(potentiële) belangenverstrengelingGeen Voor bijeenkomst mogelijk relevante relaties met bedrijven Geen  Sponsoring of onderzoeksgeld  Honorarium of.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De entertainmentbranche bezoek aan een tv studio opname met publiek
Advertisements

Dag 12. Dag 12 Dag 12 van het dagboek Hallootjes, Hoe is het bij jullie? Ik hoop dat jullie je een beetje beter voelen dan wij hier. Want het is toch.
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Rebound Salland. In deze PowerPoint… 1. waarom ik naar rebound ging 2. wat ik geleerd heb! 3. hoe ik terug wil naar school 4. wat ik nodig heb van.
Uitleg bijwoordelijke bepaling (bwb)
Uitleg meewerkend voorwerp (mv)
3 x opvoeden 12 april Effecten van belonen en straffen
Goedemiddag mijn naam is Marian Denekamp van Duynhoven
“Hoe kom ik aan klanten?”
Uitleg lijdend voorwerp (lv)
Samenwerken aan “rechtstreeks toegankelijke hulp”.
Portfolio Website Tim Klijn Klas: MBI m1 Datum: 21 november 2007
Ferluci.
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Schoolplein Rachelle Lisa Chantal Xian Leroy.
Ja maar, bij ons gaat alles goed Wij hebben geen problemen Ik heb een idee! Zullen we het zo doen? Andere prioriteiten, geen tijd Dat willen we nietPast.
Een goed loopbaangesprek, hoe doe je dat?
Disclosure belangen spreker
Waarom kijkt een ambtenaar thuis niet uit de ramen? Omdat hij anders op zijn werk niets meer te doen heeft.
Waarom kijkt een ambtenaar thuis niet uit de ramen?
Iedereen coach naar Jef Clement.
Inspirerend Coachen - praktijkervaring - het G®ROW kader
SIGEB: Signaleringsinstrument voor de thuissituatie
dat hebben wij, wij op vakantie naar kreta in september en wat hebben we, we zitten hier in de regen.
Hulp op afstand Presentatie door Kick de Wolff Hulp op afstand Hulp op afstand Hoe kom ik van mijn SPAM af (afhankelijk van de beschikbare tijd) Hoe kom.
Uitleg bijvoeglijke bepaling (bvb)
Interpreteren van data
Aan de slag met de BETERapp
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Mindfulness.
Het opbouwen van een data base
Persoonlijk ontwikkeling Plan Deniz Engin
Wees eens wat OENiger Open – Eerlijk - Nieuwsgierig
Ik doe mijn presentatie over…
Disclosure belangen spreker
Groningse voic .
Uitleg persoonsvorm (pv)
Presentatie Maastricht
Onze school, Albeda colege Schiedam Nieuwland.
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
ANW Module 2 Leven Door Gabriella, Melanie, Elise en Fabienne van v4.
Psychiatrie, Somatiek en Verstandelijke Beperking
Windesheim zet kennis in werking Update Beeldcommunicatie in de GGZ Nieuwe verpleegkundige zorg. Opduikende interventies in telezorgpraktijken.
Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
Hoofdstuk 5: Lastige gesprekken met individuele studenten.
Groningse voic .
Met een gebogen hoofd zit Carmen aan tafel met haar boek. Met een moeilijk gezicht kijkt ze naar de opdrachten voor zich. Over een paar weken is haar.
Het kwetsbare vertrouwen van ouders in de jgz Justine Pardoen Ouders Online.
Interview met Leon Bosma Manager Testing bij Ordina en klant van Onbegrensd Talent.
Wat vinden jongeren belangrijk? Cliëntenraad GGZ Kinderen en Jeugd.
Gezeik Ja je mag het eigenlijk niet hardop zeggen Maar soms heb ik het zo gehad met het onderwijs. Die docenten die alleen maar klagen dat het zo zwaar.
Windesheim zet kennis in werking Beeldcommunicatie in de GGZ Terugkoppeling onderzoeksresultaten en start hulpmiddelen ontwikkeling Onderzoekers: Marijke.
Korte presentaties 7 Berkeley (1.03) – Broederplein
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Beeldcommunicatie in de GGZ
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Beeldcommunicatie in de GGZ
Disclosure belangen NHG spreker
Serious Business Simuleren om te stimuleren
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Samenwerking eerste/tweede lijn
Film op recept? Ton Oomen, (RIVM-CIb-LCI)
Disclosure belangen (Potentiële) belangenverstrengeling Geen
Disclosure belangen Pim Brandenbarg
Onderwijsmaterialen module: “Ontwerp je eigen eHealthapp.”
Disclosure belangen NHG spreker
Sneak Preview voor CV&V Yvonne de Boer
Transcript van de presentatie:

