2015/HFB/OO/32006 Raamovereenkomst voor consultancy bij verandertrajecten in organisaties Opening d.d. 09/03/2015 Informatievergadering Facilitair Bedrijf.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samenwerking tussen overheden
Advertisements

Zaken doen met een gemeente Juridisch kader Unizo infoavond 26 september2013 Sint-Niklaas Frederick Ongena.
Procedure: hoe een offerte indienen?
Energiebesparing in de Industrie
Bestedende beheerder Een eerste stap naar budgethouderschap.
BXL 1476 – LOGIES, MAALTIJDEN EN VERHUUR VAN CONFERENTIERUIMTEN AAN DE ALGEMENE INFORMATIECYCLI INFOSESSIE
Opfrisser Aanbestedingsrecht Werkgroep Leveranciersselectie Polo. G. van der Putt 9 december 2008.

Actualiteit Nederlandse jurisprudentie Selectie en gunning
Gecombineerd onderwijs Gecombineerd onderwijs Studiedag Talen 19 maart 2010.
Gemeenten & Huishoudelijke Afvalstoffen 1 SUBSIDIËRING INVESTERINGSITEMS Projecten i.v.m. Openbare reinheid.
“De valkuil(en) van een richtlijn in de praktijk”
1 ADMINISTRATIEVE VEREENVOUDIGING Persoonlijke toestand en verklaring op erewoord.
Onderhands op z’n Steenwijkerlands Tiel, 1 juli 2014 Erik van der Kamp (inkoopcoördinator)
Prestatiemeten Herald Immink 24 juni Prestatiemeten Herald Immink 24 juni 2014.
1 Elektronisch aanbesteden anno 2013 Eis of wens? 7 november Daan Versteeg
De juridische context van de digitale factuur.
Joint Industry Projects Energiebesparing in de Industrie
OVERHEIDSOPDRACHTEN De onderhandelingsprocedure van naderbij bekeken en toegepast VVSG Pol Verbeke 30 april 2015.
Informatiebijeenkomst aanbestedingen 2016 Sociaal Domein Fryslân
1 INFOVERGADERING “RC VOOR HET LEVEREN VAN RELATIEGESCHENKEN, TOMBOLAPRIJZEN EN WEGGEEFARTIKELEN”
Het Facilitair Bedrijf (HFB) partner in overheidsopdrachten.
Info-sessie CD Selectie van leveranciers van diensten met betrekking tot licenties, implementatie, advies, opleiding en/of onderhoud van software.
Ticketing- en toegangscontrolesysteem en/of Kassasysteem Openbare toelichting 16/05/2012.
Informatievergadering
2015/HFB/OO/32408 Levering van wijnen en mousserende wijnen Opening 10/07/2015 – 9u45.
Bestek MRMP-I/S Nr. 14IS0XX
Bestek 2014/HFB/00/31576 : technisch beheer, onderhoud en totale waarborg van de technische installaties van en prestaties op afroep voor Dossin, Goswin.
Bestek MRMP-I/S/EM Nr. 13IS815 Kapt DETHIER Laurent (Aankoopofficier) Lt JANSSENS Katrien (Materiaalbeheerder) 05 Jul 2013.
2014/HFB/OO/31403 leveren van bedrukte enveloppen 12/01/2015 – 9u45 Informatievergadering.
Informatie –vergadering 15/01/2015
Informatiesessie 04/11/2014 Raamcontract dranken Infosessie dranken– Caroline Lievens- 04/11/2014 Directie Financiën– Cel Aankoopbeleid.
Inkoopcollectief Energie voor het Onderwijs
2013/AFM/OA/22655 Masterplan uitbreiding KMSKA - fase 2 Opening d.d. 06/12/2013 Informatievergadering 04/10/2013.
6 augustus Welke preventieve maatregelen kan de aanbestedende overheid nemen en wat te doen na de kennisgeving.
2015/HFB/OO/32524 Raamovereenkomst voor relighting opdrachten en lichtadvies Opening offertes d.d. 16/10/2015 om 9h45 Informatievergadering.
Titel De nieuwe aanbestedingswet, 13 december 2012.
EMVI Gunnen op waarde Maurice Wielink (CROW) Ruben Spek (gemeente Medemblik) 20 februari 2014.
Grensoverschrijdend samenwerkingsprogramma met financiële steun van de Europese Unie (Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling) Interreg Vlaanderen-Nederland.
Hoe inschrijven op een overheidsopdracht?. Inhoud 1.Basisprincipes van een overheidsopdracht 2.Procedure 3.Inschrijven in samenwerkingsverband 4.Inhoud.
© 2013 Universitair Ziekenhuis Gent Informatiesessie Leveren, installeren en in dienst stellen van een behandelingsplanningssysteem ten behoeve van de.
TenderNed Digitaal aanmelden en inschrijven bij RWS.
Onderhoud lokalen Bedeling maaltijden 1. Evolutie : onderhoud lokalen en bedeling maaltijden gebeuren door eigen personeel (MVD en contractueel)
Marktdag aanbesteden Workshop 6 Uitnodigingsbeleid Gemeente Lochem, Marleen Oltvoort Gemeente Zutphen, Ceciel Lurvink Apeldoorn Brummen Deventer.
Infosessie: Raamovereenkomst SLS/2016/004/2823 Donderdag 16 juni 2016 Johan Hoste, Coördinator-expert Dienst Service & Logistiek Jan Steeman, Coördinator-expert.
25 maart 2014 Inlichtingenbijeenkomst Voor de aanbesteding van bestek met zaaknummer
Kunststedenonderzoek 2017 TVL/2016/1233/MOF Informatiemoment 5 oktober 2016 Steven Valcke & Mia Lammens.
FLEPOS modernisering bestek AIV-FLEPOS/2016/0801
Rechtmatig en doelmatig inhuren op basis van de herziene Aanbestedingswet Het Dynamisch aankoopsysteem CLAIRE LEUSSINK-NIES – 22 NOVEMBER 2016.
Startbijeenkomst 22 september 2016
Aanbesteding jeugdteams
Agenda Inleiding / praktische mededelingen Scope Programma van eisen
Aanbesteden ICT outhousing en outsourcing
Aanbesteding Storage, servers en Back up
“Aanbestedingsvormen in perspectief”
Categorie Inkoopadvies en juridische capaciteit
17IA250 – Logementsmeubilair/ Mobilier de Logement
Veerponten Noord-Limburg
Infosessie: Raamovereenkomst SLS/2017/007/4163
Informatiebijeenkomst
TenderNed Digitaal aanmelden en inschrijven bij RWS
Welkom bij consultatie- bijeenkomst
Richtlijnen voortgangsrapport 2017/ in te dienen uiterlijk 31 maart 2018 Socius, Brussel, 20 december 2017.
Aanbesteding Arbo/PPMO
Elektronische veiling
Welke mogelijkheden biedt de nieuwe regelgeving voor duurzaam aanbesteden? Leen Van der Meeren.
Richtlijnen voortgangsrapport 2017/ in te dienen uiterlijk 31 maart 2018 Socius, Brussel, 20 december 2017.
Social in bestek: proportionaliteit, EMVI & BVP Presentatie Stadspartners 9 sept Louis Polstra.
SROI Stadswerk.
Commercieel beleid en recht
Transcript van de presentatie:

2015/HFB/OO/32006 Raamovereenkomst voor consultancy bij verandertrajecten in organisaties Opening d.d. 09/03/2015 Informatievergadering Facilitair Bedrijf

Informatievergadering HFB Disclaimer : – De huidige slides zijn enkel een samenvatting van de voornaamste clausules van het bestek met referentie 2015/HFB/OO/32006 en zijn dus onvolledig. – Deze slides zijn dus geen contractueel document. – Deze slides hebben enkel tot doel de kandidaat- inschrijver te wijzen op de voornaamste elementen om te komen tot een regelmatige inschrijving

Informatievergadering HFB Algemene gegevens : – Voorwerp van de opdracht – Aanbestedende overheid – mandaterende overheid – Gunningswijze – Selectiecriteria – Gunningscriteria – Aandachtspunten bij inschrijving – Aandachtspunten na toewijzing

Informatievergadering HFB Voorwerp van de opdracht : – Titel : raamovereenkomst voor consultancy bij verandertrajecten in organisaties – CPV codes : – Plaats van uitvoering : dienstverleningsplaats per specifieke opdracht afgesproken (Brussel en Vlaanderen) – Raamovereenkomst : ja – Duur van de overeenkomst : 4 jaar vanaf de datum vermeld in de sluitingsbrief

Informatievergadering HFB Aanbestedende overheid : Vlaamse Gemeenschap, bij delegatie in de persoon van de administrateur-generaal van Het Facilitair Bedrijf Het mandaat van de leidende ambtenaar bestaat enkel uit: a) de technische en administratieve opvolging van de diensten tot en met de oplevering; b) de keuring van de prestaties, zowel de a priori als de a posteriori keuring; c) het nazicht van de schuldvorderingen en facturen; d) het opstellen van de processen-verbaal; e) de opleveringen; f) het instaan voor het toezicht op de prestaties; dit toezicht omvat onder meer het geven van onderrichtingen, telkens wanneer het bestek of de opdrachtdocumenten onvolledig of onduidelijk zijn.

