QUICKSCAN BELEID. HELP!!  leerling moet er zelfstandig mee aan het werk kunnen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Plusgroepen in het basisonderwijs.
Advertisements

Psalm 86 : 6 Leer mij naar Uw wil te hand’len, ‘k Zal dan in Uw waarheid wand’len; Neig mijn hart, en voeg het saam, Tot de vrees van Uwen Naam. Heer’,
Visie bepalen Techniek op de ……….school. Doelstelling Komen tot een duidelijke visie op techniek, rekening houdend met de toekomst, zodat er gebruik gemaakt.
Titel: Groeiproces de Ceder.
Het jonge kind, VVE en doorgaande lijn Waar gaan we heen? OKE wet Beleidsplan VVE “en nu is het OKE” Ombuigingsbesluit peuterspeelzalen Kwaliteitseisen.
passend onderwijs en zorg voor de jeugd
Milieuzorg Op School FOCUSGROEP visie en standpunten leerkrachten 2 de graad.
Logical Framework Approach
Oriëntatie 1-Zorgroute
Welkom.
MBO passend onderwijs
Hoe kun je de kwaliteit van onderwijs in je eigen project verbeteren?
Kwaliteitszorg SPO Utrecht
Groot ICT-project Visie Daniëlle de Winter.
Handelingsgericht werken als schakel naar passend onderwijs
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
de denk- en werkwijze voor passend onderwijs
Sociale vaardigheden in het basisonderwijs Werkgroep onderwijs.
PoRaad Herman Bijsterbosch 1 maart 2013.
De kern van het arrangeren
Oog voor slimme kinderen?!
Presentatie STOPOZ 2012 Excellent presteren.
Even voorstellen Anja Hol
ALGEMENE OUDERAVOND FRANCISCUSSCHOOL
Een project van de Korengroep
Pass’t Montessorionderwijs ?
Van ICT-coördinator naar ICOACH
Een kansrijke veilige school!.  Het Stroink is een openbare Daltonschool.  Openbaar betekent dat de school open staat voor iedereen met respect voor.
Nutsschool Hertogin Johanna Locatie V.
OUDERAVOND 16 september uur Van harte welkom Wie zijn er allemaal (extra) actief op school: uur ouderraad uur medezeggenschapsraad.
Workshop ‘visieversneller’
PEDAGOGISCH QUOTIËNT EN INTELLIGENTIEQUOTIËNT
Kwaliteitsbeleid.
Den Haag 13 november 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
Uitkomsten kwaliteitsonderzoek pilot toezicht 2020 De Oranjerie datum onderzoek 12 mei 2015.
Nutsschool Hertogin Johanna Locatie V.
ONDERWIJS AAN (POTENTIEEL) BEST PRESTERENDE LEERLINGEN
3umH3H0. Studie reis Canada Renate en Henco (14 t/m 22 november 2014)
Basisscho ol Op De Horst Ervaringsgerich t Onderwijs Afstemming.
Informatie voor ouders van de van Randwijkschool.
Peer review voor docenten: (hoe) werkt dat?
Lucas Rurup Passend onderwijs maak(t) het mogelijk.
BELEIDSPLAN. Concept en Pilot jaar  Het team van O.B.S “de Westhoek” voert het zogenaamde Handelings Gericht Werken in (HGW).  We stemmen.
Ouderavond De Doornick Onderwerp: Wel/geen continurooster?
‘Plusleerlingen’ Omgaan met intelligente en begaafde leerlingen in de rekenles Robert Timmermans.
Welkom op de informatieavond van bs Groene Vallei
Toelichting inspectierapport. Agenda Inleiding/welkom Waar kijkt de inspectie naar? Hoe verder? Nog te beantwoorden vragen.
INTEGRAAL PERSONEELSBELEID CED-Groep. Visie Missie Doelen Gespreks- cyclus en beoordeling Personeels- beheer Management en Organisatie Loopbaan- management.
Ouderavond Mandegoud Maandag 11 maart. Doel van de avond Ouders informeren over oordeel Inspectie van het Onderwijs Ouders informeren over Plan van Aanpak.
Pilot november 2011 Utrecht. GRONINGEN DLL en REFERENTIENIVEAUS.
ADV Pedagogische en educatieve dienstverlening De blik van de leerkracht kijk, luister, ontdek en zie de talenten! ADV.
Kindcentrum De Troubadour samen aan het roer Mirjam Brussée Afdelingsmanager 0-6.
1 Schoolplan gebaseerd op:  visie in  gezamenlijkheid en  grote betrokkenheid.
Groep 3 Hoe volgen wij de kinderen?
GEEN METHODE MAAR HET ONTWIKKELEN VAN EIGEN AANPAK.
Welkom.
WELKOM Verdiepingsdag Europees Parlement Ambassador Scholen
Hoe kunnen wij ict stumileren in het onderwijs
Circuit en hoeken.
Een herziene, bestuurlijke visie op passend onderwijs en Plein 013
Kwalitatief goed onderwijs voor ALLE kinderen!
Informatieavond 15 november 2017
Burgemeester Reigerstraat KW Utrecht
Cluster Oudenbosch - Bosschenhoofd Zegge
Kwalitatief goed onderwijs voor ALLE kinderen!
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
Stel dat de (onderwijs) wereld gaat veranderen
Algemene ouderavond schooljaar
Ouderavond voor ouders en verzorgers van de leerlingen van CBS de Tarissing
jaarplan en speerpunten
Transcript van de presentatie:

