Evaluatie campagne “Twaalfde Man” 10.09.2014. Agenda Twaalfde man in vorm –Media (Mindshare) –Concept en plan –Budget –Timing –Partners Campagne 2015.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Fietsverlichtingscampagne 2011
Advertisements

• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Donderdag 14 mei  Seniorenrestaurant  In contact brengen van (alleenstaande) senioren met leeftijdsgenoten  Betaalbaar door samenwerking met.
1 De rechtenverkenner: een hefboom voor het lokaal sociaal beleid in Vlaanderen Steven Vanackere Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Inhoud 1.Doel 2.Wetenschap versus Marketing 3.Het ABC van de menselijke motivatie 4.De campagne (6-stappenplan) 5.Cijfers.
Meer dan Voetbal 17 november 2010 VSG Zuid De maatschappelijke rol van voetbal.
Een communicatiecampagne over dakisolatie. Hoe pak je dat aan?
Nova Vitaal Gezonde school…… Rosa Wassink Arbo coördinator
GGD Fryslân Akke Hofstee en Abe van Reemst Leeuwarden
Marketing & Communicatie Barry Jung & Alexander van der Mije.
Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media.
Cross Media.
Cross Media.
CROSS MEDIA. CROSS MEDIA Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken.
Marketing Werkgroep 6.
Goede campagne - De domste student van nederland
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
Maandag 20 juni 2005Lokaal Sociaal Beleid Gent Infovergadering LSB-FORUM KINDEROPVANG (Lokaal Overleg Kinderopvang)
Risicocommunicatie Zelfredzaamheid als motor
DENK VOORUIT de nieuwe rampencampagne
Gezond [datum].
Citymarketing Hilversum 2006
Marketingproject-communicatieplan
Workshop Sponsorwerven. Fondsenwerven Geweldig! Jij kunt door middel van deelname en fondsenwerven het leven van Amsterdamse dakloze honden aanzienlijk.
Jannet Wielinga, Rob Jan Peters, Anton Hoogenkamp, Martijn Schuster
© VIGeZ 2013.
Nieuw relatiemanagement SCRM Nieuw relatiemanagement SCRM.
PLUK Motivatie 2. Over Nike 3. Doelgroep 4. Boodschap 5. Doelen 6. Tools 7. Marketingvormen 8. Strategie 9. Waarde-oordeel 10. Bronnen.
 Onderzoek  Facts & Figures  Doelgroep  Concept  Inspiratie  Locatie.
Word kapitein van je project Doe ook mee !
Inge Jansen – CDM3a. Afbakening op basis van social media concepting  Doelgroep: Nederlandse studenten  Leuke kortingen, acties, aanbiedingen en wedstrijden.
Natural mineral water.
TEAM VOODODO – CREATIVE MARKETING – 15 MEI 2014 PRESENTATIE CAMPAGNE ANALYSE ‘RAYMAN RAVING RABBIDS’ DAMLA ÇETIN, DENVER ASENCE, THOMAS VAN VEELEN & GIANNI.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Infosessie Oproep Versterkt Streekbeleid 354. Versterkt streekbeleid Inhoud en doelstelling.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
KERNgezond. “Kinderen kunnen gezond eten leren afkijken” (Telegraaf, 7 nov 2013) “15 Procent van de leerlingen op de basisschool ontbijt niet of niet.
Yanick, Lygia en Janelle Drinken-eten. Indeling Concept Persona Doelgroep Moodboard Social Media Benchmark Online strategy map Top 10 zoekwoorden Customer.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Team Communicatie 6 enthousiaste vrijwilligers Eind 2012 gestart Persvoorlichting, sociale media, evenementen, Kampong TV, interne communicatie, evenementen.
Instrument of houding? Implementatie van regionaal en lokaal integraal volksgezondheidsbeleid.
Online Marketing Plan OW 3 Display Advertising. Opdracht in duo’s Onderzoek de online advertentiemogelijkheden van: - Groep 1: Facebook - Groep 2: Sanoma.
© MOVISIE Een leefbare samenwerking Door: Bora Avric (senior organisatieadviseur en o.a. projectleider van het project ‘Sportief Participeren’ binnen MOVISIE),
Hoe werkt Kampong TV? Onderdeel van Team communicatie 100% vrijwilligerswerk Samenwerking studenten Hogeschool Samenwerking Kampong videoteam Faciliteiten.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
1 - 9/07/2016 Klimaatsubsidie provincie Antwerpen Goedgekeurd 28 april 2016 Dienst Duurzaam Milieu- en Natuurbeleid.
De marketing van kennis
Aan tafel in euro.
Operationeel plan DIMAGINI
Waarom we dit project opstarten?
Campagne “Positive Belgium” Briefing Woensdag
Campagneplan Fiets Telweek 2017
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
Belangrijkste conclusie impactstudies
Doelgroepen: STER & LINDA
Wouter Lamme “Vindt de beste online supermarkt!”
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Minor Digital Marketing
Marketing Week 6 Het mediaplan Les 1.
Vrijetijdsweefsel Oostrozebeke
WELKOM.
Woongroep Philadelphia
Transcript van de presentatie:

