 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Aandacht voor het steunend netwerk
Workshop 3 deel 1: Marketing
LICHT – ZIEN EN LICHTBRONNEN
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Hondenhumor Kattengein Film is voorzien van geluid.
Voorbij & Do Met enkele foto’s van Giovanni.
Periode 8 Instructiefilm maken.
Les 1 Wat is “ Kook met mij mee!”?. Een dag zonder vlees
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
Blijf bij mij Jolink.
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Het geven van een workshop
de ouderbetrokkenheid vergroten
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
De 10 geboden Ik ben de Here God. Ik ben jouw God. Ik wil altijd voor jou zorgen. Hou daarom van Mij het meeste. Maak geen beeld van God. Gebruik de naam.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Betrokkenheid op de werkvloer
Motiveren van vrijwilligers
Jeugd Pastoraat Westerkerk.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Inbound Marketing Plan
Het nieuwe solliciteren:
Presentatie Socialbesitas Hogeschool VHL
De dag van het solliciteren Blok 1
Hoofdstuk B. Whatsapp Voorwaarden: Beveiligd Heel nuttig Categorie: Sociaal netwerken App Stores: App store: Apple Play store: Android Het gebruiken van.
Sociale media in de zorg Regionale Nascholing Intensive Care 26 maart 2015.
Presenteren en communiceren
Etiquette Etiquette Opdracht workshop.
Een nieuwe arbeidsmarkt Social media Marcel Burger van Burger Support.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
1 1 Phone Challenge Workshop Mbo niveau 3-4. l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Iedereen gebruikt social media.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
Psychologieles 9 lesweek 9 NEARPOD
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Onderzoek doen Een complexe (maar uitdagende) klus!
Dit verhaal wil jou onrustig maken. Het Evangelie maakt onrustig.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Mantelzorgkaart Aan de slag op het werk Aan de slag met mijzelf Aan de slag thuis mede mogelijk gemaakt door het ministerie van VWS en het ministerie van.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Leespubliek. Spoorboekje Even opfrissen Oefening leespubliek Bespreken oefening Wat gaan we leren?: Je kunt vertellen wat een leespubliek is en naar welke.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Team Communicatie 6 enthousiaste vrijwilligers Eind 2012 gestart Persvoorlichting, sociale media, evenementen, Kampong TV, interne communicatie, evenementen.
Stichting School & Veiligheid ondersteunt scholen bij het bevorderen van een sociaal veilig klimaat. Ouderavond over pesten in.
Workshop ‘Echt netwerken, werkt echt!’ Bert Breukers, ondernemersadviseur en trainer ROZ.
WORKSHOP ELEVATOR PITCH Loopbaanevent Trivalent Nynke Visser 21 mei 2016.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Cliënt en mediawijsheid Hoe mediawijs ben jij? MZ blok 4 Les 1.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
Opdracht interview Doel
Welkom bij het leernetwerk Ouderen in het Vizier!
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Berichten in de media Mediaboodschappen.
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Social media voor statenleden/politici
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Project gamemarket Les 1.
Korte inleiding + inhoudt
Transcript van de presentatie:

 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?

Wie ben ik?  Felix Govers  Audio Visuele Media  Filmontwikkelaar:  Living Image  Privé

Wie ben ik?  Zelfkennis  Tagline  Communicatie  Wat typeert mij?  Hoe zien andere mij?

De activiteit  Maak duo’s  Bedenk samen een activiteit  Beschrijf de activiteit in drie zinnen Fictief of non-fictief.

Wat wil ik overbrengen?  Waar sta ik voor?  Wat willen omstanders van mij horen?  Wat is relevant?

Wat bepaalt de relevantie?  Wie is onze doelgroep?  Overeenkomsten tussen jullie en doelgroep  Vraag van doelgroep?

Een filmpje maken. Waarom?  Groter publiek  Compact  Duidelijk  Aantrekkelijk  Toegevoegde waarde

Maar hoe dan? 1: Je kent iemand met ervaring 2: Je kent niemand met ervaring Twee scenario’s

Je kent iemand met ervaring  Stel hem/haar verantwoordelijk voor je PR.  Stel samen doelen, deadlines en richtlijnen op.  Blijf intensief contact houden met hem/haar.

Je kent niemand met ervaring  Kies een eigen stijl: beweegelijk, standaard, gedichtvorm, alleen, met anderen, kleurrijk, grijs, met of zonder muziek etc.  Kies passsende locaties  Volg enkele tutorials via Youtube u0_mu_LEQ

Tips  Zorg dat je filmpjes korter duren dan 1 minuut.  Als je voor het maken van filmpjes kiest, doe dat dan consequent.  Betrek je doelgroep in een filmpje door een vraag te stellen.  Hou het kort en bondig. Alleen de kernzinnen  Bepaal goed wat je wil zeggen met je filmpje en hou je daar ook altijd aan.  Begin klein en word steeds beter.

Distributie  Minstens even belangrijk als het maakproces zelf.  Zoek Facebook groepen die geinteresseerd zijn in jou aanbod.  Plaats het op verschillende media: Facebook, twitter, instagram.  Zoek actieve sites en stay-connected. Sociale media = Netwerken, geen vriendenlijst.

Voorbeeld filmpjes  Twitter:  Persgroep:

Opdracht  Bedenk een pakkend concept. Voorbeelden: Workshop, een thema of een getuigenis.  Maak een filmplan: wat ga je filmen? hoe ga je het filmen? hoe laat je het uitvoeren? hoe ga je het verspreiden? voor wie organiseer je het? etc.  Deel je plan.

Contactgegevens    Cornelis Mertenssstraat 32, Utrecht  FB: Felix.Govers