Evaluatie Funkey Door: Robyn de Wit. Agenda –Evaluaties Funkey docenten –Evaluaties betrokken scholen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Edwin Dubbelman en Sanne Weijers, Oberon Sardes, 7 juni 2010 Vversterk (in) de opleiding.
Advertisements

SOCIAAL WEERBAAR (v.a. groep 4)
Voorblad 2: Watermerk Typ hier de titel. Legitimering 1919 School en kindertuinen wil de jeugd nader brengen tot de natuur en daardoor tot het leven zelf.
een didactiek voor opleiden op school
Sander Claassen Nationale Wiskunde Dagen 2012
Arjen Scholten, BSA Kees Broekhof, Sardes
Wereldkaart met oudercontacten wereldwijd
Lectoraat Interactie en taalbeleid 1 Ouderbijeenkomst 2 Gesprekken thuis: hoe doe je het als ouders (nog) beter!
 De klassen zijn groter, rond de 30 leerlingen.  De lessen kunnen om 8.30 beginnen en afgelopen zijn.  Je kan zomaar een aantal tussenuren.
REGIELIJN Politieonderwijs 2.0
Aanleren van ICT vaardigheden bij de kinderen tijdens de taallessen. Door: Lisette Jursche Opleiding i-coach 19 Juni 2012.
Basiscursus Levensboeken
Kameroperahuis Atlas Advies
Kurzweil in de praktijk
Compacten en levelboxen.
Gebruiksmogelijkheden van smartboards in de rekenles presentatie freudenthal instituut gijs noordergraaf en vincent jonker.
Workshop inhoud en beleid
REGIELIJN Politieonderwijs 2.0
Differentiëren in MBO-niveau 1 bouw
Les 13 Presenteer jezelf (2) Leerjaar 1 Informatiekunde - Presentaties maken.
WELKOM! Bedrijfsbezoeken & Gastlessen Wie? Wat? Hoe?
Zomerschool ROC A12.
‘Van mini-PW naar PW en verder’
Kennismaken met schermen
Leerlingenraad Wat ging er aan vooraf.
Presentatie resultaten monitor landelijk versus lokaal maart 2014.
LES 2 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
TOMnibus op de Regenboog De TOMnibus op de Regenboog 9 maart 2005.
Return to Sender.
Welkom bij de workshop Aanpak Stageproblematiek
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Het familieteam Gastvrij in de zorg.
Groep 10 Gedrags- en maatschappij wetenschappen (Isabelle Rots) 2012 – 2013 Seksuele & relationele ontwikkeling.
Onze doelen en visie in beeld
Lancering Traject
De ontwikkeling van een ontwerpstudio voor pabostudenten Emmy Vrieling, Eline Seinhorst.
Groep 10 Gedrags- en maatschappij wetenschappen (Isabelle Rots) 2012 – 2013 Seksuele & relationele ontwikkeling.
Aan de slag met POVO Wolvega/Oosterwolde Zet Engels ‘in the picture’ 28 oktober 2014 Jeroen Pennings & Kris Verbeeck.
De leerlingenraa d Laat je stem horen!.
Een methode voor het werken met ‘radicale’ opvattingen
Houtens : welkom, begroeting en ontmoeting
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot
Noordhoff Uitgevers werkt voor de docent 1 Gebruikers van MW h/v in gesprek met auteurs Welkom.
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
Informatieavond continurooster “Andere tijden” 16 november 2015
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
INTERVIEW. Hallo, Ik ben juf Isabelle. Ik geef les in het 1 ste leerjaar van de Sint-Stevensschool.
BBM workshop Educatie & Jeugdbeleid 20 april 2015 Tilburg.
Loopbaanoriëntatie en vakkenkeuze leerjaar 3. LOB Loopbaanoriëntatie en begeleiding Begeleiding noodzakelijk van:  ouders(coach)  mentor  decaan.
Psychologieles 12 lesweek 2
2 7 september 2015, informatie klas 4 Voorstellen Werkhouding Melding ziekte/afwezigheid Vragen/opmerkingen per mail Contactgegevens Sectorwerkstuk Informatie.
Muziek maken doe je Zelf! Samenwerking Tegelse Basisscholen en Harmonie Sempre Avanti.
Joyce van Santen KNHB Funkey Coach Funkey coördinatie HCL.
De training interactief voorlezen 1.Opzet 2.Onderzoek studenten VU 3.APS-bevindingen.
Zaterdag 21 november 2015 Niet-leden als vrijwilligers, Een uitdaging NTB congres zaterdag 21 november 2015.
Cultuuronderzoek naar gedrag van jonge allochtone ondernemers over succesvol (kleur)rijk ondernemerschap Mei 2007 tussenpresentatie door stagiëre J.Ridderstap.
IB - Bijeenkomsten Westfriese Knoop N.a.v. vragen over doublure & verwijzen naar SBO Bijeenkomst 3.
De leerlingenraa d Laat je stem horen!
WORKSHOP FUNKEY – NHC AGENDA -KNHB filosofie -Wat is Funkey? -Funkey vereniging -Praktijkvoorbeelden -Wat na Funkey? -Ondersteuning KNHB -Funkey,
Funkey in de Haagse Beemden (Breda) Maud Lelkens Zaterdag 26 januari 2013.
Studiereis Finland Maandag 21 oktober tot en met vrijdag 25 oktober 2013.
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Medezeggenschap Nu & Toekomst Landelijke Cliënten Raad 6 september 2014.
Welkom. Waarom ben je naar de Meervouddag gekomen? 1.Lijkt me een interessant programma 2.Het is toch verplicht? 3.Gezellig met mijn collega’s een dagje.
WELKOM in de 3 e graad!. Samen en apart ? samen -Nederlands luisteren, spreken, creatief schrijven, lezen -WO -muzische vorming: knutselen, muziek, drama,
Ouders van ongeleid projectiel naar geheim wapen...
Van On(der)bevoegd naar Bevoegd
Elke Dag Samen een Beetje Beter.
Laaggeletterdheid en de BPV
JUIST GYM.
Plantenteelt vakdag R. Soesman.
Transcript van de presentatie:

Evaluatie Funkey Door: Robyn de Wit

Agenda –Evaluaties Funkey docenten –Evaluaties betrokken scholen

Heb je voorafgaand aan de lessen een showcase gegeven? Ja: 18% Aan wie: - 12% groepsleerkrachten & assistenten - 6% vakleerkrachten of collega’s (of presentatie in persoonlijk gesprek)

Aan wie is er lesgegeven? kinderen scholen - 65,8% meisje - 34,2% jongen - 60,8% autochtoon - 39,2% allochtoon 83%85%62%55%

Hoe waren de reacties? Van de kinderen: 100% positief Van de groepsleerkrachten: - Overwegend positief - Enkeling niet betrokken (3x)

Assistentie Assistentie door groepsleerkracht: 74% Assistentie door hockeytrainer: 7%

Assistentie Assistentie door student: Assistentie door Maatschappelijke Stagiaire: 6%

Tijdens de Funkey lessen Materialen: 86% beschikte over voldoende materialen Lessen: - Les 1 t/m 4 - Eigen selectie - Aanpassingen aan ruimte en niveau

Afsluiting Afsluiting georganiseerd op een vereniging: 6% (6 keer)

Vervolg na Funkey Doorgestroomd naar een vereniging: 10% (10x) Doorgestroomd naar particuliere naschoolse hockey/spel acitiviteiten: 2%

Vervolg na Funkey Interesse op school in Funkey na de lessenreeks? Ja: 58% Interesse op school in aanschaf materialenkit? Ja: 35%

Tips van Funkey docenten -Zorg voor genoeg assistentie -Zorg voor vervolg na Funkey -Opleiden groepsleerkracht lastig -Laat iets tastbaars als herinnering achter

Evaluatie scholen

Verwachting Had u vooraf een verwachting van Funkey? Ja: 45% Verwachting waargemaakt? Ja: 84%

De Funkey docent 3,8 4,5 4,4

De Funkey lessen - Intensiteit - Variatie - Ruimte 3,8 4,2 4,1 4,4

De leerlingen 3,5 4,5

Het vervolg De groepsleerkracht wil zelf verder gaan met Funkey: Ja: 46% De school wil volgend jaar weer gebruik maken van de KNHB Funkey docent: Ja: 76%

Het vervolg Ik raad Funkey aan voor andere scholen: Ja: 95% Ik wil een Funkey materialenkit aanschaffen: Ja: 20%

Bedankt voor uw aandacht!