Evaluatie campagne “Twaalfde Man”

Agenda Twaalfde man in vorm –Media (Mindshare) –Concept en plan –Budget –Timing –Partners Campagne

Media

Tv Online advertising Radio 4

Events Budgettair veel middelen naar video, dubbelop met tv-spots. Concept niet ideaal voor activatie/motivatie. Combinatie video én actie op podium niet optimaal. Boodschap leek goed over te komen (mensen bleven tot einde kijken). “Prijs” voor gemeenten: oproep was geen succes weergaven op youtube (op 5/9/2014) 60 downloads gemeenten – geen zicht op aantal uitzendingen 5 LocatieAantal bezoekers Oostende (W-Vl)5.000 Halen (L)150 Mechelen (A)600 Deinze (O-Vl)200 Overijse (Vl-B)200 Opwarmingsvideo met Peter Van de Veire Animatieteam op 5 locaties

Facebook Twaalfde man (Absoluut) –4.320 likes –Bereik en engagement liggen LAAG –Voetbal scoort ok, maar niet essentie Dat voelt beter (Vigez) –651 likes –Bereik en engagement liggen ZEER LAAG Hoe verder? 6

Website MeiJuniJuliAugustus Gebruikers Nieuwe bezoekers81,04%87,59%82,80%84,05% Gemiddelde sessieduur 00:01:5400:00:5800:01:1100:01:25 Populaire pagina’sIdeale maaltijd Gezond vermageren Bewegen – tips (Projecten) Home Voeding Ontbijt Pers Home Voeding Evenwichtig ontbijt Gezond vermageren Home Ontbijt Vermageren Voeding 7 Gezonde recepten + gezond vermageren.

Pers / PR PB op 2 juni 2014 PB op 13 juni 2014 Persaandacht nihil: enkel een campagne heeft te weinig nieuwswaarde. 8

Concept & plan

3 doelgroepen geselecteerd: 45-65j / 18-30j /12-18j. + mannen, de sociaal zwakkeren + sedentair gedrag + eventgerichte aanpak. Stortvloed aan voetbalgerelateerde reclame. Mooi concept maar niet volledig gerealiseerd. Geen “verdieping” van de campagne. Duidelijkere keuzes nodig? 10

Budget

PostVoorziene budgetBesteed budget Mediaruimte€ € Events€ € Absoluut€ € TOTAAL€ €

Timing

Oorzaak: nieuwe aanbesteding De krappe timing was problematisch: –Materiaal –Medewerking partners –Mediaplan –Bijsturing creatie –Expertencommissie –Interne bekendmaking 14

Partners

Partners / werkgroep Workshop 3 april Enquête augustus –75% zegt een gepersonaliseerd logo op website, folder, affiche te gebruiken –50% zegt de campagne mee gepromoot te hebben –0% zegt gepersonaliseerd campagnemateriaal te hebben gevraagd Evaluatie: Er is geen structurele wisselwerking met partners rond de campagne of projecten/acties. Minderheid van partners spelen een versterkende rol voor campagne. Te hoge verwachtingen? 16

Campagne 2015

Doelgroep – doelstellingen – boodschap Budget –Mediaruimte –Aanbesteding Timing 18