Informatievergadering HFB Gunningswijze : – Open offerteaanvraag : de opdracht wordt toegewezen aan de meest voordelige inschrijving; – Het betreft een raamovereenkomst die met minimaal drie opdrachtnemers wordt afgesloten mits er voldoende geschikte offertes zijn; opdrachtnemers worden voor opdrachten o.b.v. de raamovereenkomst in mededinging gesteld via minicompetitie; – Varianten bij inschrijving op de raamovereenkomst zijn verboden; kunnen wel worden toegelaten in minicompetitie.

Informatievergadering HFB Kwalitatieve selectiecriteria : eisen ten aanzien van de persoon van de inschrijver – Financieel – economische criteria: bankverklaring (model in bijlage bij bestek) – Technische criteria: aantoonbare kennis ervaring en deskundigheid per perceel waarvoor ingeschreven wordt; minimaal 4 consultants per perceel; referenties over de laatste drie jaar; namen en beroepskwalificaties consultants Kwalitatieve selectiecriteria zijn minima waaraan de inschrijver (& het voorwerp van de inschrijving) dient te voldoen

Informatievergadering HFB Gunningscriteria : – Kwaliteit: op 40 punten; minimum 24/40, zoniet substantieel onregelmatige offerte; o.m. beoordeeld op basis van methodologische aanpak – Prijs: op 40 punten; geen minimumscore; laagste totaalprijs krijgt beste score, punten overige offertes o.b.v. verhouding laagste tot de prijs beschouwde offerte, herleid naar 40 – Partnerschap en klantgerichtheid: op 20 punten; minimum 12/20, zoniet substantieel onregelmatige offerte; o.m. beoordeeld o.b.v. maatgerichtheid Gunningscriteria worden beoordeeld : – Tussen de inschrijvers onderling – Ten aanzien van de desiderata van het Bestuur Het Bestuur is niet verplicht een opdracht te gunnen !

Informatievergadering HFB AANDACHTSPUNTEN VOOR EEN FORMEEL REGELMATIGE INSCHRIJVING - MEEST VOORKOMENDE FOUTEN DIE LEIDEN TOT ONREGELMATIGHEID : – Digitale handtekening – Volledigheid : Alle documenten ! Vooral offerte EN inventaris/meetstaat Volledigheid van documenten Invullen van documenten RSZ status

Informatievergadering HFB Indienen van de offerte : – Elektronisch – 1 offerte per perceel – Tijdig indienen ! Elektronisch : elk document krijgt een timestamp Snelheid van opladen : uw eigen netwerk, het Internet, de omvang van de documenten, … – Laad eerst de essentiële documenten op : offerteformulier, meetstaat/inventaris, documenten voor gunningscriteria & kwalitatieve selectiecriteria, andere documenten

Informatievergadering HFB Demo eID (enkel in Boudewijn gebouw) – De website – Inloggen door een gemachtigde : persoon of bedrijf – Opladen van documenten – PV van opening op e-procurement

Informatievergadering HFB Volledigheid : – Alle stukken dienen bij de inschrijving aanwezig te zijn om de offerte te kunnen beoordelen : offertes moeten administratief en technisch conform zijn – De overheid beschikt over beperkte mogelijkheden om ontbrekende stukken op te vragen RSZ : de inschrijver dient in orde te zijn met de RSZ-verplichtingen

Informatievergadering HFB AANDACHTSPUNTEN NA TOEWIJZING – Borgstelling : dient tijdig te gebeuren (binnen 30 kalenderdagen na sluiting) – Startvergadering – Werfvergaderingen / opvolgingsvergaderingen – Er zijn geen vaste of minimale hoeveelheden te bestellen – Clausules m.b.t. straffen en boetes: art. 45, 46 en 154 KB uitvoering – Prijsherziening: geen prijsherziening voor verstrijken eerste jaar; jaarlijks; aan te vragen ten laatste 15 dagen voor verjaardag sluiting; op basis van gezondheidsindex – Wijze van facturatie: art. 150 en 160 KB uitvoering