Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Advertisements

DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
“Hoe kom ik aan klanten?”
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
Ondernemer worden? Hans van den Vlekkert
-140 tekens berichten sturen -Je deelt deze berichten met je volgers -Deze berichten heten een ‘Tweet’ -Volgers zijn twitteraars die zich hebben aangemeld.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. Strategie en advies. Uitvoeren middelen, persberichten schrijven,
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Inbound Marketing Plan
WORKSHOP MARKETING VOOR STARTERS. Agenda: 1………………………………………. 2………………………………………. 3………………………………………. 4………………………………………. 1. WIE IS FREEK? 2. DE BASIS VAN JE.
Het nieuwe solliciteren:
Social media presentatie
Een nieuwe arbeidsmarkt Social media Marcel Burger van Burger Support.
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
Training voorbeeld voor
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Social media.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
“video op Youtubekanaal” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Sofie, ICT-verantwoordelijke.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Marketing voor Starters GRONINGEN, 9 NOVEMBER 2011 Welkom! 1.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Zakelijk twitter inzetten Zakelijk Twitter inzetten.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
BRENGEN IN PLAATS VAN HALEN Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere stip focus en strategie.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Lezing Verdubbel Je Sales in 2013 Port4Growth en drs. Maurits Horbach Van Sandler Training.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Inbound marketing en bloggen
Maak je website beter vindbaar!
Stap 1: stel een doel Welke doel wil je Ga verder met je doel.
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Social Media & Sport Deel I
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Left-out? or LinkedIn or Left-out?.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Social media voor statenleden/politici
Zichtbaarheid Creëren
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Transcript van de presentatie:

Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)

Even voorstellen: Wie ben ik? Hogere Hotelschool Werkzaam in managementfuncties in Horeca Daarna Marketing en communicatie Nu 4 jaar eigen bedrijf in New Media waar Social Media 90% van de verdiensten zijn.

Voorstellen…

Even voorstellen… Social Media

Goed! We gaan beginnen…

Wat is Social Media volgens Jeroen? Een openbaar communicatieplatform waar je middels eigen gemaakte content (video, foto’s of tekst) de wereld in kan brengen. Met als doel om aandacht te krijgen en nieuwsgierigheid te creëren bij de mensen waar je mee gelinkt bent.

Waarom Social Media? Social Media vormt een niet te stoppen ontwikkeling waar iedere organisatie een antwoord op moet hebben. Vergelijk het met de ontwikkeling van internet en , 25 jaar geleden. Als je nu de impact weet van Internet en . Dan snap je ook in 1 keer wat de impact van Social Media gaat worden.

Even wat Social Media Cijfers…

Jongeren (15-19jr) gebruiken nu 54% van social media op hun smartphone…

Mogelijkheden om te monitoren Gratis tools: Via je eigen Social Media Accounts en begin eerst te volgen. Maak een google alert aan. Gebruik SocialMediacheck.nl Of betaalde accounts zoals Coosto of Hootsuite.

Meten is weten: Coosto (Social Media Monitoring)

Meten is weten: Hootsuite (Social Media Monitoring)

Linkjes meesturen! Die rare ow.ly/2sMUv9

Ik kan zien hoeveel er op geklikt is…

Mede Twitteraars (tweeps) helpen

Of foto’s meesturen of plaatsen…

Dat ik in de kassen van Westland sta…

Humor… het bekende foute snorretje bij de NOS. #BAM gelijk op Twitter.

Humor! Een nieuw T-shirt voor Loodgieters…

Is Social Media een Marketingtool?

Of is Social Media een Communicatie Platform? SOCIAAL: Aardig, authentiek, alles wat niet a- sociaal is. MEDIA: Groter, bereik, snelheid en meer mogelijkheden (Audio, video, afbeeldingen) Anderen laten vertellen wie je bent en wat je doet! Aanbevelingsmarketing.

Wat kun je zakelijk met Social Media? Connecten en contacten onderhouden met bestaande/potentiele klanten, leveranciers, ambassadeurs. Weten wat er over je geschreven wordt. Behoefte peilen/creëren op een sociale manier. Met als DOEL: Zou jij mijn bedrijf/dienstverlening/product aan jouw vrienden/zakelijke contacten aanbevelen?

Of Nieuwe klanten met Social Media?

Of Nieuwe klanten met Social Media? (Facebook)

Of Nieuwe klanten met Social Media? (Twitter)

Social Media Strategie Bepaal je doelstellingen (Wat moet het je opleveren) Wie is je doelgroep (Wie wil ik bereiken) Welke Social Media Kanalen ga je gebruiken (Liever 1 goed, dan 5 minder goed) Contentstrategie (Waar ga ik het over hebben) Effectieve inzet (Hoelang ga ik er mee bezig zijn) Meten en Monitoren (Hoe) Bijsturen op cijfers en gevoel!

Waar zou Content over moeten gaan: Klantenbinding Persberichten Nieuwsberichten Nieuw personeel of samenwerking Klantencases Referenties en tesimonials Aanbiedingen en Promoties Algemene informatie over het bedrijf

Maar welke content zorgt voor succesjes… Evenementen promoten Al dan gevraagd of ongevraagdadvies Nieuws en tips over of uit de branche Vragen stellen!!!

Social Media Zakelijk inzetten… Doelen sociale media Leadgeneratie Profilering als autoriteit op vakgebied Online naamsbekendheid Propositie nieuw product Resultaten Meer traffic naar de website Klanten weten beter waar jouw bedrijf voor staat Meer free publicity doordat jouw ambassadeurs, jouw boodschap doorsturen…

Social Media Zakelijk inzetten… Orders scoren werken nog niet via Social Media.. Of het gaat om het verkopen van workshops, boeken enz. Maar wel aandacht vragen voor een lezing, of een productintroductie, om zo jouw potentiele klanten achter hun bureau vandaan te halen.

Voorbeelden Social Media voor B2B (Twitter)

Social Media voor Massagepraktijken

Social Media Cases (Twitter) Zoeken

Social Media Cases (Twitter) Informatief

Social Media Cases (Twitter)

Linkedin

Facebook

De Do’s and Dont’s Plaats geen materiaal dat je in in verlegenheid zou brengen als je familie of je manager het zou lezen. Wees(blijf) bij jezelf. Zeg wie je bent en schrijf in de ik vorm. Zorg dat de feiten kloppen en wees eerlijk. Zorg voor toegevoegde waarde en ga mensen helpen. Pas geen censuur toe en blijf Correct.

Social Media Uitbesteden? Twitteraccount uitbesteden aan TNMF kan al voor € 149,00 per maand. Facebookaccount uitbesteden aan TNMF kan al voor € 199,00 per maand.

Social Media Workshop Social Media Workshop Beginners. (18 maart) Social Media Workshop Gevorderden (13 mrt) Social Media Workshop Plan maken (11feb) Social Media Contentstrategie ( 4 maart) € 125,00 ex BTW in Gouda Kantoor TNMF

Social Media Workshop

Zijn er nog vragen?

Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)