Toeristisch Café 3-12-2013 Toeristisch café bij Natuurpoort de Malpie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Sterk door lokale samenwerking!. Onze ambitie is: • behoud van een aantrekkelijk winkelcentrum • effectief functioneren van het centrum • versterken van.
Advertisements

Gezamenlijke uitwerking adoptiegroepen Wijkwerkers & Gezinswerkers
GOALS STRATEGIES MEASURES DASHBOARD ACTION PLAN (WHO, WHEN)
Realisatie kindcentrum
ACTIVITEITENPLAN Wat gaan we doen?.
VVV Kop van Noord-Holland: Website ontwikkelingen 31 mei 2012
ACTIVITEITENPLAN EEN TERUGBLIK. Activiteiten De doelstelling van de gemeente Simpelveld is: -> Het aantrekken van meer verblijfstoeristen.
Update Rivierenproject Commissie M&W Westervoort, 11 april 2013.
Relatiebijeenkomst toeristisch-recreatieve ondernemers Conferentiecentrum De Kroeze Danne
Presentatie Recreatie & Toerisme Datum 9 juni 2005.
Olympische sport, leverage & legacy. Doelstelling Welke activiteiten (leverage) kunnen aanpalend aan een sportevenement georganiseerd worden om de legacy.
Kansen voor kinderen Carla Scheffer Rens van Kleij Startbijeenkomst Brede School Wassenaar 18 december 2012.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
In&Uit Leuven naar een nieuw toeristisch-cultureel onthaal Annemie Vandermotte Themadag Vrijetijdsonthaal – 26 september 2005.
Beter een goede buur dan een verre vriend? - Verkenning naar de betekenis van het Nederlandse landschap voor buitenlandse toeristen. Auteur: Bas Breman.
Belevingswerelden dagrecreatie
Bijeenkomst colleges 15 februari 2011
Welkom Workshop: Vereniging van de Toekomst Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Vereniging van de Toekomst.
Citymarketing Hilversum 2006
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
De openbare bibliotheek in verandering Presentatie bibliotheekvernieuwing in West-Friesland M. van Wijk Mei 2008, Stede Broec.
Digitale samenwerking Hummelo (digitaal dorpsplein) Harold Pelgrom Jan Klein Kranenburg Hummelo, 3 juni 2013.
Zwembadcomplex De Bosselaar naar een hoger niveau
Het Maastrichts Uitburo Een initiatief van het Theater aan het Vrijthof en de VVV Maastricht.
MTB ver. Havelte eo Doelstellingen MTB ver. Havelte eo. Hoofddoelstelling: Het mountainbiken voor iedereen in Zuidwest Drenthe aantrekkelijk.
Scherm van Ede Valleiconferentie Netwerk Geriatrie 3 december 2015
Social work Week 2.
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
HET MERK DEN HAAG SESSIE CITYBRANDING MEET&SHARE 10 NOVEMBER.
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Informatieavond herinrichting centrum Liempde
Kansen en mogelijkheden ‘Krimp tot kunst verheffen’ Kansen en mogelijkheden ‘Krimp tot kunst verheffen’ Presentatie krimp en leefbaarheid 7 februari 2013.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Nieuwkoop, wat heb ik daar te zoeken?!? Jessica Megens Femke van Kampen Jord Klijn Joël Haasnoot Marije Spruit Kees Perquin.
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
Tijs van Ruiten, directeur. Nationaal Onderwijsmuseum. Grootste collectie ter wereld; bezoekers in museum; bezoekers buiten museum;. Sterk.
EINDPRESENTATIE WERKGROEP DORPSVISIE: 14 maart 2016 Dorpsvisie Zuidwolde.
Commissie EFT Evaluatie WK Wielrennen 2012 – Hans Slangen (Hoge School Zuyd) Actieplan Winkelcentrum – John Roks (namens het VOC) Evaluatie Auw Wieverbal.
Hoe zijn we ontstaan? In 2008 met groot deelnemersveld strategische visie en missie ontwikkeld voor toerisme en recreatie om: Het noorden van Limburg.
Woonvisie Drechtsteden Presentatie Infokamer Raad 30 maart 2010.
Wandelnetwerken in Brabant -een basis voor meer omzet Bram Timmers Routebureau Brabant.
Wanneer is de leerling tevreden? Wat is: krachtig leren?
Landelijke raad 16 juni 2012 Toelichting op de belangrijkste onderwerpen van de agenda.
ONTWIKKELINGEN GROOTE HEIDE Has van Helvoort Streekontwikkeling Boven-Dommel 1.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Digitale dienstverlening gemeente Oss Resultaten van het digitaal Burgerpanel September 2012 Team Onderzoek & Statistiek.
Strategische Sportvisie Heeze-Leende Bijeenkomst woensdag 23 november 2011.
Visie Schutterspark Openbare commissie vergadering 21 maart 2017
Adviesraad Sociaal Domein
WELKOM! bij de kick-off van het toeristisch jaar 2016 in Salland!
Regionale werkconferentie Samen Sterk voor Mantelzorg
Klanttevredenheidsonderzoek
ViaVia Info-presentatie
Voedseldag VVSG – 30 september 2016 – Gent
Plannen
Slag om Arnhem levend houden.
Campagneplan Fiets Telweek 2017
Accountmanager bedrijven
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Duurzaamheidsplatform Kaag en Braassem
Adviesraad Sociaal Domein
Problemen of kansen ? Verstedelijkingsdruk wonen / werken recreatie
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Toerismeboeren Kick-off 2018
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
De waarde van Le Grand Départ Utrecht 2015
Traject De Beleverij WELKOM!.
Transcript van de presentatie:

