Alumni vraagstuk ontrafeld ‘Een netwerk is geven en nemen’ Een duik in de gedachte van de leerling.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Loopbaanbegeleiding in het groene onderwijs
Het Techniek- en MotivatieKompas Leerlingen in hun kracht brengen.
Hulp in de aanpak bij CyberPesten.
KICK-OFF PROJECT HVA APPS B.V.
Werken met Didiclass Een oefeninstrument voor opleiders en coaches.
Omzien naar elkaar Omzien naar elkaar in Bergambacht: Hoe komen we bij elkaar in het vizier?
Swv V(S)O Eemland Baarns Lyceum 14 oktober 2013.
Hoe blijf ik overeind als welzijnsprofessional?
Taal(beleid) in het Hoger Onderwijs: een veld onder spanning Linguapolis 17 maart 2011 Prof. Dr. Joke Denekens Voorzitter Onderwijsraad.
Logical Framework Approach
POP Implementeren Mobiliteitsfonds HBO Inleiding Els Frigge.
Talent voor Talent een verkenning. Talent voor handen commercie - Thierry, Peter B marketing - Louise backoffice - Annemieke, (Manny?) bedrijfsleiding.
Medezeggenschap en ondersteuningsplannen
Samen grenzen verleggen voor elk talent
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Onze missie Wij willen een: Brug slaan tussen mensen die willen geven en mensen die hulp nodig hebben.
Innovatieve werkvormen voor landschap en cultuurhistorie
Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pieter-Paul Bakker, Nederlands Jeugdinstituut Najat Toub Arssi, CJG Eindhoven.
Ervaring opdoen met versterken van informele netwerken bij opgroeien en opvoeden. Pink Hilverdink, Nederlands Jeugdinstituut Regiobijeenkomst professionele.
De rol van het Centrum voor Jeugd en Gezin Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pink Hilverdink, Nederlands Jeugdinstituut.
De Praktijkschoolleerling en het MBO
Anders kijken naar zorgsignalen. Het is pas zorg als
Ecce ama! Is een EQUAL project van ESF: bijdragen tot de ontwikkeling van de werkgelegenheid door het bevorderen van inzetbaarheid, ondernemerschap, aanpasbaarheid.
Renée Prins De Haagse Hogeschool Enquêtes als instrument binnen alumnibeleid.
1 Netwerksessie Samenwerking rond taal op vmbo - mbo Lies Alons / ITTA Mbo Taalcoach Academie 25 september 2009.
AO 2 december 2009 Voorfase en startfase AO & Op weg naar ons eigen AO en Ons eigen ontwerp.
Afvinken of aanvonken.
“Passend onderwijs op maat”
Voorzitter Ledencommissie: Berto de Graaf
Evenementencommissie RCU Zwolle
Nieuwe Wat? Van idee naar uitvoering – HNW in de praktijk II hoorn.nl.
Inhoud bespreking 1.Voorstelling 2.Sectorspecifiek cijfermateriaal – Belang van de cijfers – Aanpak en inventarisatie – Presentatie cijfers.
Zorgplicht in passend onderwijs
De ondernemende vakopleiding Van leren werken naar werken Een presentatie van Jeroen Sprenger, voorzitter Stichting Herstelling.
Studeren: een mega investering Tijd Geld  Verwachtingen door werkgever: goede student – goede werknemer Verwachtingen bij jezelf: Leuke, goedbetaalde.
Functiefamilies Vlaamse overheid
Van missie naar markt De drie belangrijkste vragen voor succes.
Training Capaciteitsgerichte benadering Jasper Kimenai en Hechmi Souguir uur.
Solidariteit op onze school Enkele suggesties voor gesprek.
21 ST CENTURY SKILLS! WAT DOEN WE ER MEE? Onderwijspraktijkmiddag ROLF Groep Dr. Ben Kokkeler, Kokkeler Innovatie Consult 16 september 2015.
In vijf stappen naar het accepteren van en werken met de uitkomsten van de Nationale Studentenenquête 5 November 2015.
Scherm van Ede Valleiconferentie Netwerk Geriatrie 3 december 2015
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
HET MERK DEN HAAG SESSIE CITYBRANDING MEET&SHARE 10 NOVEMBER.
Methodiek: Plancyclus
VZW “Ons Steentje” IVRK art.7: Omdat kinderen het recht hebben om de ouders bij zich te hebben.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
OVD 27 november 2015 Karin Geurts. Ontwerpen is keuzes maken.
We worden steeds socialer. Hans Hoornstra 43 Ik hou van mijn hond.
Op weg naar een design for all? UNIVERSEEL ONTWERP IN DE KLAS 1.
3 t/m 14 oktober Inhoud  Alert Online 2016  Thema  Communicatie en Onderzoek  Hoe meedoen?
Hervorming Langdurige Zorg Transitie Vivent Thuiszorg Terug naar de Bedoeling.
De genetwerkte docent Bieke Schreurs, Monique Korenhof & Maarten de Laat.
Samen ontwerpen van een toekomstgerichte en authentieke toetsstrategie Eveline Vinois, Ilse Ruys, Veerle Martens Meer info?
ALS MEDEWERKER OP STAGE Als medewerker op stage Waar moet ik dan aan denken? Symposium 17 maart uur – uur.
Gerard Oud Clusius College (AOC, Noord-Holland) Erik Degen Cito (Toetsinstituut, Arnhem) 7 april 2016 Hoe wilt u het hebben? Voorbereiding op Centrale.
16 april 2015 Miniconferentie VO  MBO Regio Eem Welkom.
Sneak Preview Het nieuws van vandaag op de manier van morgen.
Doelen realiseren met media
Het wordt steeds makkelijker, want het loont!
23 maart 2017 profilering.
SMART CITY DORDRECHT Ruimte voor innovatie.
Sterk met je eigen sociaal netwerk
Inzetten van het netwerk als hefboom voor re-integratie
Welkom FM/HIB Wie interesse in ondernemerschap?
“Last-mile” afvallogistiek
Sterk met je eigen sociaal netwerk
Het wordt steeds makkelijker, want het loont!
Transcript van de presentatie:

