Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Formule vindjeklanten.nl Voor het vinden en werven van klanten.
Advertisements

Hoe word je de beste verssupermarkt van Nederland?
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Marketingplanning en -strategie
Project VOCATIO Camille Delbecque Communicatie en contact laureaten
Marktonderzoek Wat is een marktonderzoek? Waarom een marktonderzoek?
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
PRODUCTDOSSIER Casanova  gemaakt door robin jans.
BUSSINSSPLAN Anabel D’hulster Sophie Tavernier Eline Vandenberge
Commercialisatie Fietsen
Stap 1. Waarom een marketingplan?
PRODUCTDOSSIER Casanova  gemaakt door robin jans.
MBO passend onderwijs
Social Media Audit.
Marketing presentatie
Marketingplanning en strategie
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Een organisatie - OP Product TW Klant Promotie omzet
Inhoud Hoe het allemaal begon… Wat is Easykitchening? Hoe zijn we te werk gegaan? Wat zijn de behaalde resultaten? Evenement ‘Kwistnix’ Wat hebben we.
Easykitchening. Inhoud Wat is Easykitchening? Hoe zijn we te werk gegaan? Wat zijn de behaalde resultaten? Wat hebben we geleerd?
ACCOUNTANTS IN DE MARKETING WORKSHOP SRA, Nijkerk 22 Juni 2012 Camillo Spratt.
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Commercieel beleid en recht
Wat komt er aan bod? Merk Positionering Gat in de markt Design.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Outdoorpark Reusel.
 Gegeven door Patricia Cools › Ervaren in communicatie en social media  Deelnemers: max 20 personen › Zelfde niveau op social mediavlak › Persoonlijke.
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Slide 1 Visie op GLB Luc Rogge 24 maart slide 2 Eerste reactie evenwichtige tekst compleet  nood aan 5-tal krachtlijnen om draagvlak te creëren.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
MARKETINGMIX.
Manuela Stoter, Michelle Diepbrink en Kelly Louwen
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Positionering Den Beiaard How-project door Kateryna Glushak.
50.
Opening Crossfit Marketingtoepassingen Vincent Jasper Thomas.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Groeiprojecten identificeren ‘stap 7’ Welke projecten hebben het potentieel om de groeiambities waar te maken? -> laatste stap van de oriëntatiefase.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Les: Inkoop & Productmanag ement Keuzevak Marketing Groen Ondernemen Coen van Wetering NazorgSpecificerenSelecterenContracterenBestellenBewaken.
Opening Crossfit Vincent Jasper Thomas. Inhoud Wat is crossfit Debriefing Missie Visie Doelgroep Concurrentie analyse ( omgeving) SMART 4p’s Promotie.
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Inleiding Wij zijn Zuidwester Aankondiging decentralisatie, wat nu? Proces van pionieren en verbinding zoeken Stappenplan transitiebureau Positionering.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Clerkx Britt Knops Montilla Peeters Dimitri 1BM8Quintens Sofie.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
New Commerce Innovatie thema februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
How project: Atelier 3 Laura Van Baelen. Inhoud Over mezelf Over Atelier 3 Brands Debriefing Visie & missie Omgevingsanalyse SMART SWOT Budget.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
De marketing van kennis
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Een product of dienst verkopen
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Examen SPL kerntaak 1 Periode 7 Marketing.
Bob D’hondt, Laura Van Endert & Alessandro Royens
MovingFuture Femke Schot, Thomas van Breemen-Schneider, Sanne Wolters, Sam Gilling & Eva Verduin.
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa

 Debriefing  Analyse  Wat is SEACRET SPA  Doelgroep  Ansoff-matrix  4 P’s  Waarom bij ons bestellen  Concurrenten  SWOT/SWOP  Wat als?  Doel  Conclusie Inhoud

 14/12/2015  positioneringsplan SEACRET SPA  België  Schoonheidsspecialisten  Wat is de huidige positionering?  Huidige positionering aanpassen aan België   samenvoegen tot positioneringsplan Debriefing

 Schoonheidsproducten  Visie: ingrediënten uit de dode zee  Overvloed aan vochtvasthoudende mineralen  jeugdige, gezonde en stralende gloed van de huid Wat is het?

