Inzet universitaire studenten op de werkvloer. Programma Voorstellen Hoe is het idee ontstaan? Een student aan het woord. Hoe zijn we te werk gegaan?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Concept, niet verspreiden
Advertisements

Groepsgewijze studiekeuzegesprekken voor late aanmelders van de opleiding Social Work Laetitia Gardeniers - Hogeschool Zuyd - 15 juni 2011.
POP in de praktijk van Hogeschool Windesheim stelling 1 : een POP stimuleert de dialoog tussen leidinggevenden en medewerker stelling 2: een POP staat.
Ruimte voor eigen kracht Sportproject Kwintes Fit & Happy Bewegen met een visie 3 oktober 2013.
Digitale Studiemaatjes
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
Basiskwalificatie onderwijs in een internationale context Lezing 31 oktober 2006 Riekje de Jong.
Mobiliteit en Loopbaan
Grenzen aan vrijwilligerswerk?. SGL Stichting gehandicaptenzorg Limburg Zorg beter met vrijwilligers 21 november 2013.
Welkom.
Universiteit Leiden. Bij ons leer je de wereld kennen. Sterker aan de Start Marcel Vooijs6 februari 2014.
“Samen Sterk”. Ontstaan uit “NL Doet” Maart 2011.
Leergemeenschappen in de klas: een reflexieve start (workshop)
Praktijkgericht onderzoek, zwemmen op het droge? Vastleggen van ervaringen
Bert Lichtenberg - NIOC 2002
Programma Stappenplan ZMO Individueel Zorgplan. In tien stappen naar een strategie voor zelfmanagementondersteuning Jeanny Engels 6 juni 2010.
Stel je voor … Je was erbij op de Pinksterdag Petrus spreekt de mensen toe Verrassend Ontnuchterend Geen spektakel Meer een boetepreek CHRISTUS CENTRAAL!
De huidige opleiding. Persoonlijke leerroutes, verantwoordelijk voor eigen leerproces en betekenisvolle ervaringen opdoen.
Met het oog op de toekomst
Leren op afstand bij de Leidse Onderwijsinstellingen 4 april 2008 Praktijkopleidersdag HFL.
Slotconferentie Kies Actief 15 juni 2011 Rik Feddes ………………………..
Deel anders, mijn organisatie
CE / IBL Slb Jaar 1, les 2 (1.4).
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Trajectbegeleiding.
Studeren Rotterdam, 28 augustus Studeren Rotterdam, 28 augustus 2008.
ICT in het onderwijs 1. Hoe past het thema van de vernieuwing in een breder kader van onderwijsontwikkelingen? 2. Welke maatschappelijke en politieke ontwikkelingen.
(Niets doen… alles gaat vanzelf)
6. Van Davids zonen sprak de HEER: Bewaren zij mijn woord en leer, blijft mijn verbond bij hen in eer, dan zal van hen altijd een zoon gezeten zijn op.
Participatie in de praktijk
Communicatieve vaardigheden SAMENWERKEN
Studieloopbaanbegeleiding
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 7: Evalueren Doelen: Bespreek hoe de ouderavond is gegaan. Hoe zou je jezelf en je klasgenoten beoordelen? Was.
PMG Week 1.  Pascal van Schajik    Kantoor L
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
CASA CURA Zorgen voor de kotmadam In samenwerking met Nicky Eilers.
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Netherlands-Asia Honours Summer School 2016 NAHSS.

Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Honoursprogramma BML Februari Een verzameling activiteiten om je verder te ontwikkelen bovenop je bachelor-opleiding. In ieder geval ontwikkeling.
LA intro en overzicht van werkwijzen Master Leren en Innoveren 8 september 2015 Bartel Standaar-Dorhout en Hanneke Koopmans.
Methodiek: Plancyclus
Welkom In het nationaal gevangenismuseum. op eigen kracht.
Landelijk Platform GGz Digitale Zorg vanuit gebruikersperspectief Ambassadeurs Digitale Zorg & Marieke Haitsma (Landelijk Platform GGz)
Programma Vaststaande workshop  Link/relatie met opleiding Taalexpert:  Toepassen van taalbeleid op de aanwezige niveaus:  leerling – groep – school.
Hervorming Langdurige Zorg Transitie Vivent Thuiszorg Terug naar de Bedoeling.
De Kracht van Lokaal Maatwerk Workshop. In samenspraak met gemeenten worden lokale initiatieven opgestart Wordt gefinancierd met 10% van het Reïntegratiedeel.
Masterclass Digitaal Toetsen Juni 2016 Michiel van Geloven.
Instroom en mobiliteit Het programma Instroom & Mobiliteit van FCB draagt bij aan een passende bezetting in de branche Welzijn en Maatschappelijke Dienstverlening.
Student: Frits Vermeulen Academiejaar: Stageplaats: Wiekslag vzw afdeling Kristal Stagementor(en): Tiene, Sandra & May Mijn stage in de wiekslag.
Plaatsing en begeleiding van de nieuwe medewerker Trudie Piet Sr HRM-adviseur De Jeugd- en Gezinsbeschermers Ben Paswerk.
4 dagen weg van werk en thuis van idee tot werkbaar plan.
Inzet universitaire studenten op de werkvloer
Taalontwikkelend lesgeven: een didactische methode voor álle docenten!
De wereld aan je voeten Wie droomt van een internationale carrière?
Van Klacht naar kracht Samenstelling en presentatie
Hoe toekomst bestendig ben jij
Vooruitkijken.
Laaggeletterdheid en de BPV
Voorlichting vierde jaar Internationaal
Praktijk Opleiders Cursus
Eigenaarschap ontwikkelen Frans Wijngaarden
Taalontwikkelend lesgeven: een didactische methode voor álle docenten!
Brede Haven TL ‘s-Hertogenbosch /
Het succes van de taalbewuste docent
Het functioneren van een OC, nu en na de wetswijziging
MAAKT BEGELEIDEN INZICHTELIJK
Oudervereniging van Dijck
Transcript van de presentatie:

Inzet universitaire studenten op de werkvloer

Programma Voorstellen Hoe is het idee ontstaan? Een student aan het woord. Hoe zijn we te werk gegaan? Discussie Toekomstperspectief Afronding

‘s Heeren Loo medewerkers 9000 clienten Landelijk werkend Kernwaarden: respect, verbondenheid, geborgenheid en verantwoordelijkheid

1.Ontstaan van het idee 2.Een student aan het woord 3. Ondernomen stappen -Samenstelling projectgroep -Contact universiteiten -Dossieronderzoek 4. Meerwaarde van het project

Aantal vragen uit de enquête Wat studeer je? Welk studiejaar? Heb je een bijbaan? Bijbaan in de zorg? Zo ja, heb je cliëntencontact? Heb je interesse in bijbaan in de zorg? Bereidheid cursus te volgen? Zie je bijbaan in zorg als meerwaarde voor CV? Kan bijbaan in de zorg bijdrage aan je functioneren binnen de functie die je gaat uitoefenen na je afstuderen?

kwaliteitsborging Inhoud leergang Begeleiding studenten Belangrijke competenties

Wordt de client hier beter van? Discussie

Toekomstperspectief

Afronding Feedback vanuit de zaal

Dank voor jullie komst