EXTERNE COMMUNICATIE Een ‘force multiplier’! Bart Bams / NHC Utrecht 25 januari 2014.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De communicatie na de brand bij Chemie-Pack Wouter Jong Nederlands Genootschap van Burgemeesters.
Advertisements

In opdracht van … De provinciaalse Sportdienst Brugge Regio West-Vlaanderen.
Communicatie met de achterban
Welkom bij de introductieclinic voor nieuwe hockey-ouders
Communicatiemanagement
Workshop fotografie Arjan Geurts.nl 4/4/2017.
Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
Jeugd & Opleiding Resultaten 2010 en Speerpunten januari Themadag Jeugd & Opleiding.
Werkwinkel Persaandacht gevraagd! Haal meer uit je persrelaties Roel Daenen.
JAARPLAN HOCKEYSPONSORING DOELSTELLINGEN Bijdragen aan de naamsbekendheid Positieve bijdrage aan het imago Binding eigen medewerkers/ Company Pride.
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Communicatie in de Aanval op Schooluitval
Pers & Publiciteit Sjaak Koolen Waalwijk, 12 mei 2009.
Cross Media.
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
Cross Media.
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
SOCIAL RETURN ROTTERDAM Hoe communiceer je social return?
Interne Communicatie Inhoud: doel en nut van IC
Basisboek marketingcommunicatie
Werkproces 1.5 Externe relaties opbouwen en onderhouden
Communicatieplan.
Crossmediale Communicatie
Marketingproject-communicatieplan
Basis communicatieplan
HET SCHRIJVEN VAN EEN PERSBERICHT PROGRAMMA 09.30uOntvangst & voorstelronde 09.45uToelichting op de training 09.50uDe theorie 10.15uIndividuele opdracht.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Tine Vandevijvere Ge-Ned. Bronnen Artikels Websites Publicaties.
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Proces presentatie: StopBS Karst Hoogsteen & Tim Joosten.
Promotie maken Project H&A leerjaar 3 Mevrouw Timmermans ®
Communicatie en Instumenten
Middelen voor je buurtproject 28 maart Sessie 2.
Karst Hoogsteen & Tim Joosten.  Werkgevers van bedrijven waar de medewerkers muziek luisteren die onbedoeld ook door de omgeving gehoord kan worden (bijvoorbeeld.
Using media Lisette Immink Pieter Versluis Anne Draper Tom Horn.
Ingelmunster 5 Groep 5. Ingelmunster DoelstellingenMiddelenBudgetPlanning.
Organisatorisch overzicht Speerpunten beleid Facultatieve trainingen Rol hoofdtrainers Rol coördinatoren Rol teamouders Thema blok 1 : balbehandeling.
Management en leidinggeven
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Schoenmaatjes Edukans
PR & Communicatie BIG Challenge BIG Challenge deelnemers uit de veehouderij en andere agrarische sectoren die samen fietsen en strijden tegen kanker.
Communicatie is de basis
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
H.C. ‘s-Hertogenbosch Gerard Booij en Pieter Bak, sponsorcommissie H.C. ‘s-Hertogenbosch HockeySociëteit ‘s-Hertogenbosch.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
ClubMonitor. Algemeen Finance & admin. Lidmaatschapsvorm Sponsoring Hockeyvormen Families Communicatie Breedtesport Betaalde krachten Algemeen Andere.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Onze mooie, ronde school staat aan de Leeuwenlaan.
Sportvereniging en School een winnende combinatie Sport in Delft.
Utrecht, 29 januari 2011 Minisymposium: Succesvolle sponsorproposities.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Interim Communicatie Opdrachten. Meesters in Management helpt klanten om Interim communicatie opdrachten te vinden. We hebben regelmatig interim opdrachten.
PR & Communicatie BIG Challenge 2017
Inbound marketing en bloggen
Meer communiceren met een klein budget
Jeugd Bekrachtigings Programma Stralen in een nieuwe wereld
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
Situatie vanaf 18 september
H1 Media en communicatie
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
De communicatie na de brand bij Chemie-Pack
Gezondheidsverschillen
Situatie vanaf 18 september
Pers, pr en tekst schrijven
VOORLICHTING JJD-WINTERPROGRAMMA
Transcript van de presentatie:

EXTERNE COMMUNICATIE Een ‘force multiplier’! Bart Bams / NHC Utrecht 25 januari 2014

OPBOUW 1.Situatie HC Nuth 2.Communicatieplan 3.Mediaverzendlijst 4.Persberichten 5.Resultaten 6.Vragen 2

SITUATIE Zuid-Limburg Area 25x25 km 1. Sociaal-Economisch 2. Bevolkingssamenstelling 3. HC Nuth Lelijk eendje  Mooie zwaan

COMMUNICATIEPLAN 1. Probleemstelling 2. Doelstelling 3. Doelgroepen 4. ‘Boodschap’ 5. Communicatiemiddelen 6. Budget 7. Tijd 8. Organisatie 9. Onderzoek zie Hockeycorner.nl 4

MEDIAVERZENDLIJST 1.Hoe bereik je de doelgroep? 2.Leesdichtheid 3.Huis-aan-huis-bladen 5

PERSBERICHTEN 1.Kop 2.Lead  4/5 W’s 3.Uitwerking  oprolbaar 4.Noot voor de redactie 5.Bijlagen  Foto’s Tip 1: Google ‘Persbericht schrijven’ 2: hcnuth.nl/Vereniging/Persberichten 6

WAT COMMUNICEER JE? NIEUWE SHIRTS VOOR HOCKEYERS NUTH 7

WAT COMMUNICEER JE? AANVALSTRAINING BIJ HOCKEYCLUB NUTH 8

WAT COMMUNICEER JE? TELEFOONGIGANT VOORZIET HCN VAN WINTERVACHT 9

WAT COMMUNICEER JE? NIEUWE NUTHSE E-TOPWEEK GESLAAGD 10

WAT COMMUNICEER JE? NUTHSE HOCKEYBOYS NET GEEN LANDSKAMPIOEN 11

WAT COMMUNICEER JE? NUTHSE HOCKEYJEUGD HELPT STRAFCORNERKANON OP GANG 12

WAT COMMUNICEER JE? GOUDEN HOCKEYSTERS VERMAKEN JEUGD NUTH 13

WAT COMMUNICEER JE? NUTHS ZOMERHOCKEYSUCCES WEER VAN START 14

WAT COMMUNICEER JE? THEMA-AVOND SPORTBLESSURES BIJ HOCKEYCLUB NUTH 15

WAT COMMUNICEER JE? HC NUTH HAALT HOCKEYKAMPENGIGANT BINNEN 16

WAT COMMUNICEER JE? STORMLOOP OP HOCKEYCLUB NUTH 17

WAT COMMUNICEER JE? NUTHSE HOCKEYBELOFTEN WEER AAN DE SLAG 18

WAT COMMUNICEER JE? BAMS MET JONG ORANJE TEGEN ENGELAND 19

WAT COMMUNICEER JE? HOCKEYOPA NUTH STOPT MET WEDSTRIJDEN 20

WAT COMMUNICEER JE? HCN ALS HARINGEN IN EEN TON 21

RESULTATEN Bekendheid Nuth & Omgeving en verder Goede Naam Hergebruik Persfoto’s Engelse Publicatie Continue Ledengroei Ledentrots Radio & TV 2 de Veld + !

RESULTATEN (2) Eigen kennis Internet ‘Afgunst’ 650 Pbn Hockey.nl : 650 PBn / 450 Ppics / 1050 Artkn (830 incl. pic) NHC  Hockeycorner.nl 23

VRAGEN? 24