 Schoonheidsspecialisten  Zowel ouderen als jongvolwassen aanspreken  Gebruik maken van goedkopere lijnen Op wie richten wij ons in België?

 Nieuw product lanceren op nieuwe markt  Focus op prijs en doelgroep  Focus op diversificatie   starten met productlijnen van lagere prijsklasse   Na succes start uitbreiden naar hogere prijsklasse Ansoff matrix

4 P’s - Product Skin care Facial care For men

 Waarom deze productlijnen?  Lagere prijsklasse  Groter doelbereik  Aangepast aan ons positionering  Minder risico om van start te gaan  Geschikt voor onze doelgroep 4 P’s - Product

 Schoonheidsspecialisten  Ervaren bij een schoonheidsbehandeling  Schoonheidsspecialist verkoopt niet alleen product maar “behandeling” -> verkoop product = gevolg 4 P’s - Plaats

 Lagere prijsklasse productlijnen  tussen €10-€250  Richten op groter doelpubliek  Zowel ouderen als jongvolwassen 4 P’s - Prijs

 Estetikabeurs: schoonheidsspecialisten komen in contact met het product.  Flyers: beurzen, bijscholingen  plaatsen waar schoonheidsspecialisten bijeenkomen.  Social media  Facebook: targetten op doelgroep  LinkedIn: richten tot schoonheidsspecialisten  Hoeveelheidskorting: korting vanaf aankoop meerdere producten.  Scholen: laatstejaars scholieren overtuigen 4 P’s - Promotie

 Waarom zou een schoonheidsspecialiste bij ons bestellen?  Niet rechtstreeks bij merk zelf?  Geen transportkosten  Korte levertijd  Gediplomeerd schoonheidsspecialiste – kennis  Service (bv. Demo’s) Waarom bij ons bestellen?

 Babor  Klapp  Lisine Epstein  Environ  Crystal Clear skincare Concurrenten

Sterktes  Uniek aanbod van natuurlijke producten zonder chemische ingrediënten  Kwaliteitsvol  sterk imago over de hele wereld  Nog niet verdeeld in België  Hoog aangeschreven product in buurlanden SWOT

Zwaktes  Prijsklasse  duurder dan andere merken  Beperkte doelgroep  Kostprijs voor inkoop  Kostprijs voor het op de markt te brengen SWOP

Kansen  Uitbreiding van segmenten  Onmiddellijk imago creëren in België  Bekendmaking bij scholieren van het zesde jaar schoonheidsverzorging  Verkooppunten ontwikkelen SWOT

Bedreigen  Na één gebruik allergie  niet meer gebruiken  Hoge invoerrechten online  Concurrenten schieten in actie  Imago negatief  Schoonheidsscholen zijn er niet achter SWOT

 Al in België  Onderhandelen over verkoopsvoorwaarden  Bijvoorbeeld: één verdeler per provincie bv: Babor  Of verdelers op een afstand van meer dan 20km  Overtuigen van meerwaarde Wat als?

Kwaliteit belangrijker dan kwantiteit Seacret Spa invoeren in België Natuurlijke producten introduceren op de markt Imago- en kwaliteitsniveau Seacret Spa nastreven Klant overtuigen van natuurlijke ingrediënten Merk met onnatuurlijke, ongezonde ingrediënten niet als concurrent ervaren Doel

 Seacret Spa invoeren in België  Wat is de positionering van Seacret Spa  Onze aanpassingen op de positionering voor België  Richten op goedkopere productlijnen  Uitbreiden segment  nieuwe kansen  Richten op schoonheidsspecialisten Conslusie

 Enquêtes en marktonderzoek doorvoeren  Resultaten vergelijken en analyseren  Aanpassingen in de toekomst voor meer afzet  Overtuigen van kwaliteit  Indien mogelijk: uitbereiding Conclusie

Vragen ? Bedankt voor de aandacht