Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Business mapping Business model canvas.
Over consumenten, gedrag en marketing
Sponsoring Sponsoring Welkom bij de workshop Astrid en Miek Meldpunt Vrijwilligerswerk.
Kevin Cornelissen Inne Hidegh
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
29/01/14.  Intro  Theorie  Kennisvragen maken.
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
4 P´s en 3 R-en MK01.
Business Marketing Sabine Vermuyten
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Cross Media.
Marketing Werkgroep 6.
Marketing presentatie
Marketing presentatie
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
detaillistenpromotie
Communicatiebeleid Onderneming
Business Marketing Management
Hoofdstuk 1 Waar blijft je geld?
Welkom bij het vak economie!
Communicatiemix (promotiemix) Kennisdomeinen:
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
MARKETINGMIX.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Ondernemer detailhandel.
Marketing 5 havo.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Reclame Masters | Ik en reclame!
Ondernemen moet je doen
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
Welkom Masterclass Wervend Schrijven. Wervend schrijven kenmerkt zich door… eigen formulering eigen opbouw eigen doel extreme afstemming op de doelgroep.
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
Prijs- en Productmix ALLEEN OP NEERGEKLAPTE STOELEN GAAN ZITTEN.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
Prijs- en Productmix ALLEEN OP NEERGEKLAPTE STOELEN GAAN ZITTEN.
Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Promotie- en Plaats mix 1e jaars.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Plaats- en Promotiemix 1e klassen Ron Weijens. Presentie / Resultaten / “Gelukkigen” Lijst.
Dienstenmarketing Week 4.
Ron Weijens.  Lijst Lijst  20 minuten voor doornemen te leren stof  Daarna SO.
Plaats- en Promotiemix Presentie. Vandaag De tijd tot 10 over 9 om nog te leren Daarna: 20 meerkeuzevragen > SO.
H 8 Marketingcommunicatiebeleid 1.Inzicht in marketingcommunicatie 2.De rol van reclame in het communicatiebeleid 3.Communicatiedoelgroep en -doelstellingen.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Een product of dienst verkopen
What will you do to change the
Maarten Peeters 6Handel
Juridische aspecten van een webshop
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Marktanalyse.
Les 1: Introductie Marketing
Bedrijfseconomie, Ondernemerschap en Financiële Zelfredzaamheid
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Acquisitie en PR– les 1.
Basics over communicatie
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Communicatie.
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten

Regels Op tijd binnen, te laat is absent Boeken, schriften direct op tafel Je hebt boek ALTIJD bij je Jassen uit, tassen van tafel Mobiele telefoons uit Niet kauwen / eten in lokaal Als je iets wilt vragen / zeggen steek je hand op We tonen te allen tijde respect voor elkaar Huiswerk niet gemaakt omdat je ziek was / afwezig was is geen geldig excuus Tijdens deze lessen: Luisteren tot 10 a 15 minuten > Individuele of Groepsopdracht

Vervolg Iedere week 10 “gelukkigen” Dit cijfer reken ik mee in de beoordeling Meerdere docenten > Meerdere werkvormen! Geen lagere school excuses Je mag meeschrijven, maar vanaf volgende week staan de PowerPoints op Nova Portal

Doelstellingen Je kan de promotiemix omschrijven en toepassen aan de hand van communicatie, reclame, sponsoring, public relations, free publicity en persoonlijke verkoop. Je kan de plaatsmix omschrijven en toepassen aan de hand van directe levering, indirecte levering, intensieve, selectieve en exclusieve distributie. Klassengemiddelde van 6,0

Planning Week 1: Promotiebeleid Week 2: De media Week 3: De media Week 4: De media en Distributie Week 5: Distributie Week 6: Distributie Week 7: Herhalingen Week 8: Oefentoets

Presentie 1A 1B

Marketing - Sales Je volgt de opleiding Marketing en Sales, dit is een bewuste keuze geweest!! Wat is Marketing? Wat is Sales?

Marketing - Sales Een optimale onderlinge afstemming van de 4 p’s (marketingmix), zodat er een positief befrijfsresultaat onstaat Sales is het leveren van goederen of diensten aan derden tegen betaling. De verkoop kan plaatsvinden tussen twee bedrijven (B2B, business to business) of tussen een bedrijf en een consument (B2C, business to consumer). Minder belangrijk maar niet onmogelijk is de verkoop onder particulieren (C2C, consumer to consumer).

