Toepassingen van Prijsdifferentiatie Arjan Agema.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 3: Geld over en tekort
Advertisements

Vandaag.
Bright Star •Land:Groot-Brittannië, Australië, Frankrijk •Regisseur:Jane Campion •Duur:119 minuten •Jaar:2009 •Start:20:00 uur Meer informatie? Pak het.
Marketing 1.2 de consument 19 november 2012.
Geld verdienen met trends
Hoofdstuk 5: Rekeningrijden
VASTSTELLING VERKOOPPRYZEN
Marketing PFS Access Management SEPA: Het einde van een commodity tijdperk ? Peter Devlies 30 mei 2006.
H10: Prijsmanagement.
Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting
10.1 Functies factor prijs (p. 164)
H11 – De prijs van het product bepalen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN
Kleding, hoofdstuk 2 Elasticiteiten.
Onderwijs en kinderarbeid
Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing
Prijszetting
Reclame.
What? Bezoek een festival van minimaal 5000 bezoekers en minimaal 3 podia. Why? Maak een beknopte SWOT en geef 3 adviezen.
Hoofdstuk 5.
Micro-economie (week 4)
Ev = - 1,2Elastische vraag +10% prijs verhoging-12% vraag (10 x -1,2) -5% prijs+6% vraag (-5 x - 1,2) Ev = - 0,5inelastische vraag +10% prijs verhoging-5%
Bedrijfseconomie H3 Omzet en marge Junior accountmanager.
EN RESONNANCE BELGIË OMARMEN ELKAAR EN ORGANISEREN OP DONDERDAG 15 OKTOBER 2015 OM 20u30 EEN BENEFIETCONCERT tvv (W)arm-kracht BOEK DEZE DATUM NU AL.
Le Concert Land:Frankrijk/Roemenië/Italië/België Regisseur:Radu Mihaileanu Duur:105 minuten Jaar:2009 Start:20:00 uur Meer informatie? Pak het Filmhuis.
De Laatste Dagen van Emma Blank Land:Nederland Regisseur:Alex van Warmerdam Duur:89 minuten Jaar:2009 Start:20:00 uur Meer informatie? Pak het Filmhuis.
The Hurt Locker Land:Verenigde Staten Regisseur:Kathryn Bigelow Duur:131 minuten Jaar:2008 Start:20:00 uur Meer informatie? Pak het Filmhuis boekje!
Agora Land:Spanje Regisseur:Alejandro Amenábar Duur:126 minuten Jaar:2009 Start:20:00 uur Meer informatie? Pak het Filmhuis boekje!
Reykjavik - Rotterdam Land:IJsland/Nederland Regisseur:Oskar Jonasson Duur:90 minuten Jaar:2008 Start:20:00 uur Meer informatie? Pak het Filmhuis boekje!
Goodbye Solo Land:Verenigde Staten Regisseur:Ramin Bahrani Duur:91 minuten Jaar:2008 Start:20:00 uur Meer informatie? Pak het Filmhuis boekje!
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Je gaat een spreekbeurt maken
Basisboek Marketing Hoofdstuk 9 Prijs.
Prijselasticiteit van de vraag
Departures Land:Japan Regisseur:Yojiro Takita Duur:130 minuten Jaar:2008 Start:20:00 uur Meer informatie? Pak het Filmhuis boekje!
Prijs elasticiteit. Prijsstijging van ‘n product heeft gevolg voor de afzet van het product: door prijsstijging beetje minder afzet door prijsstijging.
 Drie soorten opgaven: ◦ vanuit de prijs exclusief btw ◦ vanuit een btw-bedrag ◦ vanuit de prijs inclusief btw.
Vraag 1: Mag de school geld vragen voor een theaterbezoek?
Gratis musea bestaan niet Zin en onzin van gratis toegang studiedag sectie Promotie en Marketing, 13 december 2007.
Toepassingen 5L week 16: ‘Op tocht door vrijetijdsland’ ongelijke verdeling op basis van verschil of som van de delen op basis van verhouding tussen de.
TNS NIPO MuseumMonitor | Studiedag Prijsbeleid binnen Musea | 13 december 2007 Agenda Wat is en doet de MuseumMonitor Wat heeft men over voor museumbezoek.
Hoofdstuk 6 Prijs- en inkomsten- management. 1Wat zijn de belangrijkste methoden voor prijszetting? 2Waarom is het vaststellen van de kostprijs zo moeilijk.
Jongeren & geld. Zakgeld Hoeveel zakgeld krijgen jongeren? leeftijdzakgeld (per maand) 12€ 19 13€ 23 14€ 25 15€ 30 16€ 31 17€ 36.
Prijs- en Productmix 1e klas Ron Weijens.
Prijs- en Productmix ALLEEN OP NEERGEKLAPTE STOELEN GAAN ZITTEN.
Agenda Introductiefilm Presentatie Waarom kiezen voor glasvezel? Ons plan in Leudal Hoe ziet zo’n glasvezelnetwerk eruit? Wat zijn de kosten? Vragen.
Een blik in de toekomst TOP ICT 1 versus TOP ICT 2.
De optimale productiegrootte (bij een markt van volkomen concurrentie)
Marketing Alle inspanningen die we doen om tegemoet te komen aan wensen en behoeften van een klant.
Personeelsmeeting 26 februari 2015
Profiel Netbeheer en diensten klanten
Welkom Havo 5..
International Economics
Les 2 “Drie methodieken” thema 9.3. en 9.4.
Welkom Havo 5..
Wanneer er maar één aanbieder is
Welkom havo 3..
Hoofdstuk 5 Les 6: Markten.
Samenvatting Lesbrief Vraag en aanbod
Welkom VWO 5..
Welkom havo 3..
Welkom havo 3..
Van Opdracht tot Website
Les 5: Het marketingplan
Havo 4 Lesbrief Vervoer.
Terugrekenen met procenten
Zwembad de Byvoorde Tarieven 2019 Kinderen t/m 17 jaar
Les 6: Breuken en procenten 4
Vraag 1: Mag de school geld vragen voor een theaterbezoek?
Marktgedrag.
Complete for business Plus warranty 2, 3 & 4 jaar optie
Transcript van de presentatie:

Toepassingen van Prijsdifferentiatie Arjan Agema

Prijs Twee betekenissen:  Tegenprestatie voor een geleverd product  Winstmaximalisatie  Kostendekking  Marketinginstrument  Marktstimulering  Marktontmoediging

Vaststellen van de prijs  Kosten georiënteerd  Vraag georiënteerd  Concurrentie georiënteerd

Prijselasticiteit  Iso-elastisch  Elastisch  In-elastisch

Wat is duur? U krijgt twee vrijkaarten; waar kiest u voor?  Concert van Marco Borsato  Musical naar keuze  Pianoconcert van Alfred Brendel  Diner voor twee  Bezoek aan het Wereldmuseum  23%  39%  3%  53%  4%

Prijzen Nieuw Land Prijs Volwassenen€ 7,00 Volwassenen groepen vanaf 20 personen€ 6,50 Kinderen van t/m 17 jaar€ 3,50 Kinderen groepen vanaf 20 personen€ 3,00 Kinderfeestje per kind€ 8,50 Houders van 65+Pas en CJP€ 6, en CJP groepen vanaf 20 personen€ 6,00 Combinatiekaart NLE / Bataviawerf volwassenen€ 12,00 Combinatiekaart NLE / Bataviawerf kinderen (t/m 12 jr)€ 5,50 Houders van Museumkaartgratis Gezinsdagkaart (2 volwassenen + maximaal 3 kinderen)€ 18,50 Flevofondsleden (inclusief diensten en Jaarboek)€ 30,00 Groepen scholieren 12 t/m 17 jaar, vanaf 20 p.€ 2,50 Rondleidingen voor groepen prijs per€ 1,00 Gratis bezoekers (Flevofondsleden, openingen, enz.)

Waar het om gaat is wat je wilt bereiken  Zoveel mogelijk bezoekers,  Zoveel mogelijk inkomsten  Zo weinig mogelijk kosten  Zoveel mogelijk bekendheid  ………..