+ Praktijkscasus Business Intelligence Dashboard in de thuiszorg.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop Werkconferentie SSC Bedrijfsvoering Sturen op kwaliteit SCD 15 november 2013 Spreker: Jan-Frank Koers 1.
Advertisements

Menno Karres Lead Auditor
QUICK SCAN OP KWALITEIT EN EFFICIËNTIE VAN DE SERVICES
Performance management
Hoe ontstond dit initiatief ?
Management Informatie en Business Intelligence voor uw kantoor
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
De inkoopoplossing voor kleine en middelgrote incidentele behoeftes
Bedrijfspresentatie Promavise
Veranderingen bij ICT afdelingen, cultuur en processen Rosemarijn de Groot 18 januari 2012.
Easy Bis Bestuursdienst Informatie Systeem Van agendapunt tot besluit Met automatische internet publicatie.
Business concept SMART-consultants
Ontwerpprojecten In de praktijk
Denken in versnelling en Groei
Bedrijfspresentatie.
De kracht van MySolution
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
het succes van een organisatie het welbevinden en succes
Het Management Informatie Portaal
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
Grip op ICT door grip op architectuur
Monitoring en Benchmarking Maarten Zemann & Arie Uyttenbroek 1 april 2009.
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
De kracht van Edan Edan Business Solutions adviseert en ondersteunt klanten bij de automatisering van hun bedrijfsprocessen. We leveren een Microsoft.
Grip op de Omgevingsdienst Midden-Holland
Agenda Besturen vraagstuk Besturing vraagstuk Relatie DIV (IM)
Van JBF via Degelijkheid naar Pro-actief Beheer
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
HBO-I Conference Tour RUP| versie 1.0 | 18 maart 2010 RUP toegepast binnen DUO Een korte impressie hoe we binnen DUO RUP ingevoerd hebben (aan het.
Landelijke Basisregistratie Ziekenhuiszorg
© de vries business consultancy, 2008
© de vries business consultancy, 2008
Presentatie Kwaliteitscholen KWALITEITSCHOLEN is een compleet en integraal systeem voor:  strategievorming en kwaliteitscontrole  meten van tevredenheid.
Business Marketing Management
Dat zouden we vaker moeten doen…
Acceptatiemanagement conform B-Accept Winand van Drenth
Onthaal en service.
“Grip op uw inkooporganisatie” inkoopdiagnose als tool voor inkoop 2
“Kijken, denken en doen met voor risico”
Business Intelligence
Kennismanagement & Sociale media
Hoofdstuk 8: E-businessnetwerk. Wat is e-business? ‘E-business heeft alles te maken met Business- transformatie. E-business heeft alles te maken.
Lessons learned JV`s 11 juni Product life cycle WSW Participatie Wet.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Insights & Essentials Willem van Putten
Business Intelligence
Prestatiecontracten Rotterdam Ard den Outer / Gert Jan de Looze Stadsontwikkeling, Gemeente Rotterdam Oktober 2015.
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
WELKOM Bij deze eerste AGP KIS dag Klant Informatie Sessie Door Frank Neefs.
Business Intelligence in Credit Management Noordwijkerhout, 24 maart 2011 Dennis van Essen | EMEA Sales.
De WKR in de zorg: zorg voor belastingvoordeel Datum:6 juni 2014 Door:Martijn Thissen – Commercieel Manager.
Bra1 STUDENTMOBILITEIT Eindrapport Andre Brands – 4 augustus 2015.
Doelstellingen, Implementatie en Ervaringen met Single Sign On.
Transmurale samenwerking regio utrecht Heleen Koster-Raven, hoofd afdeling diëtetiek Diakonessenhuis Utrecht/Zeist voorzitter Transmuraal Overleg Diëtisten.
Organisatiemet zelfsturende teams  1. Waarom  Mensen willen graag zelf beslissingen nemen en (mede)verantwoordelijk zijn  Direct in overleg met de.
Zicht op Samenspel! Meander & Bas Schepers. Programma EERSTE HELFT –Inleiding –Verwachtingen & Vragen –Project of Traject ? –Volgen RUST TWEEDE HELFT.
Business Process Management
KNVI Congres Introductie BI.
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
WELKOM Dé applicatie voor de professionele schoolleider
MAAKT BEGELEIDEN INZICHTELIJK
Stel dat de (onderwijs) wereld gaat veranderen
Terberg Group Rolling Forecast
WELKOM Dé applicatie voor de professionele schoolleider
Servitisation of data analytics models: strategic options and challenges Inspiratiesessie SLF Summit 2018.
Opgaven in het sociale domein
Onderzoeksproject Service’
Voorbeeld presentatie
Transcript van de presentatie:

+ Praktijkscasus Business Intelligence Dashboard in de thuiszorg

+ Inhoud Introductie 1 VCD Zorg Activiteiten Markt voor Business Intelligence 2 Praktijk casus thuiszorgorganisatie Ontwikkelingen in de markt Aanpak van het project Lessons learned

+ Sprekers Edwin Doggen – Accountmanager VCD Business Intelligence Ivo Bolderhey – Eigenaar AdmonITo consultancy & interim management

+ VCD in de Zorg 80% van de ziekenhuizen maakt gebruik van VCD diensten en producten In de Care actief met Vinova (eigen ECD), Exact en Business Intelligence

+ Business Intelligence ‘Bizz’iness Allignment (van missie tot meter naar beter) Standaard oplossingen op diverse bronsystemen Foutloos declareren Schadelast bepaling Integrated Planning Dashboarding – Analyse – Reporting

+ De markt voor BI-software is overbezet

+ Wat maakt QlikView zo uniek? ‘Associatief’ Menselijke denkwijze Natuurlijk Flexibel Wat Tijd Geheugen- en processorvermogen 64-bits Traditionele OLAP-kubus “Pre-processing” QlikView realtime OLAP “Realtime processing” 'In-memory' Snel Visueel interactief Overzicht en detail Eenvoudig Geintegreerd De kracht van de eenvoud Hoe

+ Eerder genoemde resulteert in… Juiste en actuele management- en stuurinformatie Meer grip op processen, prestaties en doelen Leveren van een hefboom bij ontwikkelen prestatiegerichte organisatiecultuur Snelle time-to-value Versterken van prestaties van medewerkers Versterken van de ketensamenhang (van activiteitengericht naar proces- en ketengericht werken) Continue aandacht voor het verbeteren van de organisatieprestaties

+ Praktijkcasus thuiszorg Multidisciplinaire, extramurale zorgverlener: PV/VP TB AMW JGZ

+ Ontwikkelingen in de markt Cliënten langer zelfstandig Meer doen met minder Het antwoord van de organisatie Gezicht naar opdrachtgevers Zelfsturende teams

+ (Be)sturing verandert: Business Intelligence project Hoe teams van informatie voorzien? Afgrenzing? Bestaande rapporten en tool toereikend? Inrichten multi-disciplinair project team met vertegenwoordigers van alle aanleverende afdelingen

+ Business Wie sturen? Met welke informatie? Snelheid van informatievoorziening. Frequentie: is eenmaal per kwartaal genoeg? Wie bewaken? Met welke informatie? Welke keuzes moeten we nu maken, wat kan wachten? Kosten efficiënte oplossing

+ Scope Wat? BI versus procesinformatie. “Dicen & slicen” Wie? Doelgroepen? Gelijke informatiebehoeften? Hoe? Zorgverleners zijn geen controlers

+ Techniek Eenvoudig beheer, gebruik bestaande platformen Interfacing met bestaande applicaties Flexibel Intuïtief Grafisch Keuze voor marktleider: kennis, continuiteit

+ Cultuur Eigenaarschap data Beheer Opleiden en begeleiden Anders omgaan met risico’s Controls aanpassen (teams zijn zelfsturend) Cijfers zijn leuk!

+ Resultaat 1 Omzet 2 Productie 3 Aantal clienten 4 Productiviteit 5 FTE 6 Kwaliteit Per team/per gemeente/totaal Per dag, per week, per maand, per kwartaal, per jaar

+ Lessons learned Streng t.a.v. concept, flexibel in de uitwerking Garbage in – garbage out Data definities obv aanleverende systemen Nieuwe controls op input en output Opleiding kost meer tijd dan bouwen Communicatie Oefenen met de teams Helpdesk (gevraagd en ongevraagd) Let op kennis en ervaring van de implementatiepartner

+ Vragen/opmerkingen