QUICKSCAN BELEID

HELP!!

 leerling moet er zelfstandig mee aan het werk kunnen

 Opzetten van workshops met betrekking tot hoogbegaafdheid  Wat is het?  Hoe signaleer je het?

 Materiaal alleen is niet de oplossing!  Klassenmanagement?  Leren leren?  Doorgaande lijn?  Signalering?  Hebben jullie wel een beleidsplan?

Teamoverstijgend  Training slimme kinderen  Workshops  Ouderavonden  Training ontwikkelingsvoorsprong  Diagnostiek  Levelwerk

 Visie HCO  Hoogbegaafdheid is niet een los onderwerp  Hoogbegaafdheid moet integraal worden aangepakt

QUICK SCAN 1. Schoolorganisatie 2. Kwaliteit van het onderwijs

Schoolorganisatie  Visie en missie  De visie en missie geven richtlijnen voor beleid Hoogbegaafdheid op school

Schoolorganisatie  Strategische doelstellingen

Schoolorganisatie  Doelgroep

Schoolorganisatie  Personeel  Er zijn diverse vormen van professionele ontwikkeling mogelijk om leerkrachten om-, bij-, her-, of na te scholen, waaronder ook intervisie, coaching en collegiale consultatie.

Schoolorganisatie  Middelen

Schoolorganisatie  Kwaliteitszorg Afspraken met betrekking tot het onderwijs aan leerlingen met een ontwikkelingsvoorsprong of hoogbegaafdheid zijn vastgelegd in een protocol

Schoolorganisatie  Management en leiderschap

Schoolorganisatie  Leerlingzorg Het onderwijs aan hoogbegaafde leerlingen is zoveel mogelijk gericht op verrijking in aansluiting op de grote groep

Kwaliteit van het onderwijs  Doelen De school heeft voor de vakgebieden taal/lezen en rekenen duidelijke doelen geformuleerd in termen van CITO- leerlingresultaten waarbij voor A-scores ontwikkeling in vaardigheidsscores maatgevend is.

Kwaliteit van het onderwijs  Leerstof aanbod en leertijd

Kwaliteit van het onderwijs  Didactisch handelen

Kwaliteit van het onderwijs  Actieve en zelfstandige rol van de leerlingen Er is aandacht voor het leren leren

Kwaliteit van het onderwijs  Systeem van leerlingzorg