“Podium Cadeaukaart” Podium Cadeaukaart Ralf Moerman (traffic coördinator SPTC) Rikkert Kremer(operationeel directeur SPTC)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Online strategie - Websites in 2012 Info dag - 15 Maart 2012.
Advertisements

Wanneer doen we het goed? Evalueren van podia vanuit gemeentelijk perspectief Dr. Quirijn van den Hoogen Rijksuniversiteit Groningen Research Centre Arts.
Toekomst Oudegeinlaan en omgeving
Al meer dan 30 jaar uw partner en leverancier voor al uw entertainment product. Algemeen Wie is STER?
ontwerp - beheer - analyseer
Ondernemen in de praktijk
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
SAUNAVOORDEELPAS Jamal Atide
MEXX Presentatie MIX Nationale DHZ Sessie NOOS
Welkom Toegankelijkheid Gemeenschappelijk Wonen
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Net(Anders)Werken in theaters Congres Cultuur in Beeld.
Welkom bij de presentatie van Onlinezeilen.nl. - Gratis online boekingssoftware - Automatisering voor zelfstandige schippers - Onafhankelijke platform.
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
KFAC Waarschoot Plan 2018 JP Juli KFAC Waarschoot Onze doelstelling is: “ KFAC Waarschoot is het voorbeeld van een provinciale voetbalploeg, waar.
CYCLOON van voor en door de zorg Zieken huis brand Water RAV Stroom Huisarts ICT Thuiszor Licht “geen nuts – (g)een zorg”
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
PCS in beeld Diverse activiteiten; R’Uitmarkt ¼ aandeelhouder van R’Uitmagazine (tezamen met Rotterdam Marketing & Sport en Recreatie) CAR.
Het Nederlands Uitburo
Z-O-U-T Cultuurpunten en CultuurUtrecht. Cultuurpunten.
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
FINACE :: THINK, BUILD, OPERATE. Recruiting Center Werving en Selectie – Recruitment - Sourcing.
Citymarketing Hilversum 2006
Aan de directie en medezeggenschapsraad van de school Presentatie loopt vanzelf door.
Samen een goed merk promoten
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Middenstandsvereniging Heusden-Zolder vzw heet u welkom
De biodiversiteitstoets
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
Social media presentatie
Online marketing Expert (in een week)
Better Practices Theater Trends, Cases en Onderzoek Welkom in het Better Practices Theater Doe mee aan het Nationaal Benchmark- en Trendonderzoek Klantinteractie.
Congres Podiumkunsten, 19 mei 2015
Inleiding Horst Centrum Online Hans den Bekker
Kennisdelen over klanten, voor schouwburgen én gezelschappen
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
Olivier van Duijn Directeur totaljobs.nl. Agenda 1.Trends 2.Totaljobs.nl opties 3.Clickbeurs.nl.
SchoolWise Samengesteld door. Programma ● Wat is schoolWise ● Waarom schoolWise ● Hoe werkt schoolWise - Zoeken en vinden - Uitlenen - Mediabeheer ● Starten.
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Evaluatie. Aanleiding: In het jaar van Sail Amsterdam en Europees Jaar van het Industrieel Erfgoed de Zaanstreek beter op de kaart zetten; feest der verbinding.
Help kinderen veilig naar school!
Visie Praktijk Regiobijeenkomst Regiobijeenkomst: Begeleiding.
Donderdag 3 december Opening Waar staat Veluwe Portaal nu? Kans in de regio HR voorbeelden HR ontwikkelingen Dienstverlening Veluwe Portaal 2016.
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
OV Cafe Pedro Peters CEO RET. De OV-chipkaart is ingeburgerd.
H.C. ‘s-Hertogenbosch Gerard Booij en Pieter Bak, sponsorcommissie H.C. ‘s-Hertogenbosch HockeySociëteit ‘s-Hertogenbosch.
Groningse sportevenementen ambitie Sportevenementen.
Lucie Herraiz Cunningham Delft Business Consultancy Adviseur Expat Project Team Delft April 18, 2013 Delftse Expats en Delftse Culturele Instellingen.
Podiumkunsten 2016 Presentatie Congres. Programmering Educatie Projecten.
1 Introduktie Bezoek Gemeenteraad Boxmeer 15 Januari presentatie >> rondleiding >> discussie -
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
Welkom Open podium GERRIT Thema: LSP 13 maart 2014.
Marketing Noorderzon Performing Arts Festival Groningen Mark Hospers Presentatie 25 maart Assen.
Printshop Services Online Copyshop, Printshop, Printen.
Publiek Geeft Sterren is initiatief van : Benjamin Koolstra & Hans Onno van den Berg Jewel Labs/TicketFeed–ICIN; Joost van Vollenhoven & Lancelot Schaper.
Claire van Emmerik. Hoe zet je een stad op de kaart door middel van citymarketing? Deel 1  Het gebruik van citymarketing Deel 2  Dordrecht: Het citymarketingbeleid.
Digitale dienstverlening gemeente Oss Resultaten van het digitaal Burgerpanel September 2012 Team Onderzoek & Statistiek.
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
De twee cabarettheaters van Den Haag steken hun nek uit
Kantoorboekhandel Van Atten
VNPF voor de vierde keer de ConjunctuurWijzer Poppodia en – Festivals laten uitvoeren. Deze aflevering weer zowel podia als festivals (festivals.
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Online Marketing voor het MBO
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Het uitbesteden van overheidstaken aan de particuliere sector
100% Subsidie Ontwikkeladvies 2019.
‘Dordrecht 800 jaar stad’ De marketing van Gerben Baaij,
BoekStart en vrijwilligers in de Bibliotheek
Transcript van de presentatie:

“Podium Cadeaukaart” Podium Cadeaukaart Ralf Moerman (traffic coördinator SPTC) Rikkert Kremer(operationeel directeur SPTC)

Podium Cadeaukaart Presentatie Congres Podiumkunsten 2016 Tips voor vinden en activeren van nieuw publiek voor uw podium

Podium Cadeaukaart Programma Algemene informatie Tips Discussie / stellingen

Podium Cadeaukaart Missie Het genereren van extra bezoek aan theater en concert middels de Podium Cadeaukaart.

