De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Kan een offline winkel als aanvulling op uw e-shop een meerwaarde bieden? Kenny Van Paesschen Zaakvoerder.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Kan een offline winkel als aanvulling op uw e-shop een meerwaarde bieden? Kenny Van Paesschen Zaakvoerder."— Transcript van de presentatie:

1 Kan een offline winkel als aanvulling op uw e-shop een meerwaarde bieden? Kenny Van Paesschen Zaakvoerder

2 Babygoodies.eu, hippe spulletjes met naam voor baby's en kids! Online actief sinds bestellingen in 2010

3 AGENDA LEZING Koopproces nieuwe consument Onze challenge: Risicogevoel wegnemen bij consument Voordelen online + offline shop Nadelen offline shop Conclusie

4 KOOPPROCES NIEUWE CONSUMENT Fase 1: Oriëntatiefase o Grote behoefte o Zoekt info op internet o Mening van anderen telt (social media) Fase 2: Selectiefase o Prijs is belangrijk o Verschillende types vergelijken o Productbeleving Fase 3: Aankoopfase o Last minute advies, productbeleving o Geen risico, maximale zekerheid online offline Conclusie: consument koopt nog steeds liever in de retail

5 GROOTSTE CHALLENGE 2010: RISICOGEVOEL WEGNEMEN Klantenservice makkelijk bereikbaar maken o Betere en snellere telefoonservice o Snelle opvolging van mails o Niet alleen marketing maar ook klantenservice via Facebook Becommerce certificatie Aanwezigheid op beurzen Opening retailstore/afhaalpunt

6 VOORDELEN ONLINE + OFFLINE SHOP ONLINE SHOP Goedkope “schapruimte” Oneindige “schapruimte” Overal en altijd Vaak goedkoper Niche shops Consument wil zijn mening delen en andere meningen lezen (Social Media)

7 VOORDELEN ONLINE + OFFLINE SHOP OFFLINE SHOP Advieskracht Afhaling / crossselling Product laten ervaren Bieden van zekerheid Directe feedback van klanten Je bereikt nieuwe klanten

8 NADELEN OFFLINE SHOP Vereist (dure) extra winkelruimte Extra kosten voor winkelinrichting & kassa Technische koppeling online & offline winkel is belangrijk (maar vaak ingewikkeld) Advies geven kan soms veel tijd in beslag nemen zonder resultaat Productuitstalling verplicht & vereist ook onderhoud

9 CONCLUSIE EEN AANRADER Consument kan komen afhalen Consument kan product ervaren Meetbare omzetstijging van 10%, vermoedelijke stijging 20-25% Consument ervaart online shoppen bij ons als “veiliger”


Download ppt "Kan een offline winkel als aanvulling op uw e-shop een meerwaarde bieden? Kenny Van Paesschen Zaakvoerder."

Verwante presentaties


Ads door Google