QUICKSCAN BELEID
HELP!!
leerling moet er zelfstandig mee aan het werk kunnen
Opzetten van workshops met betrekking tot hoogbegaafdheid Wat is het? Hoe signaleer je het?
Materiaal alleen is niet de oplossing! Klassenmanagement? Leren leren? Doorgaande lijn? Signalering? Hebben jullie wel een beleidsplan?
Teamoverstijgend Training slimme kinderen Workshops Ouderavonden Training ontwikkelingsvoorsprong Diagnostiek Levelwerk
Visie HCO Hoogbegaafdheid is niet een los onderwerp Hoogbegaafdheid moet integraal worden aangepakt
QUICK SCAN 1. Schoolorganisatie 2. Kwaliteit van het onderwijs
Schoolorganisatie Visie en missie De visie en missie geven richtlijnen voor beleid Hoogbegaafdheid op school
Schoolorganisatie Strategische doelstellingen
Schoolorganisatie Doelgroep
Schoolorganisatie Personeel Er zijn diverse vormen van professionele ontwikkeling mogelijk om leerkrachten om-, bij-, her-, of na te scholen, waaronder ook intervisie, coaching en collegiale consultatie.
Schoolorganisatie Middelen
Schoolorganisatie Kwaliteitszorg Afspraken met betrekking tot het onderwijs aan leerlingen met een ontwikkelingsvoorsprong of hoogbegaafdheid zijn vastgelegd in een protocol
Schoolorganisatie Management en leiderschap
Schoolorganisatie Leerlingzorg Het onderwijs aan hoogbegaafde leerlingen is zoveel mogelijk gericht op verrijking in aansluiting op de grote groep
Kwaliteit van het onderwijs Doelen De school heeft voor de vakgebieden taal/lezen en rekenen duidelijke doelen geformuleerd in termen van CITO- leerlingresultaten waarbij voor A-scores ontwikkeling in vaardigheidsscores maatgevend is.
Kwaliteit van het onderwijs Leerstof aanbod en leertijd
Kwaliteit van het onderwijs Didactisch handelen
Kwaliteit van het onderwijs Actieve en zelfstandige rol van de leerlingen Er is aandacht voor het leren leren
Kwaliteit van het onderwijs Systeem van leerlingzorg