Pilot Cursus Vakverbreding Toetsing 2008 Les 1 A.Materialen: A.Materialen: Reader is te vinden op Reader is te vinden op

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Advertisements

Praktijkworkshop: Groen Proeven in de praktijk. Programma • Introductie • Waarom Groen Proeven? • Beleid mbt Groen Proeven • Waar staan we nu? • Ervaringen.
Wat kan 10voorBiologie? Hoe kun je 10voorBiologie gebruiken?
Schrijf een artikel over een ‘Europees’ onderwerp dat voor jou van belang is ! Ga als volgt te werk !
Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Nieuw studievolgsysteem
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
De nieuwe studiewebsites van Pearson Benelux Vergroot je kennis met behulp van gevarieerd studie- en oefenmateriaal Wat is Pearson.
Wat is Pearson XTRA? De nieuwe studiewebsites van Pearson Benelux
les 12 - tekstplan, wikispaces
Presentatie UKB Digitale Toets informatievaardigheden Marjolein Drent en Bert Boxem Bibliotheek & Archief, Universiteit Twente.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
NU ENGELS.
Medmec04 Engagement.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 6, Blok 2.
Workshop evalueren Dcp
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
GSTPGO1 Onderzoek in Onderwijs
Onderzoeksprocedures. Inhoud  De leraar als professional  De seniordocent  De leraar als onderzoeker  Onderzoeks-stappenplan  Nulmeting.
Opvoeding en pedagogiek Bijeenkomst 1 Pascal van Schajik
School en samenleving kwartaal 1 schooljaar 2012/2013 docent: Pascal van Schajik medsite: schpa
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Sociologie en Diversiteit werkcollege 1
STUDIELOOPBAAN COACHING KWARTAAL 4 WEEK 5 Marie-Joze van Raak.
Toets klaar, lezen maar! Lezen vergroot je woordenschat (bij een kwartier lezen per dag  in een jaar  meer dan 1000 nieuwe woorden! Lezen vergroot jouw.
School en Samenleving schooljaar bijeenkomst 1 VQr2 docent: Pascal van schajik med.hro.nl/schpa.
Med.hro.nl/schpa.  CS8VooY&feature=related CS8VooY&feature=related.
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 1. OUDERBETROKKENHEID 
TRENDS 2014 Hafida
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
Informatica-Actief I&I-conferentie, november 2007.
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
Het OBIT-model Oppervlakkig leren en leren met diepgang
 Week 5 te doen: Bespreken toetsopzet Bespreken hoofdstuk 3 reader. Debatje: hoever wil je gaan met invloeden aanwijzen (case) Rapporteren ideeën onderzoek.
EEN BLENDED LEARNING MINOR INFORMATIEVAARDIGHEDEN
LEZEN 5.2 SOORTEN SAMENVATTINGEN. AAN HET EINDE VAN DEZE LES WEET/KUN JE.. Welke soorten samenvattingen er zijn. Hoe je deze samenvattingen moet maken.
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
Onderzoek In Onderwijs – groep bèta
Communicatie Les1.
Daphne Keller 30 augustus 2017
What is the meaning of? Student centered learning
Stappenplan modulebeschrijvingen schrijven
Gameprogrammeren: Introductie
Organische meststoffen
Les 4 De Docent: Voorbereiden op de les.
Tool II-2: Het plannen van OL, leerlingen stellen hun eigen vragen
KEUZE OPDRACHT Kies een van de afbeeldingen uit en teken ze volgens de opdrachten op het werkblad die je van de docent hebt gekregen.
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 2
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 3
Trainingsvoorbereidingsformulier
Trainingsvoorbereidingsformulier
Hoe leren zichtbaar maken? Toolbox formatieve evaluatie
E-learning E-health & Domotica
Mens & Maatschappij D-Toets
Leerling- kenmerken Motivatie
Tool WD-2: Verbinden van opdrachten aan de beroepscontext
Gesprekstechnieken Les 1.
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
E-health domotica E-learning
Gedragsproblemen en stoornissen
Inspelen op Innovaties
E health, Domotica en E-learning
E-health en Domotica Les 5.
ADL Les 1.

