteiten Bewegend beeld versus geen of foto's Snel/oppervlakkig versus duiding (achtergrond)‏ Eenrichtings- versus tweerichtingsverkeer Makkelijk bereikbaar (YouTube) versus ivoren toren (Nederland 1)‏ Beperkingen (Code RvJ, Mediawet) versus openheid en anonimiteit (Geen Stijl)‏ Verschillen in mediasoorten

Journalist is in dienst van medium dat geld moet verdienen Journalist is onafhankelijk, kritisch controleur van vrijheid en democratie Journalist heeft relaties nodig om zijn werk te doen Journalist wil 'scoren' en een verhaal vertellen Belang werkt twee kanten op...

Dus: Zorg voor goede, structurele relaties met de media (vakpers, regionale media)‏ Pas je boodschap aan bij het medium Laat wat van je horen als het goed gaat, maar sluit de deur niet als het slecht gaat Zorg voor een planmatige benadering samen met de communicatieafdeling Zorg af en toe zelf voor nieuws... Belang werkt twee kanten op...

Wat is nieuws? Informatie met een journalistieke waarde Perspectief van de lezer, luisteraar, kijker Journalist bepaalt wat interessant is Een handige vuistregel: AActueel BBelangrijk AAfwijkend BBelangstelling AAutoriteit

Overweeg je rol en de situatie Verzamel informatie over het onderwerp Formuleer je boodschap en je doel Vraag vooraf de vragen op Oefen met je communicatieadviseur! Stappenschema

Bepaal zelf je tempo Blijf bij uw eigen verantwoordelijkheid Geef geen antwoord als je het niet hebt Houd oogcontact met de journalist Wees niet bang voor stiltes Interview stopt pas als journalist weg is Do's and Don'ts

Ontspannen toon Trechteren Cirkelen Metacommunicatie Bagatelliseren Interrumperen Confronteren Suggesties/hypothes es Interviewtechnieken Zelfonthulling Concluderen Stiltes Uitvergroten Irriteren Vals dilemma Tijdsdruk