De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

22 september Tender POP Thomas Bossuyt & Maarten Andriessen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "22 september Tender POP Thomas Bossuyt & Maarten Andriessen."— Transcript van de presentatie:

1 22 september Tender POP Thomas Bossuyt & Maarten Andriessen

2 Aanpak Page 2 ESF – Stuurgroep 1 FASE jun 2014

3 Aanpak Page 3 ESF – Stuurgroep 1 FASE jun 2014

4 Page 4 WIE

5 Wie Page 5

6 Page 6 WAT Page 6

7 Page 7

8 Page 8 POP OP ZO ’ N GROTE SCHAAL IMPLEMENTEREN, ZORGT VOOR EENHEIDSWORST !

9 POP als evaluatie- instrument? Page 9

10 Project met 12 partners: Eenduidige visie? Page 10

11 Eén zelfde project voor zo’n diverse sector en doelgroep? Page 11

12 Externe partij POP’s afnemen? = weerstand ≠ implementatie Page 12

13 Page 13

14 WAT Ontwikkeling van een POP concept en bijhorende methodieken Ondersteuning bij implementatie POP aan alle SE organisaties: breed bereik van alle sectoren Begeleiden van doelgroepmedewerkers naar POP toe Opleidingen aan omkaderingsmedewerkers/begeleiders  POP algemeen, open aanbod en in-house  Specifiek rond bv. ASS (laatste sessie 26 okt) Coaching op de werkvloer van POP coaches Administratieve proces Page 14

15 Page 15 RESULTATEN

16 Page 16

17 Mooie ambities, maar de praktijk is allicht anders! Page 17

18 Project is ‘one shot’-benadering, Garandeert geen duurzame inbedding Page 18

19 Niet iedereen is allicht tevreden over de gekregen begeleiding Page 19

20 Eén draaiboek voor alle mogelijke gesprekken? Page 20

21 Hoe POP attractief en eenvoudig toelichten aan alle betrokkenen? Page 21

22 Page 22

23 RESULTATEN +/- 20% van de doelgroepmedewerkers heeft een eerste POP Meer dan 800 mensen bereikt met de opleidingen Grote algemene tevredenheid: tweede meting volgt Page 23

24 Draaiboek Page 24

25 Info op website 15/10: aankondiging op popindesocialeeconomie.bdo.be Page 25

26 Infofilm POP Page 26

27 Page 27

28 Page 28 CONCLUSIES / BELEID Page 28

29 Voornaamste uitdaging: POP gebruiken op pragmatische manier voor het doel waarvoor het ontwikkeld is Page 29

30 Voornaamste uitdaging: POP gebruiken voor het doel waarvoor het ontwikkeld is  POP werd niet ontwikkeld als objectief assessment van iemand mogelijkheden of aandachtspunten, maar als (zelf-)reflectie instrument om na te denken over ontwikkelingsmogelijkheden en om hierin eigen keuzes te kunnen maken  Wordt POP gehanteerd als evaluatie-instrument?  Wordt POP gezien als een objectieve meting?  Wordt POP gezien als een instrument waarbij iedereen met dezelfde standaard beoordeeld wordt?  Is een POP mogelijk voor 100% van de doelgroep? Page 30

31 Voornaamste uitdaging: POP gebruiken op pragmatische manier  Blijven communiceren om vragen over registratie & administratie op te vangen  Transparantie wat betreft gebruik en wat er met de inhoud zal gebeuren Page 31

32 Page 32 Doelgroep- werknemer ESFPartnersVDAB Kabinet S.E. - organisaties Departement Koepel- organisaties


Download ppt "22 september Tender POP Thomas Bossuyt & Maarten Andriessen."

Verwante presentaties


Ads door Google