Podium Cadeaukaart Wat doet SPTC om bezoek aan theater en concert te stimuleren? SPTC stelt: Hoge eisen aan kwaliteit van de Podium Cadeaukaart Aantrekkelijke instapvoorwaarden voor podia

Podium Cadeaukaart Hoge kwaliteitseisen Voor de CONSUMENT: -Saldo is onbeperkt geldig -Inwisselbaar bij meer dan 280 podia in Nederland -Het beheer van de kaarttegoeden is veilig bij een stichting derdengelden ondergebracht -Uitgaansagenda op onze website -Uniek: Kaartsaldo is verzekerd bij verlies of diefstal (na registratie)

Podium Cadeaukaart Voor de PODIA: -Verzilvering is gratis -Uitgaansagenda linkt direct door naar uw website -Complex klantenregistratiesysteem waardoor kaarthouders direct door ons benaderd kunnen worden -Alleen legale voorverkoopadressen kunnen zich aansluiten Aantrekkelijke instapvoorwaarden

Podium Cadeaukaart Te koop bij… Meer dan 170 podia in Nederland en

Podium Cadeaukaart 11,3% méér verzilverd van €4,3 miljoen (2013) naar €4,8 miljoen (2014) -> in 2015 met 9,4% gegroeid naar €5,3 miljoen verzilver- transacties €5,3 mln besteed aan podiumkunsten De resultaten 6,7% méér verkocht van €6,5 miljoen (2013) naar €6,9 miljoen (2014) -> in 2015 gestabiliseerd (+0,01%)

Podium Cadeaukaart

Tip 1 Spreek de ‘Walking Wallets’ in uw regio aan

Podium Cadeaukaart De Podium Cadeaukaart is: -Onbeperkt geldig -Kan in één keer of in delen besteed worden

Walking wallets in uw regio 13 Podium Cadeaukaart En er ligt nog veel thuis in de la om te besteden..

Podium Cadeaukaart -Website -Seizoensbrochure / overig drukwerk -Social media -Up-selling ondersteund door displays -Nieuwsbrieven -Narrowcasting Wij kunnen u voorzien van materiaal, en we denken graag met u mee “Wij accepteren ook de Podium Cadeaukaart”

Podium Cadeaukaart Tip 2 Spreek nieuw publiek aan met behulp van de Podium Cadeaukaart

Podium Cadeaukaart Welk effect heeft de Podium Cadeaukaart op bezoekersgedrag? Marktonderzoek 2015: Meer dan respondenten

Podium Cadeaukaart

€ verzilverd per podium Verkoop van de cadeaukaart levert extra klanten Podium Cadeaukaart € besteed bij Nederlandse podia € besteed per podium (gemiddeld) Podium Cadeaukaart en podia (in 2015) verkooptransacties = +/ bezoeken aan de podia € alléén bij podia

Podium Cadeaukaart Hoe kan SPTC hierin ondersteunen? Speciaal voor marketeers:

Podium Cadeaukaart Tip 3 Verhoog de verzilvering bij uw podium met een Co-Branded Podium Cadeaukaart

Podium Cadeaukaart Co-branding: uw eigen Podium Cadeaukaart -Eigen ontwerp: kaart + drager -Eigen bestelpagina op podiumcadeaukaart.nl -‘Convenience’: geen zorgen om administratie, geen zorgen om fulfilment & verzending -Hoge verzilveringsratio bij eigen podium Schouwburg De Lawei, Theater Orpheus, De Kom, Schouwburg Ogterop, Stadsschouwburg Utrecht, TAQA Theater De Vest

Podium Cadeaukaart Voorbeelden (in 2015) De Oosterpoort & Stadsschouwburg Groningen: 718 kaarten verkocht, 70% bij eigen podium verzilverd (voorheen: 55%) Theater De Blauwe Kei: 153 kaarten verkocht, 82% bij eigen podium verzilverd (voorheen: 40%) Soldaat van Oranje: -Meer dan kaarten verkocht -96% online aangeschaft -95% verzilverd bij SvO

Podium Cadeaukaart Tip 4 Zet de (eigen) Podium Cadeaukaart in bij speciale evenementen of verhuringen

Podium Cadeaukaart -ZwitserLeven -Nationale Nederlanden -Verhuringen -Sponsors Geef een (co-branded) cadeaukaart samen met je zakelijke relaties

Podium Cadeaukaart Tip 5 Draag bij aan onze gezamenlijke missie door de Podium Cadeaukaart zelf actief te promoten

Podium Cadeaukaart Sluit je aan

Podium Cadeaukaart Banners linken naar podiumcadeaukaart.nl Meer informatie via

Podium Cadeaukaart Vragen?

Podium Cadeaukaart Discussie / Stellingen

Podium Cadeaukaart Ik zie de Podium Cadeaukaart als een COLLECTIEF promotiemiddel voor de sector.

Podium Cadeaukaart Een CO-BRANDED Podium Cadeaukaart is niet interessant voor mijn podium.