(potentiële) belangenverstrengelingGeen Voor bijeenkomst mogelijk relevante relaties met bedrijven Geen  Sponsoring of onderzoeksgeld  Honorarium of andere (financiële) vergoeding  Aandeelhouder  Andere relatie, namelijk …  N.v.t.  N.v.t. Disclosure belangen sprekers

Windesheim zet kennis in werking Koert Prohl Annemarie van Hout RGOc, 1 december 2015 Nieuwe verpleegkundige zorg in de telezorgpraktijk

Windesheim zet kennis in werking

RAAK-onderzoek Beeldcommunicatie in de GGZ doel: –GGZ-professionals ondersteunen bij het effectief inpassen van beeldbellen in de eigen zorgverlening hoe: –kwalitatief onderzoek naar de gevolgen van beeldbellen op de zorginhoud –omzetten van kennis en inzichten naar praktisch toepasbare hulpmiddelen voor de professional –Ontwikkelen onderwijsmateriaal voor participerende hogescholen

Windesheim zet kennis in werking De deelnemende partijen GGZ-instellingen: –Lentis, Dimence, GGZ Noord-Holland-Noord, GGZ Drenthe (nemen actief deel aan het onderzoek) –GGZ Friesland, Verslavingszorg Noord-Nederland, Accare Lectoraat ICT-innovaties in de Zorg, Windesheim Lectoraat New Business & ICT, Hanzehogeschool Rob Giel Onderzoekcentrum / eHealth Netwerk Noord-Nederland Universitair Centrum Psychiatrie (UMCG) UvA / AMC Zorg Innovatie Forum

Windesheim zet kennis in werking Lopend veldwerk Team E: FACT - ongeplande zorgvragen Team H: FACT - geplande zorg enkele cliënten Gepland: Team X: forensisch FACT-team

Windesheim zet kennis in werking Onderzoeksvraag Welke nieuwe verpleegkundige zorg ontstaat er in de telezorgpraktijk? Wordt deze nieuwe zorg herkend door de verpleegkundigen en als zodanig ingezet?

Windesheim zet kennis in werking Methodologie Etnografische studie Observaties en informele interviews Documentenanalyse en focusgroepen Tweede fase van dataverzameling én data-analyse gestart

Windesheim zet kennis in werking Zorg versus behandeling Taco vertelt dat Tobias na de laatste opname soms hele nare verhalen vertelde, zoals een verpleegkundige op de afdeling tegen hem gezegd heeft dat hij dat ‘borderline-snolletje’ wel mocht pakken (of maar moest gaan pakken). Taco vertelt dat hij dan aangedaan is, dat het heel lastig is om zo’n gesprek te voeren via telezorg. We praten daar even over door, maar krijgen het niet goed te pakken. Het lijkt er mee te maken te hebben dat zo’n beeldgesprek niet onderdeel van een proces is, het is een momentopname, een soort tussenstop, losstaand van het proces. Ik vraag Taco of het anders zou zijn als hij de casemanager was van Tobias. Taco heeft het dan over het behandeltraject, hij noemt beeldzorg een aanbod en het lijkt even alsof dat geen onderdeel van het behandeltraject is, maar dat klopt volgens Taco dan toch ook niet helemaal. Duidelijk is wel dat dergelijke gesprekken als met Tobias bij Taco meer ‘binnenkomen’ dan als het niet via telezorg was geweest. ( OtE)

Windesheim zet kennis in werking Praatje zonder doel: Praatje pot En wat ik nu doe hier in telezorg is alleen maar mijn gezicht laten zien en mijn praatje houden en proberen te luisteren naar wat iemand zegt en wil. Dus dat is meer, nou ja, dat is een beetje begrip hebben voor de situatie en wat adviezen lukraak …maar het toch allemaal een beetje tis allemaal een beetje voor de vuist weg….ik weet ook niet precies wat er echt aan de hand is en waar we naar toe moeten of waar de patiënt naar toe wil.. dus het is toch een beetje zo van, ja ik ben beschikbaar voor een praatje … het heeft nog niet heel veel methodische om het lijf, maar het kan het wel worden, maar dan moet er nog wel heel wat aan gebeuren denk ik ( OtE)

