Presentatie Raadscommissie Verkeer en Vervoer – gemeente Dordrecht

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Arjan Klapwijk Beleidsmedewerker openbaar vervoer Gemeente Tilburg
Advertisements

PRESENTATIE AM GROEP SZW DAGEN 2011 Een praktijkvoorbeeld
Realisatie kindcentrum
Marten Vijn Stichting Wireless Leiden, zonder winstoogmerk Twaalftal (+) professionele hobbyisten Draadloze netwerk-infrastructuur.
Marco Oving Projectleider
Wmo-AWBZ in regio Alblasserwaard- Vijfheerenlanden
(Gebieds)kenmerken Regio Groningen en Assen
Inrichting Sociaal Domein Drechterland
De Marketingroute In vijf stappen naar succes. Thema marketing leeft bij veel ondernemers Project De ToekomstBedrijven: 1281 termen COMMERCIEEL bij 774.
Stichting Wireless Leiden, zonder winstoogmerk
PBO Platform Belangenbehartiging Ondernemersverenigingen presentatie adviesraad OF 31 januari 2011.
Zorg voor jeugd in Achtkarspelen. Waarom jeugdwet? Jeugdzorgstelsel is versnipperd Samenwerking schiet tekort Druk op gespecialiseerde zorg te groot Afwijkend.
4. Online strategie Internet scorecard
Marten Vijn, Huub Schuurmans Stichting Wireless Leiden, zonder winstoogmerk Twaalftal (+) professionele.
Floris Smits, Sven Damen en Josie Berkx. Inhoud Hoofdvraag Doelstelling Concept Plan van aanpak.
Scherm van Ede Valleiconferentie Netwerk Geriatrie 3 december 2015
Wmo-scan voor dorpshuizen! Plattelandsparlement 14 november 2015 Gerrit Kapteijns.
11 2 december 2015 Consultatiebijeenkomst Fietsplan Ede.
Project ‘integrale aanpak valpreventie’ regio Nijmegen e.o. Stand van zaken en blik in de toekomst Nancy Albertz, projectleider
ARRIVA.NL Passend OV als aantrekkelijk alternatief voor besloten vervoer 7 december 2015.
,, Stand van zaken van (ook) uw sociale dienst Raadsbijeenkomst Gemeente Dordrecht 17 november 2009.
ARRIVA.NL Pilot Touch&Travel Arriva Nederland Bas van Weele | 26 september 2014.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Afspraken, instrumenten, systemen en resultaten
De 25 beste ideeën voor een meer inspirerende planning en control Henk Doeleman Jean-Pierre Thomassen.
Collectief vervoer: samenwerken Guy Hermans Kennisplatform Verkeer en Vervoer.
Nu met 5 of 6 snel van CS naar Varkensmarkt, maar niet terug. Nu snel met 5 of 6 van Varkensmarkt naar Kruiskamp, Liendert, Rustenburg, Schothorst, Zielhorst.
Toegankelijke bushalten Gem. Schinnen Door: ing. Maurice Vroomen ing. Rudy Stevens.
Samenwerken en niet concurreren binnen SPIL Eindhoven
Transitie oprichten beheerstichting Sport Alblasserdam Han de Krijger Tonia Ruybroek 9 oktober 2012.
Voor bibliotheken. De Bibliotheek op het station 2.
ESF Sociale Innovatie Regio Holland Rijnland – Hilde de Boer.
Welkom Toerist in vervoering Voor ondernemers die vooruit willen met recreatiemobiliteit in de Zuidwestelijke Delta.
Stadswerven-Zuid Geplande inrichting: P parkeergarage B Bioscoop Stedelijk plein P P Parkeervoorziening ‘maaiveld’
Optimalisering inhoudelijke opname en ontslaggegevens.
Wist u dat? ons cluster al jaren meer formatie krijgt dan waar we recht op hebben (1 : 25)… de krimp al een paar jaar gaande is… we ieder jaar maanden.
DE REISKOFFER: Alternatief voor doelgroepenvervoer
Toekomstbestendig en Toegankelijk Vervoer MAART 2016 CLAUDIA LANDEWÉ.
DE REISKOFFER: Alternatief voor doelgroepenvervoer
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Bijeenkomst BIZ VBBO. Bijeenkomst BIZ VBBO Agenda: 1. Welkom Bijeenkomst VBBO – BIZ 2. Presentatie Bedrijven investeringszone (BIZ) 3. Afsluiting &
Mechelen Mobiel voor Iedereen
Doelgroepenvervoer en Openbaar Vervoer: naar een nieuwe balans
Voor Elkaar Pas Zelfstandig reizen als alternatief voor besloten vervoer Maart 2017 – actualiteitenseminar leerlingenvervoer Check titel.
SYMPOSIUM Vervoer in de buurt
BIZ BEDRIJVENTERREINEN BREDA-OOST 3B-O
De sociale wijkteams in Leiden
Parkmanagement Veghel & Arriva Nederland
Stedenbaan Commissie Ruimte & wonen 9 mei 2007.
Duurzame inzetbaarheid van de professional
Big Data of Verkeersmodellen
MaaS pilot: Rotterdam The Hague Airport
Markconsultatiedag 29 november
MaaS pilot: Grenzeloze Mobiliteit
MaaS pilot: verduurzamen zakelijk reizen gemeente Eindhoven
Marktconsultatiedag 29 november
Inleiding Route 2020 : proeftuin Zó werkt de bieb
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Markconsultatiedag 29 november
AmsterdaMaps Delen is beter dan vermenigvuldigen
Vergunningenmanagement
Qbuzz nieuwe vervoerder in Drechtsteden, Alblasserwaard en Vijfheerenlanden.
Reizigers in het DNA van de haarvaten
Nieuw OV-netwerk in regio DAV Drechtraad
Gastgemeente gezocht! | 28 Oktober 2019
Gastgemeente gezocht! | 28 Oktober 2019
‘Kansen voor alle kinderen’ Inzet extra middelen
Reizen tot in de Haarvaten. Waar loop je als reiziger tegen aan
Opgaven in het sociale domein
Andries Reinhart 3 maart 2019
Transcript van de presentatie:

Presentatie Raadscommissie Verkeer en Vervoer – gemeente Dordrecht 27-01-2015 Machiel Kleingeld - Ontwikkelmanager

Content Arriva Nederland Rolverdeling Concessie DAV Enkele Projecten Dordrecht

De organisatie Arriva Deutsche Bahn Arriva Groep Arriva Nederland

Deutsche Bahn

Arriva Nederland Arriva Trein Arriva Bus Arriva Touring Water-bus

Visie en missie Wat is onze ambitie en ons bestaansrecht? Geloven ‘Door de beste te zijn de grootste worden’ Doen ‘Mensen vervoeren op een veilige, toegankelijke manier met betrokkenheid voor mens en maatschappij’ Beloven ‘Goede reis!’

Concessie Drechtsteden / Alblasserwaard / Vijfheerenlanden Concessieperiode 2006-2018 KM-contract Multimodaal contractvorm Trein: MerwedeLingelijn Bus: stadsdienst Dordrecht Bus: streeklijnen corridors Arriva heeft ontwikkelfunctie Reizigersoverleg RODAV Stuurgroep met regio’s

Gratis openbaar vervoer voor 65+ in Dordrecht Doel (kwalitatief) Goede relatie gemeente Dordrecht behouden Ouderen op een zeer laagdrempelige wijze gebruik laten maken van de bussen in Dordrecht Proef uit 2009 continueren naar 2015-2018 Doelstelling (kwantitatief) 10.000 gebruikers in 2015 Geen negatieve publiciteit en een tevreden opdrachtgever en reiziger Aanpak o.a. door: Ontzorgen van de gemeente Dordrecht en potentiele reizigers Laagdrempelig ontsluiten op OV-chipkaart via afkoopproduct daluren Inzet tijdelijk mobiel verkooppunt (t/m 17 januari 2015) Resultaat Gemeente akkoord met plan voor 2015-2018 (afkoopregeling max. 2 mln.) Akkoord van €12,50 eigen bijdrage (per jaar) te betalen door 65-plussers in 2015 Reeds 9.708+ aanmeldingen (tot 27-1 -2015)

Doelgroepenvervoer <-> Openbaar Vervoer Doel (kwalitatief) Input leveren in project Drechtsteden Zoeken naar mogelijkheden om “zelfredzame” reizigers overstap naar OV te laten maken Zoeken naar mogelijkheden om product/ dienstverlening te verrijken zodat zelfredzaamheid vergroot wordt Doel (kwantitatief) Start pilot in Dordrecht / Drechtsteden met minimaal 100 deelnemers (afgebakend gebied, afgebakende doelgroep) Aanpak o.a. door: Onderzoek pilot om leerervaringen op te stellen Additionele servicelijn inleggen: lijn 1 die wijken verbind met ziekenhuis Training indicatiestellers Training medewerkers Arriva Toepassing technologie, mogelijk ook op haltes Toepassen Trechtermodel Verstrekken abonnementen “OV-kenners” Training Doelgroep “niet-gebruikers” Training + begeleid reizen met digitaal Buddysysteem (meereizen)

Arriva Prestatie Monitor Doel (kwalitatief) Feedback van klant ontvangen over dienstverlening Arriva tijdens reis van A naar B Vanaf 1 februari 2015 ook in DAV, vanaf 1 maart ook op stadslijnen Dordrecht Doelstelling (kwantitatief) 200 waarnemers werven in DAV die periodiek terugkoppeling geven over onze dienstverlening (24 aspecten) Aanpak o.a. door: Inrichten APM-app Mogelijkheid tot meldingen en periodieke waarnemingen Inrichten backoffice Arriva zodat waarnemingen direct bij de juiste mensen terecht komen Follow-up feedback reizigers

Duurzaamheid (conceptfase) – lijn 10 als proeftuin Aanleiding Trillingshinder Binnenstad P&R vervoer Energiehuis en P+R Weeskinderendijk Krappe maatvoering infrastructuur binnenstad Behoefte aan binnenstadvervoer door bewoners en winkelend publiek en tijdens evenementen Doel (kwalitatief) Project met gemeente Dordrecht opzetten op gebied van Duurzaamheid Concept Op andere wijze naar mobiliteit kijken, totaalconcept neerzetten voor lijn 10 met eenduidige route gestoeld op aanvoer vanaf station en P&R terreinen Idee: Kleinschalig frequent vervoer op duurzame basis (elektrische 8-12 persoonsbussen) Goedkoop reizen vanaf de P&R locaties Pilot met andere manieren van betalen