De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Parallelsessie 2.1a Werken met Metis voor schatten achteraf Koen Vangeel, K.H.Kempen Jan Annaert, KHLim.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Parallelsessie 2.1a Werken met Metis voor schatten achteraf Koen Vangeel, K.H.Kempen Jan Annaert, KHLim."— Transcript van de presentatie:

1 Parallelsessie 2.1a Werken met Metis voor schatten achteraf Koen Vangeel, K.H.Kempen Jan Annaert, KHLim

2 Inhoud sessie »Workshop »Demo Meting opzetten uitvoeren verwerken Resultaten verwerken interpreteren

3 Beheerders- module Onderzoekers- module Studenten- module Verwerkings- module Databestand Studie- resultaten Ruwe databestand Resultaats- bestand Databestand Meting- gegevens Databestand Student- gegevens

4 Meting opzetten »Databestand invullen –Voorbeeld van studeerbaarheidswebsite halen –https://associatie.kuleuven.be/wg/oof/studeerbaarheid/ »Aanpassen Tabblad Meting –Code: 0708_Studiedagxx –Naam: Studiedag Studeerbaarheid xx

5 Meting opzetten »Aanpassen Tabblad Vragenlijsten –een extra vragenlijst Taalvakken –starten met vragenlijst Vakken kopiëren A2:E9 naar A27 A27: Vakken aanpassen naar Taalvakken –geen monitoraat rij 28 verwijderen –extra activiteit onder "Verplichte opdrachten buiten contacttijd" rij invoegen boven rij 31 Activiteit: Presentatie van een nieuwe technologie MeerInfoActiviteit: Reken de opzoekings-, voorbereidings- en uitvoeringstijd

6 Meting opzetten »Aanpassen Tabblad Opleidingsonderdelen –extra OA "Communicatie in het Engels" rij invoegen boven rij 6 NummerOA: 303 OA: Communicatie in het Engels PtnOA: 2 Docent: J. Peeters Vragenlijst: Taalvak (ook bij Frans) MeerInfo: kopiëren uit I6 –extra Docent voor "Communicatie in het Engels" rij invoegen boven rij 7 Docent: P. Wauters Vragenlijst en MeerInfo: idem

7 Meting opzetten »Aanpassen Tabblad Studenten –studenten verwijderen selecteer A2:E44 delete –student toevoegen rij 2 Login: studentxx Naam, Voornaam, en Klas

8 Meting opzetten »Databestand controleren –http://metis.associatie.kuleuven.be –Groep T|studiedagxx|studiedagxx –Metingen beheren|Nieuw databestand inlezen –Absoluut schatten|Excel-document|Controleren –"Taalvak" aanpassen in "Taalvakken" –Opnieuw proberen –Studiepunten van OO "Vreemde talen" aanpassen –Opnieuw proberen –rijen 3 tot 44 selecteren|Verwijderen! –Opnieuw proberen

9 Meting opzetten »Databestand inlezen –Absoluut schatten|Excel-document|Controleren en inlezen »Meting online plaatsen –Metingen beheren|Absoluut schatten|Zoeken|1 –Online: Ja –Info over geslaagd: Neen –Wijzigen »Extra student toevoegen –Studenten beheren|Zoeken –Student aanklikken (wachtwoord opzoeken) –Klik hier om een student toe te voegen –studentxxBIS, studentxxBIS, …

10 Meting uitvoeren »Studenten uitnodigen –Mail versturen –Meting selecteren –Boodschap… –Alle studenten –Mail niet versturen. Studenten alleen opzoeken.

11 Meting uitvoeren »Meting invullen als student –Afmelden als onderzoeker –studentxx/studentxx (evt. wachtwoord wijzigen) –Meting selecteren –Communicatie in het Engels –Docent selecteren –Studietijd invullen  Andere vakken –Handleiding Metis voor studenten

12 Meting uitvoeren »Meting opvolgen als onderzoeker –Afmelden als student|Aanmelden als onderzoeker –Repons controleren –Mail versturen

13 Meting verwerken »Studieresultaten inlezen –Voorbeeld van studeerbaarheidswebsite halen –https://associatie.kuleuven.be/wg/oof/studeerbaarheid/ »Aanpassen Tabblad Meting –Code: 0708_Studiedagxx –Naam: Studiedag Studeerbaarheid xx

14 Meting verwerken »Aanpassen Tabblad Punten –rijen 2 tot 21 selecteren –Verwijderen! –Invullen NummerOOLoginOp20 113studentxx12 115studentxx5 152studentxx15 113studentxxBIS9 303studentxxBIS14

15 Meting verwerken »Studieresultaten inlezen –Studieresultaten inlezen|Excel-document|Controleren en inlezen –303 aanpassen in 115 –Opnieuw proberen »Ruwe data opvragen »Verwerkingsprogramma dowloaden

16 Resultaten verwerken en interpreteren »Resultaten verwerken –Databestand studieresultaten is ingevuld en ingelezen (selectie normstudent) –Ruwe data zijn opgevraagd –Verwerkingsmodule is gedownload –Databestand studentengegevens is ingevuld (via Metis of door studentenadministratie) »Databestanden inlezen in verwerkingsmodule –Resultaten analyseren per specifieke studentengroep –Resultaatsbestand interpreteren

17 25% Boxplot (hokjesdiagram) Q1Q1 Q3Q3 Me OBiH BBiH OBuH BBuH IQA Q1 – 1,5 IQAQ3 + 1,5 IQA Q3 + 3 IQA Q1 - 3 IQA kleinste waarde > OBiH grootste waarde < BBiH matige uitschieter (waarde tussen BiH en BuH) erge uitschieter (waarde buiten BuH)

18 Boxplot (hokjesdiagram) Toepassing in Metis Q1Q1 Q3Q3 Me Q1Q1 Q3Q3 Min Max

19 Boxplot (hokjesdiagram) Toepassing in Metis

20 Boxplot (hokjesdiagram) Toepassing in Metis


Download ppt "Parallelsessie 2.1a Werken met Metis voor schatten achteraf Koen Vangeel, K.H.Kempen Jan Annaert, KHLim."

Verwante presentaties


Ads door Google