Windesheim zet kennis in werking Bob en Marijke I: Heb je daar een beeld bij van waar dat scherm dan voor dient voor die mensen? M: Nou, momenten als, als mensen vastlopen bijvoorbeeld hè. Mensen die niet hun dag kunnen starten en vastlopen en dan of niets gaan doen of een casemanager gaan platbellen. Dan denk ik ja, als je dus zo’n scherm hebt, meld dan : joh, ik loop helemaal vast, ik moet eigenlijk vijf dingen doen. Ik weet niet waar ik moet starten. Een beetje een dag structuren, is daar prima om voor te gebruiken( OtE)

Windesheim zet kennis in werking Bob en Daan Er wordt gebeld door Bob. Hij zegt: Ik zit verlegen om een praatje. Daan: Waarom dan? Bob: Ik wil van mijn spanning af Daan: Dat wil je al jaren, dat moet je met je psychiater doen, daar kan ik je niet mee helpen. Bob: Ik wil weten wat ik er aan moet doen. Daan: Wat denk je zelf? Bob: Ik denk dat ik maar een stukje ga fietsen. Daan: Dat lijkt mij een goed plan. Bob: Dan ga ik nu ophangen.. en hij drukt Daan weg. Daan vertelt dat de gesprekken met Bob altijd zo gaan. Hij heeft zelfs het idee dat wanneer Bob hem op de zorgcentrale ziet zitten, hij zelf al snel voorstelt om te gaan fietsen of iets dergelijks. Ik probeer te achterhalen of dat komt omdat hij van Daan weinig ruimte krijgt, maar Daan weet het niet zo goed, zo gaat het gewoon. ( OtE)

Windesheim zet kennis in werking Bob en Rudi Bob heeft voor mijn komst ook al ingebeld. Hij weet zelf wat hij moet doen, maar vraagt om bevestiging zegt Rudi. Rudi vindt dat Bob geleerd moet worden hoe hij zonder voortdurende interventie van anderen zelf met zijn gedachten om kan gaan, bijvoorbeeld door cognitieve gedragstherapie. Hij weet niet of daar mogelijkheden bij deze man zijn of dat hij al veel pogingen gehad heeft, maar… en dan wordt hij weer op zijn mobiele telefoon gebeld. ( OtE)

Windesheim zet kennis in werking Koert Prohl Casuïstiek

Windesheim zet kennis in werking Data Verschil in uitvoering Telezorg om te uiten, geen specifieke vragen 24- uurszorg versus herstelbeweging Vaker kort contact, minder vaak huisbezoek Logistieke oplossing Beeldbellen om het beeldbellen: aanbieden aan iedereen er mee om kan gaan

Windesheim zet kennis in werking Analyse Dilemma's zonder overleg Telezorg is geen onderdeel behandelplan op voorhand Beeldbellen is een ding dat je kunt doen Middel (beeld is middel tot contact) en doel (waarom gebruik je telezorg en wat is het dan) zijn onduidelijk en lopen door elkaar

Windesheim zet kennis in werking Hoe het onuitgesprokene te pakken krijgen? -Er lijken willekeurige praktijken te ontstaan -Kennis en vaardigheden van de verpleegkundigen liggen besloten

Windesheim zet kennis in werking Richting conclusie en advies Telezorg levert nieuwe vormen van verpleegkundige zorg, maar wordt nog niet zo ingezet, die nieuwe vormen ontstaan in het gebruik. Advies: –Sluit met telezorg aan bij de huidige praktijken van beeldzorg in de GGZ (begeleiding in het moment, structuur bieden, afstand houden, nabijheid creëren, beeld krijgen, reistijd reduceren, flexibiliteit vergroten), maar zet dat bewust in als verpleegkundige en per patiënt. –Overleg met collega’s over de voortgang van deze nieuwe praktijk. Project: de hulpmiddelen gericht op de mogelijkheden van telezorg en het ondersteunen van verpleegkundig overleg over de nieuwe praktijk.

Windesheim zet kennis in werking Dank voor uw aandacht Koert Prohl Annemarie van Hout