Hoe positioneer ik mijn uitgeverij 10 do’s en dont’s Windkracht62 1 WINDKRACHT62 +31 (0)651 69 33 04 Ian Muller.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
Advertisements

Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Metasearch wat is het probleem bij de oplossing? welke oplossing bij welk probleem?
Max van der Poel Gyor Moore Xander Kerasovopoulos Michael Bosker.
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Homcom Ledenvergadering 27/01/ Onze beste wensen Voor 2014 Vanwege het bestuur.
Iedereen coach naar Jef Clement.
Wauw!!! Google Panda update WAUW !!!!. Google Panda update Plots geen bezoekers en/of omzet meer? In de US had deze update een impact op bijna 12% van.
Hoe werkt een zoekmachine?. In feite als een gewone browser Zoekmachine discrimineert niet; álles wat geïndexeerd mag worden, wordt geïndexeerd Ranking.
SPAM SPAM. Heeft u veel SPAM? Kan uw provider het niet tegenhouden?
Informatie architectuur Opdracht 1 & 2 Sven Vening Student Nr Klas: V1CC2.
 Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties.
ONLINE VERBONDEN EN INTELLIGENTE COMPUTERS Semantisch web Tom Schurmans Gunter Fransen Nand Truyen Nele Lieben.
Meer bekendheid via je Website
Liquid Internet is dé nieuwe manier van online zaken doen. © Copyright IQNOMY 2010.
Google versus Bing Gigantenstrijd.
Hoe krijg ik volk op mijn site? Keywords Titles Descriptions.
Werken met de BETERapp Een hulpverlener vertelt: ‘Een herstelproces kenmerkt zich door terugval. Helaas vindt zo'n terugval normaliter niet plaats als.
Aan de slag met de BETERapp
Programmeren met If This Then That (IFTTT)
EhBIB Search Eenvoudig en geavanceerd zoeken Zoekresultaten weergeven.
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
Het nieuwe solliciteren:
Waarde-volle (mantel)zorg
© 2012 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden. Een contactpersoon toevoegen Via uw lijst met contactpersonen kunt u gemakkelijker communiceren.
Inhoud Presentatie 1. Probleemstelling onderzoek 2. Wat is een search engine? 3. Geschiedenis van search engines 4. Hoe werkt een search engine? 5. Welke.
Web 2.0 tool Khan academy Online instructie filmpjes bekijken. (
Online filmpjes maken. (
Online filmpjes maken. (
PESTEN JULIANASCHOOL.
“video op Youtubekanaal” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Sofie, ICT-verantwoordelijke.
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Internet Legacy woensdag 9 december Internet Legacy Wat wordt bedoeld met Internet Legacy? Informatie over jou op internet Aanmeldingen op sociale.
Special. Startpagina Profiel.
COMPUTERLES 1 Introductie. Inhoud ■Inleiding ■Wat is een computer? ■Waarom gebruiken we Windows?
Heel gewoon maar toch anders.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
WebdesignWebdesign, linkbuilding, zoekmachine marketing en het ontwerpen van webshopslinkbuilding zoekmachine marketingwebshops.
New Commerce Innovatie thema februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder.
Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.
Hom Com Ledenvergadering 26/03/2012. Google de-amazone-met-google-street-view
MEER RESULTAAT MET MOBIEL WEB-MARKETING Your Logo Here 2016.
1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren.
Moeten we onze content door laten indexeren? Kluwerlab.nl.
Hoe maak ik een website?. 4 stappen Analyse Ontwerp.
Mijn doel is om taboes te doorbreken, schulden te verminderen en sparen cool te maken voor zoveel mogelijk jongeren.
Surfen op het internet Basisbegrippen
SEO Hoger in Google.
Zoeken op internet
De X-road Pleidooi om niet incrementeel te blijven verbeteren aan de geautomatiseerde overheid over te stappen naar een digitaal opgezette overheid.
Vertelkast Sam Dielemans
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
Online Marketing Basis
Geschiedenis van het internet
Big Data.
Goochelen met Google Zoeken
Big Data.
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Procesondersteuning binnen de sociale zekerheid
VIMTAG Keuzehulp voor het vinden van de juiste IP camera.
Marketing en zoekmachines
Transcript van de presentatie:

Hoe positioneer ik mijn uitgeverij 10 do’s en dont’s Windkracht62 1 WINDKRACHT (0) Ian Muller

Hoe behandelt Google jouw content in 2018? 23 april 2014 Windkracht62 2

Historie Zonder 15 jaar zoekmachines was internet lang niet zo succesvol Googlen een universeel werkwoord… Groot door indexeren van webpagina’s Factor 1: keywords in content Factor 2: backlinks Werken met algoritmes en 24/7 datascanners

Visie en missie Larry page: “De perfecte zoekmachine begrijpt wat u bedoelt en vindt precies wat u zoekt”

Ontwikkeling Stap 1: verfijnen van de Search algoritmes (Cafeïne, Venice, Panda, Penguin, …) Stap 2: locatiegegevens bepalen mede de relevantie van zoekresultaten (Earth & Maps) Stap 3: personalisatie op basis van surf en klikgedrag Stap 4: socialisatie (G+, YouTube, Facebook) Stap 5: devices (PC, tablet, smartphone, Glass)

Achter liggend doel Google ziet zichzelf als de ultieme personal assistent van de gebruiker Een assistent waartegen je kunt praten, die begrijpt wat je bedoelt en die antwoord geeft Persoonlijk antwoord, dat de problematiek achter jouw vraag op maat helpt oplossen Een assistent die, anticiperend daarop, alles over je weet en zich in jouw wereld inleeft

Volgende stappen Google Now: gebruikers op elk moment en elke plaats een rijke ervaring bieden Google Speach: interpreteren van commando’s en daadwerkelijk antwoord geven Google Humming bird: echte kunstmatige intelligentie binnen de zoekmachine

Problematiek In de huidige kwantitatieve aanpak wordt alle tekst eenvoudig als strings opgeslagen en in een index geplaatst Zo’n string is niets meer dan aaneengeregen serie letters waarnaar de computer met hulp van de gigantische index zoekt Het gaat dus om betekenisloze info en om de zoeker echt te begrijpen moet de computer de werkelijke betekenis van zoekwoorden leren

Oplossing Deep learning doormiddel van het Knowledge Graph System Dit werkt gelijksoortig als de neuronen in onze hersenen Daarbij worden visuele (uiterlijke) en motorische (hoe het gebruik werkt) kenmerken met elkaar in verband gebracht Die kenmerken worden weer gekoppeld aan eigenschappen, waardoor een ‘triple’ ontstaat

Semantiek Op deze manier wordt een semantische zoekindex opgebouwd Google is hiermee inmiddels ver gevorderd Een miljard objecten is al in kaart gebracht middels tientallen miljarden feiten Daardoor ontdekt Google stap voor stap de werkelijke betekenis achter zoekopdrachten Dit kwalitatieve systeem gaat het de aloude kwantitatieve systeem overvleugelen

Gevolgen Websites zonder goede semantische structuur zullen minder relevant worden Je anticipeert hierop door een semantische markup aan de je site toe te voegen Met deze verborgen html-codes neem je de computer die de site leest ‘bij de hand’ Google herkent daardoor de n.a.w. gegevens van je bedrijf of site

Kansen Inspelen op de persoonlijke relevantie (tijd, plaats, interesses) Fysieke wereld koppelen aan het web Automatisch gegenereerde info: -Catalogusfunctie -Persoonsgegevens -Encyclopedie

Voorbeelden Open table system (restaurant reserveren) Electronic health assistent

Vragen Meet