door: Rixt Wibiër Branding (middengebied) Twekkelerveld
Identiteit –Sociale verhoudingen –Woon- en leefstijlen –Geschiedenis –Type woonmilieu –Positionering in de stad –Plannen –Trends Branding
Proces Branding Voorbereiding Warming Up Brandingsessies Programmasessie Marketing/ communicatie sessie
Kernkwaliteiten Twekkelerveld Gebouwde omgeving en voorzieningen
Ruim opgezet en groen
Speelvoorzieningen
Diversiteit aan buurten
Zorgvoorzieningen
Verenigingsleven
Kernwaarden Twekkelerveld Leefwijze en omgang 1. Behulpzaam 2. Eigen kringen 3. Aftastend 4. Zelfvoorzienend 5. Apart van de stad
Twekkelerveld: “Alles aanwezig” Merkbelofte
Zelfvoorzienend vermogen van de wijk Organiseren van grensverkeer in de publieke ruimte Verbeteren van de gebouwde omgeving Presenteren van de wijk naar buiten. Aandachtspunten vanuit branding
Zelfvoorziende vermogen van de wijk Onderzoek mogelijkheid “voorzieningencentrum” Onderzoek mogelijkheid bankvoorziening Vrijwilligersbank
Het organiseren van grensverkeer Gezamenlijke aanpak inrichting publieke ruimte Stimuleren van verbindingen tussen actieve verenigingen “Nieuwe” nacht van Twekkelerveld Oprichting wijkplatform
Verbeteren van de gebouwde omgeving Ondersteunen bewonersinitiatieven Samenwerken tussen wijkpartijen verbeteren Bewoners betrekken bij plan ontwikkeling Gevaarlijke verkeersplekken aanpakken Renovatie/ onderhoud (particuliere) woningen en winkels Speelvoorzieningen voor kinderen tot 4 jaar
Presenteren van de wijk naar buiten toe Beeldmerk/ huisstijl ontwikkelen Ambassadeurs voor de wijk vinden Website maken (indien nodig) “Nieuwe”nacht van Twekkelerveld Reclame activiteiten
Integraal wijkplan Twekkelerveld Stedenbouwkundige analyse Groenstructuurplan Sociale agenda WENS Economische analyse
Vragen?