Promotie!! Adidas Adidas Promotie!! Adidas Adidas

Promotiebeleid Is promotie altijd het beste middel om je product te verkopen? Wat ga je doen als je product niet verkoopt? Dit gaan wij jou leren in deze module

Communicatie versus Promotie Communicatie als er informatie wordt over gebracht tussen verkoper en koper of gebruiker Promotie is gedragsbeïnvloeding, zoals TV reclamespots. Is dit promotie of communicatiedit

Doel van Promotie Kennis overdragen Waardering bij de ontvanger bevestigen of veranderen Houding t.o.v. producten en merken bevestigen of veranderenveranderen Een bepaald gedrag bevestigen of veranderen

Promotiemix > Communicatiemix Communicatiemix bestaat uit 2 delen Themacommunicatie (lange termijn) 1. Reclame 2. Marketing PR 3. Sponsoring 4. Direct Marketingcommunicatie 5. Verpakking Actiecommunicatie (korte termijn) 1. Sales Promotions 2. Displays 3. Direct Marketingcommunicatie 4. Artikelpresentatie 5. Verpakking 6. Persoonlijke Verkoop

Voorbeeld van Irritante Reclame - Promotie

Voorbeeld van Top Reclame - Promotie

Promotie of niet? Komt voor in TV Reclame Tijd

Reclame Definitie is: Elke vorm van betaalde niet persoonlijke presentatie of promotie van goederen, ideeën en diensten door een herkenbare afzender

Kenmerken van reclame Afzender is bekend Reclame loopt via massamedia Voor gebruik van massamedia moet worden betaald Reclame heeft tot doel meer te verkopen: reclame werft klanten

Indeling reclame Naar afzender Naar ontvanger Naar inhoud van boodschap Naar gebruikte media Opdracht: lezen pagina 9 en 10

Indeling naar afzender Producentenreclame Detaillistenreclame Coöperatieve reclame Collectieve reclame Combinatiereclame Ideële reclame Pagina 9 van boek

Indeling naar ontvanger Consumentenreclame Industriële reclame Handelsreclame Pagina 9 boek

Indeling naar inhoud Themareclame t.o. actiereclame Informatieve reclame Institutionele reclame Generieke reclame Vergelijkende reclame Pagina 10 boek

Voorbeeld

Persoonlijke verkoop Is het onderhouden van persoonlijke contacten tussen de onderneming en haar afnemers met als doel het realiseren van een verkoop

Voordelen persoonlijke verkoop Persoonlijk contact Contact kent 2 richtingen Kan gereageerd worden op eventuele bezwaren Verkoop kan qua niveau en snelheid worden aangepast aan de klant

Direct Mail Direct Mail: Is een op naam gestelde, geschreven commerciële boodschap die thuis wordt bezorgd In voorbeeld een bedrijf dat veel direct marketing verstuurt

Sales Promotion Sales Promotion: Is een tijdelijke actie waarbij de prijs/waardeverhouding positief wordt beïnvloed Voorbeeld Voorbeeld

Public Relations Public Relations: Is het stelselmatig bevorderen van wederzijds begrip tussen een organisatie en haar publieksgroepen

Taken van PR-Afdeling Uitgeven jaarverslag Organiseren van open dagen en rondleidingen binnen bedrijf Verstrekken van info aan de media en / of politieke partijen bij problemen binnen bedrijf en oplossen ervan Beïnvloeden van publieke opinie Verstrekken van kerstpakketten aan werknemers en leveranciers

Free Publicity Is een vorm van berichtgeving in de media over een onderneming, een product of een merk waarvoor niet direct wordt betaald Nadeel: niet te beïnvloeden Voordeel: Gratis

Sponsoring Is een zakelijke overeenkomst waarbij de sponsor geld en/of goederen levert, met als tegenprestatie dat de gesponsorde communicatiemogelijkheden levert Voorbeeld

Vormen van sponsoring Sportsponsoring ABN-AMRO > Ajax Cultuursponsoring Heineken Music Hall Televisiesponsoring RTL weerbericht door Davitamon

Doel van Sponsoring Merk- naamsbekendheid vergroten Imago verbetering Kweken van Goodwill

Opdracht Maken vragen 1 t.m. 15 pagina vanaf pag. 19 Alles leren LET OP > Huiswerkcontrole EN 10 “gelukkigen”