Alumni vraagstuk ontrafeld ‘Een netwerk is geven en nemen’ Een duik in de gedachte van de leerling

Alumni vraagstuk ontrafeld ‘Een netwerk is geven en nemen’ Wie zijn wij? Wie zijn jullie? Even peilen: wie is er lid van een alumni netwerk en wat verwacht je van dat netwerk?

Alumni vraagstuk ontrafeld ‘Een netwerk is geven en nemen’ Wat gaan we doen? de boomerang story aanpak: Design thinking reframing het vraagstuk terug naar de student voorwaarden scheppen ‘ alumni proof’? en dan even praktisch voorbeeld van de buren aan de slag?

Alumni vraagstuk ontrafeld ‘Een netwerk is geven en nemen’ De alumni boomerang

Alumni vraagstuk ontrafeld ‘Een netwerk is geven en nemen’ Wie is er wel eens begonnen met een alumni-initiatief? Wat is de meerwaarde van een alumnibeleid?

Alumni vraagstuk ontrafeld wat is Design Thinking?

Reframing Van inzetten Netwerk naar Welk netwerk? Van belang school naar belang van de student? Van het SBC/com naar het klaslokaal Van na school naar tijdens school? Wat kan/wil je voor studenten betekenen? Hoe kan het ROC Mondriaan het netwerk en talent van hun oud-studenten beter faciliteren en benutten?

Alumni vraagstuk ontrafeld ‘Een netwerk is geven en nemen’

Alumni vraagstuk ontrafelt ‘Een netwerk is geven en nemen’ Dus? Terug naar de student én voorwaarden scheppen

Alumni vraagstuk ontrafelt ‘Een netwerk is geven en nemen’ Wat heeft de school haar (oud)studenten te bieden?

Alumni de basis ‘Een netwerk is geven en nemen’

En dan even praktisch… Centraal - decentraal? centraal vs decentraal Centraal Jaarlijkse alumnidag Diplomering (transitiemoment student → alumni) Vrienden van de Haagse Internationaal Inzet sociale media Alumniplatform ondersteuning decentrale organisatie met databeheer, selecties en analyse Decentraal organisatie van opleidingsspecifieke activiteiten Hoe ziet het HHS alumniprogramma er concreet uit? De basis is een start maar dan ben je er nog niet faciliterende rol inhoudelijke rol

Een indicatie van de buren Centraal alumnibureau: 2 fte Alumnifunctionaris per academie: 0,1 fte 1 alumnicoordinator per opleiding Begroting > € Alumniplatform CRM/Databeheer Wat cijfertjes Centraal Jaarlijkse alumnidag Diplomering (transitiemoment student → alumni) Vrienden van de Haagse Internationaal Inzet sociale media Alumniplatform ondersteuning decentrale organisatie met databeheer, selecties en analyse Decentraal organisatie van opleidingsspecifieke activiteiten Hoe ziet het HHS alumniprogramma er concreet uit?

En dus… Wie gaat er morgen mee aan de slag?

En dus… ……en wat is daar nog voor nodig?