Toeristisch Café Toeristisch café bij Natuurpoort de Malpie

Toeristisch Café Programma uurOpening Mart Wijnen uurGroote HeideHas van Helvoort uurVVV en Promotie Valkenswaard Annelies Ziegenhardt Peter Moezelaar uurVrolijk Intermezzo? uurNetwerkborrel 2

Toeristisch Café VVV Valkenswaard Annelies Ziegenhardt 3

Toeristisch Café Aangenaam! VVV team: Elly Peeters en Inge Reijnders Ondersteund door VRIJWILLIGERS en VVV bestuur: Peter Moezelaar, voorzitter Frank van Gastel, penningmeester Taina van Olst, coördinator vrijwilligers Annelies Ziegenhardt-Vos, secretaris Ondersteund door KLANKBORDGROEP 4

Toeristisch Café Toeristisch Café maart: VVV-LTA Doelstelling over 5 jaar (2017) Valkenswaard is de meest Gastvrije gemeente in de Kempen (meetbaar) –Veelzijdig –Gastvrij, Gemoedelijk en Groen –Aantrekkelijk Valkenswaard biedt het beste van 2 werelden –Stad en platteland –De “achtertuin” van Eindhoven  Groote Heide Meer verbinding met eigen wortels en inwoners 5

Toeristisch Café Toeristisch Café maart: VVV-LTA Doelstelling 2017  Recreatie De recreatieve voorzieningen zijn een goede mix tussen: –Gezellig en veilig –Dag- en verblijf –Hoogwaardig (kwaliteit) en laagdrempelig (persoonlijk) –Veelzijdig en kleinschalig –Extensief vs. intensief Focus op: –Rust en ruimte  natuur –Meer beleving (ook voor wandelaars en fietsers) –Digitale ontwikkelingen Er komen meer toeristen naar Valkenswaard Er is wekelijks iets te beleven in Valkenswaard 6

Toeristisch Café Toeristisch Café maart: VVV-LTA Voorwaarden: Samenwerken en Samen werken Hands-on mentaliteit en pro actief Focus op de toekomst en niet op het verleden Denken in kansen en niet in beperkingen 7