Transcript van de presentatie:

Pilot Cursus Vakverbreding Toetsing 2008 Les 1 A.Materialen: A.Materialen: Reader is te vinden op Reader is te vinden op eiding/tilburg/engels/ eiding/tilburg/engels/ eiding/tilburg/engels/ eiding/tilburg/engels/ Aanschaffen Anders Evalueren van Filip Dochy, Wouter Schelfhout en Steven Janssens, Lannoo Campus, isbn – nur 841 Aanschaffen Anders Evalueren van Filip Dochy, Wouter Schelfhout en Steven Janssens, Lannoo Campus, isbn – nur 841 Handouts worden regelmatig verstrekt. Handouts worden regelmatig verstrekt.

Pilot Cursus Vakverbreding Toetsing 2008 Les 1 B.Toetsing: B.Toetsing: ‘Klassieke’ toets over feitenkennis, stof wordt gaandeweg de cursus verder gedefiniëerd. (50%) ‘Klassieke’ toets over feitenkennis, stof wordt gaandeweg de cursus verder gedefiniëerd. (50%) Stof is minimaal On-line reader, boek Dochy e.a. en artikelen. Stof is minimaal On-line reader, boek Dochy e.a. en artikelen. Presentaties van onderhanden werk (denk bijvoorbeeld aan deelname debat of ander groepswerk. (voorwaardelijk voor nakijken onderzoek) Presentaties van onderhanden werk (denk bijvoorbeeld aan deelname debat of ander groepswerk. (voorwaardelijk voor nakijken onderzoek) Dat begint vandaag al met Mindmapping. Dat begint vandaag al met Mindmapping. Jouw eigen onderzoek, al dan niet in samenwerking met je stageschool (50%) Jouw eigen onderzoek, al dan niet in samenwerking met je stageschool (50%) Dit onderzoek kan ook heel goed meetellen voor je afstudeeronderzoek! Afstemmen met beide docenten! Dit onderzoek kan ook heel goed meetellen voor je afstudeeronderzoek! Afstemmen met beide docenten!

Pilot Cursus Vakverbreding Toetsing 2008 Les 1 C.Doelstellingen (breed) C.Doelstellingen (breed) De student kent de basis theorie / hanteert de kernbegrippen omtrent toetsing en evaluatie. De student kent de basis theorie / hanteert de kernbegrippen omtrent toetsing en evaluatie. De student kan verschillende toets vormen – en benaderingen hanteren. De student kan verschillende toets vormen – en benaderingen hanteren. De student doet ervaring op in het maken, ijken en evalueren van verschillende soorten toetsen. De student doet ervaring op in het maken, ijken en evalueren van verschillende soorten toetsen. De student kent de plaats en het belang van toetsing en evaluatie in het onderwijs. De student kent de plaats en het belang van toetsing en evaluatie in het onderwijs. De student legt verbanden tussen onderwijsvernieuwing en alternatieve toetsvormen. De student legt verbanden tussen onderwijsvernieuwing en alternatieve toetsvormen.

Pilot Cursus Vakverbreding Toetsing 2008 Les 1: Opdracht 1 Lees de informatie over mindmapping door. Lees de informatie over mindmapping door. Kies vervolgens een van de mindmap structuren om in een groep van 3 studenten een mindmap / verzameling te maken waarin je zoveel mogelijk zaken aangeeft die met toetsing te maken hebben. Kies vervolgens een van de mindmap structuren om in een groep van 3 studenten een mindmap / verzameling te maken waarin je zoveel mogelijk zaken aangeeft die met toetsing te maken hebben. Selecteer vervolgens die onderwerpen die volgens jouw groep aandacht zouden moeten krijgen in deze cursus. Selecteer vervolgens die onderwerpen die volgens jouw groep aandacht zouden moeten krijgen in deze cursus. Selecteer tenslotte minstens twee onderwerpen die thema van jouw onderzoek zouden kunnen worden. Selecteer tenslotte minstens twee onderwerpen die thema van jouw onderzoek zouden kunnen worden.

Voorbeelden Mindmapping

Pilot Cursus Vakverbreding Toetsing 2008 Les 1: Opdracht 2 Log in en ga naar pleiding/tilburg/engels/ Log in en ga naar pleiding/tilburg/engels/ pleiding/tilburg/engels/ pleiding/tilburg/engels/ Lees de informatie door en maak individueel opdrachten 1 en 2 (vul in en print vanaf de word versies) Lees de informatie door en maak individueel opdrachten 1 en 2 (vul in en print vanaf de word versies) Rapporteer terug naar de groep Rapporteer terug naar de groep Bewaar je materiaal, we komen op deze eerste impressies terug! Bewaar je materiaal, we komen op deze eerste impressies terug!