De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Telefonsiche afspraken maken. Structuur voor succesvol TF-gesprekken -Voorbereiding -Wat zeg ik aan telefoon (script) -Afspraak bekomen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Telefonsiche afspraken maken. Structuur voor succesvol TF-gesprekken -Voorbereiding -Wat zeg ik aan telefoon (script) -Afspraak bekomen."— Transcript van de presentatie:

1 Telefonsiche afspraken maken

2 Structuur voor succesvol TF-gesprekken -Voorbereiding -Wat zeg ik aan telefoon (script) -Afspraak bekomen

3 Handige tips: Voorbereiding Begin Positief aan uw telefoongesprekken negatieve gedachten  negatief resultaat positieve gedachten  positief resultaat ik kan het, ik doe het, ik ben de beste Plan uw voorstelling, heb een reden om te bellen - hoeveel afspraken kan ik doen deze week (agenda) - welke regio - wat is mijn doel – hoe bereik ik het

4 Handige tips: Bel op aangewezen tijdstippen - bel op verschillende tijdstippen  ander publiek Bvb: wanneer niemand tijd heeft  (tss 17 u & u) eten aan het klaarmaken  kunnen niet lang aan telefoon blijven Verlies geen tijd tussen twee gesprekken - kweek karakter Voorzie een tijdsblok in uw schema

5 Agendaplanning: MaDiWoDoVrZaZo werk BP huis houden bellen

6 Wat zeg ik aan de telefoon? Bij … -Warme markt -Referenties -Koude markt

7 Warme markt: “Dag Tante, hoe gaat het met jou? Met mij gaat alles heel goed, ik ben net in opleiding gegaan voor iets fantastisch en jij kan me hierbij HELPEN. Ik heb volgende week een examen en ik moet hierbij zoveel mogelijk gsm en energy facturen leren analyseren, past het voor jou dat ik morgenavond om 18 u even langskom of zaterdag om 16 u om kopie van jouw factuur op te pikken? Alvast bedankt en tot … om …”

8 Op referenties: “Dag Meneer / Mevrouw (naam) Ik ben Pavel, zelfstandig consultant bij het bedrijf SMART SN. Eergisteren kwam ik bij een vriendin van jou, Dorien, jullie zien mekaar vaak bij de voetbal door jullie echtgenoten, dat klopt toch? Wel die mevrouw deed beroep op mij om te genieten van haar korting voor haar mobiele factuur. Eigenlijk dacht ze meteen aan jou, want jij kan haar helpen nog extra korting te krijgen, als ik ook bij jou langskom en uw mobiele factuur mag analyseren. Het duurt slechts een tiental minuten en is zonder verplichtingen. Past dat voor jou aanstaande donderdag om 17 u of aanstaande vrijdag om 18 u?”

9 Op koude markt: “Goedendag meneer / mevrouw …(naam) Sta me toe om mezelf voor te stellen, ik ben Nadia, zelfstandig consultant bij het bedrijf SMART SN, gespecialiseerd in telecommunicatie en energie diensten. De reden waarom ik jou contacteer is dat we op dit moment een fantastische actie lopen hebben waarvan jij als eerste mag genieten. Als jij wenst kunnen we een afspraak maken om uw telefonische behoeften te analyseren. NATUURLIJK ZONDER bindende voorwaarden, ik stel voor om elkaar te ontmoeten morgen om 15 u of overmorgen om 18 u?”

10 Bezwaren (1/3) Waarover gaat dit nu precies? “Het belangrijkste is dat jij 30 tot 50% op jouw telefoonfactuur kan besparen. Om doeltreffend te werk te gaan heb ik een duidelijk zicht nodig op jouw telefoonkosten, wat heb jij het liefst woensdag of donderdag om 19h?” Ik heb voorlopig geen tijd, kan u mij over 10 dagen terugbellen? “Dit past perfect, deze week was toch moeilijk voor mij, spreken wij dan af vrijdag de 16 de of zaterdag de 17 de ?”

11 Bezwaren (2/3) Ik ben reeds klant bij Proximus / Base en ik ben zeer tevreden “Mr/Mevr, het doel is NIET om van operator te veranderen maar enkel om jou aan te tonen welke verschillen wij jou kunnen aanbieden tot jouw huidige diensten en dit natuurlijk ZONDER verplichtingen, wat komt voor jou het beste uit, maandag morgen of dinsdag namiddag?” Stuur mij uw documentatie op “Ik BEN de documentatie (lachen). Nee hoor, In feite om jou een professionele presentatie te geven moet ik jouw facturen kunnen analyseren, dit om jou zo een op maat gemaakte dienst te kunnen aanbieden, dan spreken we vrijdag af om 18h of is vanavond om 20h beter?”

12 Bezwaren (3/3) Ik bel heel weinig, het zou mij verbazen te kunnen besparen “Er bestaan geen kleine besparingen en wij hebben diensten voor elk belprofiel. We kunnen SAMEN nagaan welk profiel met aangepast belvolume het meest interessant voor jou is. Wat denk jij ervan om af te spreken morgenavond om u?” Dit interesseert mij niet “Dat is volledig normaal Meneer xx, ik heb jou nog bijna niets kunnen uitleggen. Ik wil jou er toch nog even aan herinneren dat we hier over een besparing van 100’en euro’s spreken per jaar…wat komt voor jou het beste uit vanavond om 18 u of morgen-avond om 19 u?”

13 Afspraakgericht werken Hou uw doel « afspraak maken » ten allen tijden in gedachten - hou je aan script – doel – afspraak bekomen Spreek duidelijk, positief en zeker niet te vlug Gebruik een vriendelijke toon met een verscheidenheid aan intonaties, niet monotoon

14 Algemene tips: Glimlach terwijl u spreekt, uw stem is eerste indruk Bouw een goede verstandhouding op, door de persoon te betrekken bij uw gesprek Neem notities tijdens elk telefoongesprek - luister naar uw klant - toon interesse - belangrijk indien je later moet terugbellen

15 Stel uzelf onmiddellijk voor Vertel waarmee jij de potentiele klant kan helpen, bekritiseer NOOIT de concurrentie Beëindig negatieve gesprekken snel en hoffelijk Bedank de persoon voor zijn/haar hulp, zorg er altijd voor dat jij als laatste inhaakt Algemene tips:

16 Veel succes bij het bellen! Succes ligt vandaag op je pad, kijk het in de ogen en grijp het!

17 Veel succes!


Download ppt "Telefonsiche afspraken maken. Structuur voor succesvol TF-gesprekken -Voorbereiding -Wat zeg ik aan telefoon (script) -Afspraak bekomen."

Verwante presentaties


Ads door Google