Toeristisch Café Toeristisch Café maart: VVV-LTA Inhoudelijk: Concretisering en plan van aanpak doelstellingen Ontwikkelen toeristische trekpleisters Iedere week is er iets te doen in de Gemeente Valkenswaard!! Valkenswaard een “GEZICHT” geven Samenwerking verbeteren 8

Toeristisch Café Toeristisch Café maart: VVV-LTA Promotioneel: Het gezicht een identiteit geven Opstellen van een marketingplan –Gecoördineerder en planmatiger –Goed vindbaar Toeristisch infocentrum (op de Markt, of zeer nabij) –Ook focus op recreanten uit de regio –Meer gebruik maken van digitale mogelijkheden Aantrekkelijker website, App’s, Facebook, Twitter, CR-codes 9

Toeristisch Café Resultaten 2013 Samenwerking Overleg op Gemeentelijk niveau Gemeente; wethouder en ambtenaar; maandelijks Evenementenorganisatie Cultuurcoaches Hofnar gebruikers Mede-initiatiefnemer voor nieuw Centrummanagement Mede-initiatiefnemer: Promotie Valkenswaard 10

Toeristisch Café Resultaten 2013 Samenwerking vervolg Regionaal: Groote Heide partners Brabantbreed – op beleidsniveau en operationeel niveau Vrijetijdshuis: focus op grote toeristische trekkers VVV’s: de ‘onbekende’ parels in de regio’s en unieke evenementen (in voorbereiding) VVV NL 11

Toeristisch Café Resultaten 2013 Inhoudelijk Vernieuwde Website o.b.v. NDTRC Wandelen / fietsen - Medewerking aan 'Beleef het gedicht' -In voorbereiding : Belevingstocht voor gezinnen met kinderen -Groote Heide activiteiten in voorbereiding Arrangement Bloemencorso Deelname beurs Hamont/Achel Vrijwilligers organisatie 12

Toeristisch Café Promotioneel VVV zelf beter in beeld gebracht bij inwoners, bedrijven en organisaties Alle voorbereidingen voor inzet digitale media vanaf 2014 waaronder ook digitale welkomstborden Nieuwe locatie per ! Beëindiging ANWB-contract Resultaten

Toeristisch Café Beleidsplan Doelgroepen –55+ –Gezinnen met kinderen –In Valkenswaard en (verblijvend in) regio Inhoudelijk: producten en diensten gericht op –Dagrecreatie –Natuurrecreatie in combinatie met eten en drinken –Gebruik van internetoplossingen, social media (Facebook, Twitter etc.) en duurzaamheid. 14

Toeristisch Café Wat bereikt in 2016? Een professionele VVV-organisatie Een breed aanbod van op Valkenswaard en Groote Heide gerichte producten en diensten We zijn zeer actief in Multimedia toepassingen We zijn 7 dagen per week beschikbaar 15

Toeristisch Café Plannen 2014 Onze functies: Gastheerschap; info & communicatie Gegevensbeheer Productontwikkeling -Samen met T&R ondernemers/organisaties -Verkoop ter ondersteuning -Social media 16

Toeristisch Café Plannen 2014 Wenselijke VVV-organisatie VVV Vestiging VVV Agentschap(pen) VVV Informatiepunt(en) VVV Leden (Vrienden Van Valkenswaard (ambassadeurs)) 17

Toeristisch Café Plannen 2014 Nauwe samenwerking met VVV’s van Groote Heide –Samen met Heeze-Leende en Cranendonck: website en gezamenlijke inkoopwww.vvvdegrooteheide.nl –Verdere samenwerking met VVV’s van Hamont-Achel en Neerpelt 18

Toeristisch Café Plannen 2014 Winkel: nieuw assortiment –Reisartikelen, kaarten, boeken, gidsen, VVV- en andere cadeaubonnen –Voorlichtingsmateriaal over Valkenswaard e.o. en wat onze T&R ondernemers daarbij te bieden hebben –Eigentijdse op Valkenswaard gerichte cadeauartikelen –Digitale presentatie van aanbod 19

