Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop KA 2 Kansrijke partnerschappen in de Volwasseneneducatie
Advertisements

Herkenning? Rot voelen? Leegte opvullen?
“Hoe kom ik aan klanten?”
De Huisartsopleiding in Nederland
Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
Werken met Didiclass Een oefeninstrument voor opleiders en coaches.
Wat kun je er (niet) mee binnen het onderwijs?
U treedt nu binnen in de wereld van Magic. U bent getuige van het ongelooflijke.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
Leren dienstdoen op de huisartsen post Aios deel, leren dienstdoen op de Hap Hao deel, begeleiden Aios op Hap Taakverdeling Aios, Hao, Hap, Wetten en regels.
Professioneel-kritische Instelling
Professioneel-Kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-Kritische Instelling Dag 1.
Resultaten inventarisatie opleidingsplannen & Toelichting op het programma Lambert de Bont Voorzitter Centrale Opleidingscommissie UMCG.
Karen v.d. Worp kamer Voorbereid op Stage Karen v.d. Worp kamer
Workshop Omgevingsgericht werken in het politiek bestuurlijke krachtenveld Ter gelegenheid van de BZK Projectdag 20 november 2008.
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Tijdmachine Informatie les 1
Academie voor algemene beeldende
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Sollicitatietraining
PowerPoint bij vaardigheid onderwijs voor de huisartsopleider op een paralleldag.  Anke ten Have april 2011.
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
Marije Boonstra & IJsbrand Jepma BKK Inspiratiedag Lerenderwijs Amersfoort 21 november 2014.
Workshop 2: Plezier in je werk: daar word ik blij van!
Het begint bij het jonge kind
OFC28 mediawijsheid les 3.
Visie & Strategie.
De dag van het solliciteren - introductie
Peerassessment HAO’s Ervaringen Twente 2013.
Feedback vragen Studiemiddag Bacherlor College 29 januari 2015
Ik ben naam, functie Wie zijn jullie? bedrijfsnaam Welkom bij.
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
PMG Week 1.  Pascal van Schajik    Kantoor L
Alle lijntje bij elkaar…?
Studieloopbaancoaching Kwartaal 2 week 1
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Peer review voor docenten: (hoe) werkt dat?
Praktijkervaring en reflectie
LOB normen en waarden Wat wil ik?.
Welkom. Voorstelle n Goedemorgen Meneer/meester Durenkamp Jullie SLB’er/mentor 10:15 – 10:30.
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Luisteren naar ouders Week 4. Programma vandaag  Theoretische uiteenzetting  Plenair oefenen in de klas  Zelfstandig oefenen.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Hoofdstuk 3 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk September 2015.
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink Workshop 3.
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
Onderwijs palliatieve zorg Huisartsopleiding 3e jaar Context en proactiviteit Huisartsopleiding Erasmus MC.
Ervaring met een nieuw opleidingsplan Joost Frenkel Cor de Kroon.
Workshop ‘Al eens gedacht om te flippen?’. Even voorstellen…. Patrick Logister.
Curriculum Tinbergen Start September Leergang 2.1: Beginnend opleider Tinbergen OktoberBlok 1: Observatie SU, consulteren, Leergesprek, klinisch.
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink Blok 5 17 februari 2015.
Regie op je eigen loopbaan: workshops ter inspiratie
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink.
SLC Assessment RUBEN SOL. Inhoud  Wie ik ben  Leerdoelen  Afsluiting.
Coachen Bewust worden van wie je bent, op weg naar wie je wilt zijn
ADL 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Themagroep ICT en de lerarenopleider
Welkom instructeurs!.
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Begeleider of beoordelaar: wanneer draagt u welke pet?
Zelfregulatie op Cartesius2
Werkveldbijeenkomst Dienstverlening
Programma ‘Opleidingsgroepen vaardiger ondersteunen’
Transcript van de presentatie:

Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink

Programma 21 oktober uur  - introductie  - kennismaking  - toelichting curriculum  - streefdoelen  - ‘de ideale opleider’  - leermogelijkheden aios  - afronding en opdracht volgende keer

Introductie  Opleiden is een vak (net als huisarts worden).  Je bent niet vanzelfsprekend bekwaam.  Als opleiding bieden wij je scholing aan.  Curriculum loopt parallel/synchroon aan opleiding van je aios.

Toelichting opleiderscurriculum  Opzet:  - leergang 1 = aspirant opleiders  - leergang 2 = beginnende opleiders (1 e en 2 e aios, jullie dus)  - leergang 3 = gevorderde opleiders (3e-6e aios)  - leergang 4 = ervaren opleiders  Leergang 2: 2 jaren  Per jaar 10x2 uur, groep van ca. 8 opleiders, 1x/mnd, vastgestelde workshopdata (zie rooster)

Toelichting opleiderscurriculum - vervolg  Volwassenenonderwijs  Svp afmelden bij verhindering - Marloes , - Gerrit-Jan , - Monique van den Bergh: -

Streefdoelen 1.1. De kennis, vaardigheden en lacunes van je aios in kaart kunnen brengen Als opleider de verschillende leermogelijkheden voor de aios kunnen benutten.  Vb: Observatiespreekuur  Consulteren  Patiëntenbespreking 3.3. De norm kennen van het functioneringsniveau van de aios. Vb: ComBeL Vaardighedenlijst

‘De ideale opleider’  - hoe ziet de ideale opleider eruit?  - heb je een voorbeeld voor ogen?  - welke eigenschappen vind je positief?  - welk gedrag kun je beter niet vertonen?  - hoe ver ben je zelf?  - wat heb je nodig om een ‘ideale opleider’ te worden?

Leermogelijkheden van de aios  Welke?  1. observatiespreekuur  2. consulteren  3. patiëntbespreking  4. klinisch redeneren

Leermogelijkheden van de aios - vervolg  Hoe kom je erachter wat de aios wel en niet kan? Hoe geef je daar feedback over?  Hoe werk je lacunes weg? Hoe ben je daarmee bezig als opleider?  - hoe pak jij het aan? wat is het effect?  - wat werkt goed? waarom?  - wat wil je veranderen? waarom?  Tweetallen – maak een flap.

Leermogelijkheden van de aios  presentatie

Afronding  Streefdoelen gehaald?  Samenvatting leermogelijkheden aios  Wat is de norm?  Hoe geef je feedback?  Ik-boodschap: ik zie – ik voel – ik wil

Afronding – volgende keer:  - meetinstrumenten in de huisartsopleiding  - feedback geven  - opdracht: leergesprek opnemen en video meenemen