Toeristisch Café VVV Valkenswaard 2014 VRAGEN ?? 20

Toeristisch Café Promotie van Valkenswaard Peter Moezelaar 21

Toeristisch Café Wat is er voor een succesvolle promotie zoal nodig? 22

Toeristisch Café Een duidelijke toekomstvisie 23

Toeristisch Café Pr Eén gezicht naar buiten 24 Evenementen Centrum management Centrum management VVV Overheid Overige partijen Regie Promotie Valkenswaard

Toeristisch Café Een bij-de-tijds, aantrekkelijk en inzichtelijk aanbod Daar kunnen jullie (Vrijetijdssector) voor zorgen (met onze ondersteuning), d.m.v.: Evenementen Activiteiten Arrangementen etc. 25

Toeristisch Café Wat kan de VVV betekenen? Gastheerschap Gastvrij onthaal –In heel Valkenswaard en Groote Heide –zowel offline als online Gegevensbeheer Productontwikkeling 26

Toeristisch Café Meerwaarde VVV 99% van de Nederlanders kent de VVV en velen weten waar de VVV voor staat (onderzoek Blauw Research 2011) Door contact met de VVV geven bezoekers tot 16% extra uit (onderzoek Erasmus Universiteit 2013) 27

Toeristisch Café Conclusies onderzoek Erasmus Meer dan de helft van de Nederlandse Vrijetijdsconsumenten maakt gebruik van VVV VVV wordt hoog gewaardeerd (7,6) VVV beïnvloedt keuzeproces (vindt 2/3) 28

Toeristisch Café Conclusies onderzoek Erasmus Een bezoek aan VVV zorgt voor meer bestedingen –gem. besteding/dag € 49,08 na recent bezoek VVV is dat € 5,26 pp hoger (10%) Fans van de VVV besteden nog meer –€ 8,02 meer (16%) 29

Toeristisch Café VVV Valkenswaard wil deze info volop gaan benutten Met als doel: Meer bezoekers te trekken, die dan meer uitgeven Waardoor jullie uiteindelijk meer verdienen 30

Toeristisch Café Ten 1e: door een zichtlocatie 31

Toeristisch Café Ten 2 e : door de digitale mogelijkheden die VVV NL biedt 32

Toeristisch Café NDTRC: de basis Nederlandse Databank voor Toerisme, Recreatie en Cultuur 33

Toeristisch Café Presentatie vanuit NDTRC Biedt vele mogelijkheden via diverse kanalen zoals: –Website, Tablet, App, Zuilen, Social Media e.d. 34

Toeristisch Café Website 35

Toeristisch Café Tablet 36

Toeristisch Café App 37

Toeristisch Café Zuilen 38

Toeristisch Café Wat is daar voor nodig? Een up-to-date NDTRC-database Jullie leveren de info aan, met foto’s! –Over je organisatie –Over activiteiten en evenementen VVV voert alle gegevens in –VVV-leden mogen hun eigen pagina bijhouden 39

Toeristisch Café Resultaat We leveren daarmee een relevante bijdrage aan de promotie van Valkenswaard Zowel offline als online Mits jullie allemaal meewerken…  Jullie plukken er de vruchten van! 40

Toeristisch Café VVV-lid worden? Extra faciliteiten m.b.t. Website –Hogere notering bij zoekopdrachten (partner) –Bedrijfspagina zelf bijhouden en doorverwijzing naar eigen site Korting op producten/diensten VVV Vwrd Vermelding leden op wandel- en fietskaarten Inbreng in ledenbijeenkomsten, etc. 41

Toeristisch Café Wat kost lidmaatschap? Ondernemers: € 150 per jaar Verenigingen:€ 100 per jaar Sympathisanten:€ 50 per jaar Prijzen excl. BTW Geldig in

Toeristisch Café En dan nu: de App… 43